کد خبر : 15400
تاریخ انتشار : دوشنبه 21 خرداد 1403 - 13:35

ورق در بورس برگشت؛

نفت پارس تنها نماد نزولی گروه فرآورده‌های نفتی شد

نفت پارس تنها نماد نزولی گروه فرآورده‌های نفتی شد
با بهبود فضای کلی بازار سرمایه، شاخص‌های بورسی به مدار صعودی بازگشتند و بخش عمده نمادهای پتروپالایشی نیز سبزپوش شدند.

به گزارش اختصاصی انرژی‌پرس، بورس تهران که در روزهای گذشته شاهد سقوطی قابل توجه بود، در بازار امروز توانست به این روند پایان داده و روی مدار صعودی قرار گیرد. وضعیت صنایع پالایشی، پتروشیمی و شیمیایی نیز دگرگون شد و بخش عمده نمادهای این صنایع شاهد رشد قیمت بودند.

شاخص کل بورس تهران بازار امروز را با رشد ۱۶ هزار و ۱۹۳ واحدی، معادل ۰.۷۹ درصد به پایان رساند و روی پله دو میلیون و ۷۸ هزار واحدی ایستاد. شاخص کل هم‌وزن نیز صعودی ۰.۳۸ درصدی را رقم زد.

در بازار امروز ۵.۷ میلیارد برگه سهم خرید و فروش شد و ارزش معاملات خرد به دو هزار و ۴۱ میلیارد تومان افزایش یافت. با این حال، خروج پول از بورس ادامه یافت و خالص خروج پول حقیقی از بازار به ۸۱ میلیارد تومان رسید.

پیشتازی پتروشیمی تندگویان در گروه خود

وضعیت بورس امروز در صنعت پتروشیمی همچون کلیت بازار با بهبودی قابل توجه روبرو شد و به تعادل نسبی رسید. طی معاملات روز جاری ۱۱ نماد پتروشیمی در بازار امروز صعودی شدند، ۱۲ نماد در سمت منفی بازار قرار گرفتند و ۶ نماد نیز بدون تغییر در قیمت پایانی به استقابل معاملات فردا رفتند.

بیشترین رشد قیمت در نمادهای صعودی گروه پتروشیمی مربوط به سه نماد پتروشیمی تندگویان (شگویا) با ۱.۹۹ درصد، پتروشیمی زاگرس (زاگرس) با ۱.۹۶ درصد و پتروشیمی ارومیه (شاروم) با ۱.۹ درصد بود. در طرف مقابل اما سهام شرکت‌های پتروشیمی فارابی (شفارا) با ۱.۹۶ درصد، پتروشیمی اصفهان (شصفها) با ۱.۱ درصد و پتروشیمی خارک (شخارک) با ۰.۳۸ درصد کاهش قیمت، شدیدترین افت را به نام خود زدند.

به علاوه، نماد پتروشیمی خارک در بازار امروز پتروشیمی‌ها، بیشترین خروج پول حقیقی به مبلغ ۳.۲ میلیارد تومان را رقم زد. در طرف مقابل اما سهام سرمایه‌گذاری نفت، گاز و پتروشیمی تامین (تاپیکو)، شاهد بیشترین ورود پول حقیقی به ارزش ۸.۱ میلیارد تومان بود.

بیشتر بخوانید:  بیشترین بازدهی در گروه پتروشیمی به پترول رسید

بیشترین بازدهی گروه نفتی به نفت پاسارگاد رسید

نمادهای گروه فرآورده‌های نفتی، امروز روندی رو به بالا داشتند و شاخص این گروه در پایان معاملات با رشدی ۱.۲۹ درصدی همراه شد. همچنین ارزش معاملات نمادهای پالایشی به ۴۳.۶ میلیارد تومان رسید و حدود ۸.۵ میلیارد تومان پول حقیقی وارد این گروه شد.

در معاملات امروز پالایشی‌ها، تنها نماد نفت پارس (شنفت) با افت ۰.۲۹ درصدی مواجه شد و سهامداران ۱۱ نماد این گروه شاهد بازدهی مثبت این نمادها بودند. در میان سهام شرکت‌های پالایشی، نمادهای نفت پاسارگاد (شپاس) با دو درصد، پالایش نفت لاوان (شاوان) با ۱.۹۶ درصد و پالایش نفت اصفهان (شپنا) با ۱.۹۲ درصد بیشترین رشد قیمت را تجربه کردند.

از سویی دیگر، نماد پالایش نفت بندرعباس (شبندر) بیشترین ورود پول حقیقی را نیز به نام خود زد. چرا که امروز سهامداران حقیقی بیش از ۳.۴ میلیارد تومان پول وارد معاملات این نماد کردند. سهام شرکت‌های نفت سپاهان (شسپا) و سرمایه‌گذاری صنعت نفت (ونفت) نیز تنها نمادهایی بودند که متحمل خروج پول حقیقی بودند.

شاخص گروه شیمیایی ۰.۳۳ درصد بالا رفت

نمادهای حاضر در گروه محصولات شیمیایی نیز امروز در حالی به معاملات خود پایان دادند که شاخص این گروه رشد ۰.۳۳ درصدی را ثبت کرد. به علاوه، ارزش معاملات شیمیایی‌ها معادل ۱۶۷ میلیارد تومان بود و خالص خروج پول حقیقی از این گروه به حدود ۱۲ میلیارد تومان رسید.

امروز ۳۵ نماد شیمیایی بازدهی مثبت داشتند و ۲۱ نماد منفی خوردند. در بین نمادهای صعودی، بیشترین بازدهی مربوط به سهام شرکت‌های شیمیایی رنگین (شرنگی) با ۱.۹۹ درصد و توکا رنگ فولاد سپاهان (شتوکا) با ۱.۹۶ درصد بود. نمادهای بین‌المللی محصولات پارس (شپارس) با ۱.۳۹ درصد، نیروکلر (شکلر) با ۰.۹۹ درصد و لعابیران (شلعاب) با ۰.۷۹ درصد افت نیز متحمل بیشترین کاهش قیمت شدند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.