کد خبر : 3483
تاریخ انتشار : چهارشنبه 29 شهریور 1402 - 15:14

کاهش ۱۳۳درصدی بار مصرف برق در اهواز

کاهش ۱۳۳درصدی بار مصرف برق در اهواز
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اهواز از کاهش 133 درصدی بار مصرف برق در تابستان که در نتیجه مدیریت مصرف برق در بخش کشاوری این شهر بود، خبر داد.

به گزارش انرژی پرس و به نقل از ایرنا، عبدالحمید عباس شیاری مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اهواز با اشاره به همکاری اثربخش کشاورزان با صنعت برق در تابستان جاری، افزود: تابستان امسال در بخش کشاورزی شاهد کاهش ۱۳۳ درصدی بار مصرف برق با هدف گذر از پیک تابستان در شهرستان اهواز بودیم.

 وی در ادامه با بیان اینکه در تابستان امسال تعداد ۶ هزارو ۶۲۱ پیامک تشویقی به مشترکان بخش کشاورزی اهوازی ارسال شده است، اظهار کرد: سهمیه در نظر گرفته شده برای بخش کشاورزی در تابستان ۱۴۰۲ به میزان ۱۵ مگاوات صرفه جویی در روز بود که این رقم به میانگین ۲۰ مگاوات در روز رسید که بیش از اندازه مورد هدف صرفه‌جویی شده است.

وی افزود: با توجه به افزایش مصرف برق متقاضیان و فاصله گرفتن از تولید، مدیریت صحیح بار شبکه جز اولویت‌های اصلی در گذر از پیک شبکه برق کلانشهر اهواز بود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اهواز با اشاره به همکاری خوب کشاورزان در خصوص صرفه جویی برق در پیک مصرف تابستان، ادامه داد: در راستای تشویق کشاورزان طی برنامه‌ریزی صورت گرفته کشاورزان این منطقه به ۲ گروه تقسیم شدند که ۵۰ درصد اول از ساعت ۱۱ تا ۱۶ عصر و گروه دوم از ساعت ۱۳ تا ۱۸ نسبت به خاموش کردن پمپ‌های مزارع اقدام کردند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.