کد خبر : 2604
تاریخ انتشار : دوشنبه 6 شهریور 1402 - 16:46

در راستای کاهش نیاز به آب صنایع کلید خورد:

اختصاص یک میلیارد مکعب پساب در اختیار صنایع نیازمند به آب

اختصاص یک میلیارد مکعب پساب در اختیار صنایع نیازمند به آب
سخنگوی صنعت آب و فاضلاب کشور از در اختیار قرار گرفتن یک میلیارد متر مکعب پساب به منظور تامین آب صنایع تا پایان کار دولت فعلی خبر داد.

به گزارش انرژی پرس و به نقل از ایرنا، هاشم امینی سخنگوی صنعت آب و فاضلاب کشور امروز (دوشنبه ۶ شهریور ماه) در حاشیه در نمایشگاه روایت خدمت گفت: یک میلیارد متر مکعب ظرفیت پساب تا پایان کار دولت سیزدهم در اختیار بخش صنعت قرار می‌گیرد.

وی افزود: اکنون یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون متر مکعب پساب در اختیار است که تاکنون برای ۳۰۷ میلیون متر مکعب آن سرمایه گذاری شده است و برای ۱۹۱میلیون متر مکعب آن نیز درحال مذاکره هستیم تا به فروش برسانیم. همچنین برای ۳۴۸ میلیون متر مکعب نیز در حال عقد قرارداد با صنایع هستیم تا نیاز صنایع به آب، از طریق پساب تامین شود.

امینی گفت: امسال در هفته دولت ۱۴۰ پروژه بزرگ را در کل کشور با اعتبار ۳۸ هزار و ۲۸۰ میلیارد ریالی به ظرفیت ۲۸۸ میلیون متر مکعب در شبانه روز در بخش آب شهری به انجام رساندیم. همچنین در بخش فاضلاب شهری ۵۰ پروژه با اعتباری افزون بر ۴۰ هزار و ۸۴۰ میلیارد تومان به بهره برداری رسیده است.

وی در خصوص تامین آب روستاها خاطرنشان کرد: طرح جهاد آبرسانی قرار است به ۲۰ هزار روستا در دو مرحله آبرسانی کند که با کمک قرارگاه محرومیت زدایی امام حسن مجتبی(ع) و مجمع خیرین آبرسان انجام خواهد شد.

سخنگوی صنعت آبفای کشور خاطرنشان‌کرد: ۶۸۹ طرح آبرسانی با اعتباری افزون بر ۲۹ هزار و ۷۰۸ میلیارد تومان و به ظرفیت ۳۷۲ هزار متر مکعب در هفته دولت به بهره برداری رسیده است. ۹۹.۸ درصد جمعیت شهری و ۸۶.۸ درصد جمعیت روستایی تحت پوشش خدمات آبفا هستند.

امینی افزود: ۵۴.۴ درصد جمعیت شهری کشور تحت پوشش شبکه فاضلاب قرار خواهند گرفت و ۱۷ میلیون و ۸۵۵ هزار نفر از جمعیت روستایی کشور تحت پوشش شبکه های آبرسانی هستند.

وی افزود: امسال مقرر بود که ۲۳ تصفیه خانه فاضلاب به بهره برداری برسد که تاکنون ۱۲ پروژه آن عملیاتی شده است.

امینی در خصوص اقدامات انجام شده به منظور تامین آب نقاط مرزی در ایام اربعین توضیح داد: اکنون آب پایدار برای ۹ مرز فعال در اربعین حسینی تامین شده است و هیچ گونه کمبودی وجود ندارد.

وی در پایان گفت: اکنون ۹۱درصد روستاهای کشور از منابع داخلی مانند چشمه ها و غیره تامین آب می شوند. ۹ درصد روستاها به صورت سیار آبرسانی می‌شوند که سه درصد آنها تحت پوشش آبفا هستند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.