کد خبر : 3146
تاریخ انتشار : دوشنبه 20 شهریور 1402 - 15:03

همزمان با «میلان پلاست»، نمایشگاه «ایران پلاست» به زودی برگزار می‌شود:

اتلاف پول، تنها دستاورد شرکت‌های پتروشیمی‌ ایران در «میلان پلاست»

اتلاف پول، تنها دستاورد شرکت‌های پتروشیمی‌ ایران در «میلان پلاست»
حضور ایران در نمایشگاه‌های بزرگ بین‌المللی البته مهم است اما باید دید دستاورد آن چه خواهد بود؛ از آنجا که ایران به دلیل تحریم‌ها، ارتباط چندانی با کشورهای امریکایی و اروپایی ندارد، حضور در میلان پلاست، چه دستاوردی می‌تواند برای شرکت‌های ایرانی داشته باشد؟

به گزارش خبرنگار انرژی پرس، هفدهمین دوره‌ی نمایشگاه «ایران پلاست» در هفته‌ی پایانی شهریور ماه برگزار می‌شود. نمایشگاه بین المللی ایران پلاست به دنبال فراهم کردن زمینه‌ای برای رونق بازار صنایع پلاستیک داخلی و تسهیل روند بازاریابی جهانی و حضور این بخش از صنعت کشور در بازارهای جهانی است.

«ایران پلاست» بزرگترین رویداد صنعت پلاستیک در منطقه خاورمیانه به شمار می‌رود. بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده، هفدهمین دوره نمایشگاه بین المللی ایران پلاست شهریورماه ۱۴۰۲ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران در چهار گروه مواد اولیه، محصولات پیش ساخته و ساخته شده، ماشین آلات و تجهیزات و خدمات برگزار خواهد شد.

قدرت گرفتن صنعت پلاستیک کشور تنها یکی از مزایای برگزاری این نمایشگاه بوده است. علاوه بر این در سایه برگزاری این نمایشگاه تشکل‌های مختلفی نیز به منظور حضور موثرتر بخش‌های مختلف صنایع پلاستیک شکل گرفت که زمینه‌ساز رقابت روزافزون و رونق بیشتر این صنعت شد.

حضور پتروشیمی‌های ایرانی در نمایشگاه «میلان پلاست»

پلاست میلانو رویدادی تخصصی در صنعت پلاستیک و لاستیک است که هر سه ساله در مرکز نمایشگاهی «فیرامیلانو» در شهر میلان ایتالیا برگزار می‌شود. نوزدهمین دوره این نمایشگاه از تاریخ ۵ الی ۸ سپتامبر ۲۰۲۳ برابر با ۱۴ الی ۱۷ شهریور ۱۴۰۲ برگزار شد.
آخرین رویداد PLAST در سال ۲۰۱۸ برگزار شد. به ناچار به دلیل بیماری همه گیر COVID-19 و برنامه ریزی مجدد اجباری نمایشگاه های تجاری بین المللی برای این صنعت، تاریخ نمایشگاه PLAST به ۵ تا ۸ سپتامبر ۲۰۲۳ تغییر یافت.

بیشتر بخوانید:  مبین انرژی پردرآمدترین یوتیلیتی بورس / رشد 10 درصدی فجر انرژی در درآمد

سازمان‌دهنده ی PLAST سرمایه‌گذاری زیادی در ارتباطات و بین‌المللی‌سازی انجام می‌دهد و هدف این است که بتواند هیات‌های بزرگ و واجد شرایط را از خریداران حدود سی کشور دریافت کند.

همانند دوره‌های پیشین، امسال هم شرکت‌های ایرانی از جمله، شرکت پلیمرسل، شرکت پتروشیمی تخت جمشید، پتروشیمی تبریز، پتروشیمی امیرکبیر، پتروشیمی باختر، پتروشیمی مارون، پتروشیمی شازند و پتروشیمی آریا ساسول در این نمایشگاه حضور پیدا کردند.

حضور ایران در نمایشگاه‌های بزرگ بین‌المللی البته مهم است اما باید دید دستاورد آن چه خواهد بود؛ از آنجا که ایران به دلیل تحریم‌ها، ارتباط چندانی با کشورهای امریکایی و اروپایی ندارد، حضور در میلان پلاست، چه دستاوردی می‌تواند برای شرکت‌های ایرانی داشته باشد؟

در حالی زمان برگزاری نمایشگاه «میلان پلاست» و «ایران پلاست» به یکدیگر نزدیک هستند، پتروشیمی‌های ایران می‌توانستند به جای صرف وقت و هزینه برای شرکت در رویداد «میلان پلاست» روی حضور قوی‌تر خود در «ایران پلاست» کار کنند چرا که بازار محصولات پتروشیمی‌های ایران، غالباً کشورهای آسیایی هستند و به نظر نمی‌رسد شرکت در «میلان پلاست» بجز صرف هزینه، دستاورد دیگری برای ایران داشته باشد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

حق ماموریت + خوش گذرانی دوشنبه , ۱۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۳

حق ماموریت + خوش گذرانی مدیران ، انگیزه اصلی این فعالیتهاست !!
( در کنار هزینه سنگین از جیب مردم مظلوم ایران )