کد خبر : 13404
تاریخ انتشار : یکشنبه 23 اردیبهشت 1403 - 14:06

ادامه حرکت بورس در مدار نزولی؛

پتروشیمی‌های دهدشت، گلستان و آبادان تنها صعودی‌های گروه پتروشیمی

پتروشیمی‌های دهدشت، گلستان و آبادان تنها صعودی‌های گروه پتروشیمی
با افت قیمت بخش عمده نمادهای بورسی، از جمله پتروپالایشی‌ها، شاخص‌های بورسی روند نزولی خود را ادامه دادند.

به گزارش اختصاصی انرژی پرس، با تداوم تشدید عرضه سهام در بازار سرمایه، بورس تهران به روند نزولی خود ادامه داد و شاخص‌های بورسی بار دیگر شاهد افت ارتفاع بودند. وضعیت نمادهای پتروپالایشی نیز تفاوت چندانی با روزهای گذشته نداشته و عمده آنها با افت قیمت به کار خود در بازار امروز پایان دادند.

شاخص کل بورس تهران، معاملات امروز را با افتی ۱۵ هزار و ۹۶ واحدی معادل ۰.۶۸ درصد به پایان برد و روی سطح دو میلیون و ۱۹۳ هزار واحدی ایستاد. شاخص هم‌وزن نیز شاهد افتی ۰.۶۳ درصدی در معاملات روز جاری بود.

در معاملات روز جاری، بیش از ۷.۶ میلیارد برگه سهم و حق تقدم خرید و فروش شد و ارزش معاملات خرد به رقم سه هزار و ۱۸۷ میلیارد تومان افزایش پیدا کرد. همچنین حقیقی‌های بازار سهام نیز بیشتر از ۱۷۶ میلیارد تومان از معاملات خارج کردند.

تنها سه نماد پتروشیمی صعودی شدند

در معاملات امروز نمادهای پتروشیمی، قیمت تنها سه نماد افزایش یافت و ۲۷ نماد شاهد کاهش قیمت بودند. سهام شرکت پتروشیمی دهدشت (دهدشت) با رشد ۱.۸۸ درصدی در روز جاری، بیشترین رشد قیمت را تجربه کرد و پتروشیمی گلستان (شستان) با رشد ۰.۴۳ درصدی در رده بعد قرار گرفت. پتروشیمی آبادان (شپترو) نیز با رشد ۰.۳۶ درصدی، سومین نمادی بود که شاهد افزایش قیمت بود.

در طرف دیگر بازار اما سهام شرکت‌های پتروشیمی تندگویان (شگویا) با ۳.۶۸ درصد، پتروشیمی فارابی (شفارا) با ۲.۹۶ درصد و پتروشیمی نوری (شاروم) با ۲.۸۹ درصد کاهش قیمت، بیشترین افت را به سهامداران خود تحمیل کردند.

به علاوه، بررسی‌ها نشان می‌دهند که بیشترین خروج پول در معاملات امروز پتروشیمی‌ها، مربوط به سهام پتروشیمی نوری بود. چراکه سهامداران حقیقی نوری به طور خالص ۶.۷ میلیارد تومان از این نماد خارج کردند.

نفت پاسارگاد؛ تنها سبزپوش گروه پالایشی

امروز نمادهای گروه فرآورده‌های نفتی، همسو با کلیت بازار با افت شدیدی مواجه شدند و شاخص این صنعت کاهش ۰.۹۴ درصدی را تجربه کرد. همچنین ارزش معاملات در این گروه به حدود ۱۰۳.۷ میلیارد تومان رسید و حقیقی‌ها، خروج پول پنج میلیارد تومانی را از این صنعت رقم زدند.

بیشتر بخوانید:  نمادهای نفتی و پتروشیمی در مدار صعودی

به علاوه در بازار امروز، تنها یک نماد پالایشی با رشد قیمت همراه شد و ۱۲ نماد متحمل افت شدند. نماد شرکت نفت پاسارگاد (شپاس) با رشد ۰.۳۸ درصدی، تنها نماد سبزپوش پالایشی بود و نمادهای پالایش نفت بندرعباس (شبندر) با ۱.۲۹ درصد، پالایش نفت اصفهان (شپنا) با ۱.۰۶ درصد و پالایش نفت تبریز (شبریز) با ۳.۷۳ درصد افت، شاهد بیشترین کاهش قیمت در بین نمادهای این صنعت بودند.

همچنین بیشترین ورود و خروج پول حقیقی در بین نمادهای پالایشی به ترتیب به دو نماد شبندر و شبریز با ارقام ۱.۴ میلیارد تومان و ۲.۷ میلیارد تومانی رسید.

کاهش ۰.۸۳ درصدی شاخص گروه شیمیایی

صنعت محصولات شیمیایی نیز معاملات امروز را با تدام روند نزولی خود پشت سر گذاشت و شاخص این گروه ۰.۸۳ درصد از ارتفاع خود کاست. همچنین ارزش معاملات در این گروه به ۲۴۵ میلیارد تومان رسید و حقیقی‌ها حدود ۵۴ میلیارد تومان از این گروه خارج کردند.

در میان ۶۳ نمادی که امروز در گروه شیمیایی معامله شدند، سهام هشت شرکت در روند صعودی قرار گرفتند و باقی نمادهای این گروه منفی خوردند.

شرکت‌های شیمیایی رنگین (شرنگی)، صنایع شیمیایی فارس (شفارس) و دوده صنعتی پارس (شدوص) با رشد به ترتیب، ۲.۷۶ درصد، ۱.۴۷ درصد و ۱.۲۵ درصدی، بیشترین رشد قیمت را ثبت کردند و در سوی مقابل، بیشترین افت قیمت نیز در سه نماد تولید مواد اولیه الیاف مصنوعی (شمواد) با ۲.۰۹ درصد، پلی اکریل ایران (شپلی) با ۲.۰۷ درصد و گسترش سوخت سبز زاگرس (شگستر) با ۲.۰۴ درصد رخ داد.

تابلوی معاملات گروه شیمیایی نیز نشان‌دهنده آن است که نماد پلیمر آریا ساسول (آریا) با خروج پول ۵.۱ میلیارد تومانی، شاهد بیشترین خروج پول اشخاص حقیقی بود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.