کد خبر : 8084
تاریخ انتشار : یکشنبه 24 دی 1402 - 15:02

بورس تهران روی دور صعود؛

یکه‌تازی پارس در صنعت پتروشیمی بورس امروز/ نفت ایرانول تنها پالایشی سرخ‌پوش بازار بود

یکه‌تازی پارس در صنعت پتروشیمی بورس امروز/ نفت ایرانول تنها پالایشی سرخ‌پوش بازار بود
بورس تهران در دومین روز هفته نیز به صعود خود ادامه داد و بخش عمده نمادهای پالایشی، پتروشیمی و شیمیایی نیز سبزپوش شدند.

به گزارش اختصاصی انرژی پرس، بورس تهران که حالا به زعم بخشی از کارشناسان، می‌توان گفت که روند صعودی خود را تا حدودی تثبیت کرده است، امروز نیز به این روند ادامه داد و بخش عمده صنایع بورسی، دومین روز هفته را نیز صعودی سپری کردند. در این میان، پتروپالایشی‌های نیز شاهد بهبود وضعیت خود نسبت به روزهای گذشته بودند.

بورس امروز با صعود ۱۶ هزار و ۷۶۱ واحدی معادل ۰.۷۷ درصد شاخص کل به پایان رسید تا نماگر اصلی بازار سهام روی ۰.۷۷ درصد  بایستد. شاخص کل هم‌وزن نیز در بازار امروز صعودی بود و رشدی ۰.۵ درصدی را رقم زد.

در بازار سهام امروز، بیش از ۹.۴ میلیارد برگه سهم و حق تقدم بین اهالی بازار دست به دست شد تا به این ترتیب، ارزش معاملات خرد امروز به چهار هزار و ۸۹۰ میلیارد تومان افزایش پیدا کند. با این حال، خروج پول حقیقی بار دیگر ادامه یافت و حقیقی‌های به طور خالص حدود ۳۷ میلیارد تومان از پول خود را از بازار خارج کردند.

پتروشیمی‌ها روی مدار صعودی

نمادهای پتروشیمی در بازار امروز نیز روند صعودی روزهای اخیر خود را ادامه دادند. طوری که در معاملات امروز، ۱۹ نماد این صنعت افزایش قیمت را رقم زدند و ۱۲ نماد نزولی شدند.

در بین نمادهای صعودی گروه پتروشیمی بورس امروز، سهام شرکت‌های پتروشیمی پارس (پارس) با ۴.۶۵ درصد، پتروشیمی تندگویان (شگویا) با ۳.۸۷ درصد و پتروشیمی زاگرس (زاگرس) با ۳.۶۹ درصد، بیشترین رشد قیمت را ثبت کردند.

در سوی مقابل اما سهامداران سه نماد پتروشیمی گلستان (شستان) با ۲.۹ درصد، پتروشیمی فارابی (شفارا) با ۲.۸۱ درصد و پتروشیمی دهدشت (دهدشت) با ۲.۷۶ درصد، شاهد بیشترین بازدهی منفی بودند.

از سوی دیگر، بررسی‌ها حاکی از آن هستند که نماد پتروشیمی پارس، علاوه بر بیشترین رشد قیمت، با ورود پول حقیقی ۳.۹ میلیارد تومانی، از این منظر نیز پیشتاز گروه خود بوده است. با این حال، سهامداران حقیقی پتروشیمی نوری (نوری) بیشترین خروج پول به مبلغ حدود ۴.۷ درصد را به نام خود زدند.

تنها یک نماد پالایشی منفی خورد

معاملات امروز پالایشی‌ها نیز همسو با فضای کلی بازار صعودی بود؛ به نحوی که ۱۲ نماد این گروه شاهد افزایش قیمت پایانی بودند و تنها نماد نفت ایرانول (شرانل) با ۰.۲۶ درصد افت، متحمل کاهش قیمت پایانی شد.

بیشتر بخوانید:  بیشترین افت گروه نفتی در پالایشگاه‌های تهران، اصفهان و بندرعباس ثبت شد

در بین نمادهای صعودی نیز سهام پالایش نفت تبریز (شبریز) با ۲.۷۸ درصد، پالایش نفت اصفهان (شپنا) با ۱.۸۷ درصد و سرمایه‌گذاری صنعت نفت (ونفت) با ۱.۴۷ درصد، بیشترین بازدهی مثبت در گروه پالایشی را به نام خود زدند.

به این ترتیب شاخص صنعت پالایشی در بازار امروز ۱.۴۲ درصد رشد کرد و ارزش معاملات در این گروه به بیش از ۱۷۶ میلیارد تومان رسید. سهامداران حقیقی نیز از معاملات صعودی گروه پالایشی استقبال کردند و خالص ورود پول این افراد در بازار امروز از چهار میلیارد تومان عبور کرد.

گفتنی است که نماد شپنا که مدت‌هاست با موج خروج پول اشخاص حقیقی روبروست، در معاملات امروز بیشترین ورود پول حقیقی در این گروه را تجربه کرد؛ به نحوی که حدود ۷.۴ میلیارد تومان پول حقیقی وارد معاملات این نماد شد. از سوی دیگر اما بیشترین خورج پول حقیقی از سهام پالایش نفت بندعباس (شبندر) با مبلغ ۳.۷ میلیارد تومانی رخ داد.

کدام نمادهای شیمیایی بیشترین بازدهی را داشتند؟

نمادهای شیمیایی نیز در بازار امروز رفتاری مشابه باقی صنایع داشتند و شاخص این گروه در پایان معاملات با رشد یک درصدی همراه شد. همچنین ارزش معاملات نمادهای شیمیایی به بیش از ۴۸۴ میلیارد تومان رسید. خالص ورود پول حقیقی به این صنعت نیز نزدیک به۱۳ میلیارد تومان عبور کرد.

امروز ۳۷ نماد شیمیایی بازدهی مثبت داشتند و ۲۶ نماد نیز منفی خوردند. سهام شرکت پلیمر آریا ساسول (آریا) با رشد ۴.۶۲ درصدی، بیشترین افزایش قیمت را در میان هم‌گروهی‌های خود ثبت کرد و نمادهای صنایع شیمیایی سینا (شسینا) با ۳.۸۷ درصد و صنعتی دوده فام (شصدف) با ۳.۰۹ درصد رشد نیز در رده‌های بعد قرار گرفتند.

در طرف دیگر بازار نیز نمادهای صنایع شیمیایی فارس (شفارس)، صنایع بهداشتی ساینا (ساینا) و مجتمع پتروصنعت گامرون (شگامرن) به ترتیب ۳.۴۶ درصد، ۲.۲۹ درصد و ۲.۲۲ درصد کاهش قیمت داشتند و بیشترین افت را به نام خود رقم زدند.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.