کد خبر : 7015
تاریخ انتشار : یکشنبه 3 دی 1402 - 15:57

سرخ‌پوشی پتروپالایشی‌ها در بورس امروز / خروج پول حقیقی‌ها از پالایشگاه اصفهان ادامه دارد

سرخ‌پوشی پتروپالایشی‌ها در بورس امروز / خروج پول حقیقی‌ها از پالایشگاه اصفهان ادامه دارد
بورس تهران در دومین روز معاملاتی هفته نیز به حرکت خود در مدار نزولی ادامه داد. بخش عمده نمادهای پتروپالایشی ‌نیز در ادامه افت روزهای قبل به روند رو به پایین خود ادامه دادند.

به گزارش انرژی پرس، بازار سهام در ادامه روزهای نزولی خود، امروز نیز سرخ پوش بود و سهامداران بخش عمده نمادها شاهد افت ارزش دارایی‌های خود بودند. بر خلاف روز گذشته، این بار نمادهای کوچکتر نیز با بزرگترها همراه شدند و در مدار نزولی قرار گرفتند. نمادهای پتروپالایشی نیز در بازار امروز وضعیت مطلوبی نداشتند و همسو با کلیت بازار افت کردند.

شاخص کل بورس امروز هشت هزار و ۲۳۰ واحد معادل ۰.۳۷ درصد از ارتفاع خود را از دست داد و روی پله دو میلیون و ۲۰۰ هزار واحدی به معاملات پایان داد. شاخص کل هم‌وزن نیز در بازار امروز کاهشی ۰.۰۷ درصدی را تجربه کرد.

با دست به دست شدن ۸.۱ میلیارد برگه سهم و حق تقدم بین معامله‌گران بازار سهام، ارزش معاملات خرد در بازار امروز رقم چهار هزار و ۵۴۲ میلیارد تومان را ثبت کرد و در سطوح قبلی خود باقی ماند. با این وجود، خروج پول اشخاص حقیقی از بازار افزایش یافت و به حدود ۲۹۰ میلیارد تومان رسید.

پتروشیمی‌ها بر مدار نزول

نمادهای پتروشیمی در بازار امروز همسو با کلیت بازار عقب‌نشینی کردند. در معاملات امروز پتروشیمی‌ها، هفت نماد بازدهی مثبت داشتند، ۱۹ نماد شاهد کاهش قیمت بودند و پنج نماد نیز روی صفر تابلو معامله شدند.

تابلو معاملات نشان می‌دهد که نماد پتروشیمی کازرون بیشترین بازدهی قیمت در گروه پتروشیمی را رقم زده است. طوری که امروز «کازرو» ۱.۸۷ درصد رشد کرد و پیشتاز گروه خود بود. دو نماد پتروشیمی ممسنی (ممسنی) با یک درصد و پتروشیمی دهدشت (دهدشت) با ۰.۶۶ درصد نیز در رده‌های بعدی بیشترین رشد قیمت قرار گرفتند.

در طرف مقابل اما بیشترین کاهش قیمت مربوط به نمادهای گروه سرمایه‌گذاری و توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی خلیج فارس (پترول) با ۲.۵۳ درصد، پتروشیمی گلستان (شستان) با ۲.۵۱ درصد و پتروشیمی ارومیه (شاروم) با ۲.۴۱ درصد افت بود.

همچنین در بازار امروز، سهامداران حقیقی بیش از هفت میلیارد تومان پول از سهام شرکت پتروشیمی بوعلی سینا خارج کردند و «بوعلی» شاهد بیشترین خروج پول در میان هم‌گروهی‌های خود بود. پتروشیمی جم (جم) نیز با ورود پول ۷.۷ میلیارد تومانی، بیشترین استقبال اشخاص حقیقی را تجربه کرد.

تنها دو نماد پالایشی صعودی شدند

نمادهای پالایشی در حالی به معاملات امروز خود پایان دادند که همچنان بخش عمده نمادهای این صنعت نزولی بوده و تنها دو نماد این گروه رشد قیمت را تجربه کردند. سهام شرکت‌های نفت ایرانول (شرانل) و تجهیز نیروی زنگان (شزنگ) با رشد به ترتیب ۳.۶۲ درصد و ۰.۱۲ درصدی، تنها نمادهای صعودی پالایشی در بازار امروز لقب گرفتند و سه نماد نفت پاسارگاد (شپاس) با ۳.۸۱ درصد، سرمایه‌گذاری صنعت نفت (ونفت) با ۲.۴۲ درصد و پالایش نفت اصفهان (شپنا) با ۰.۹۲ درصد افت، بیشترین کاهش قیمت را شاهد بودند.

بیشتر بخوانید:  پتروشیمی جم پیلن نیرو استخدام می‌کند

به این ترتیب شاخص گروه فرآورده‌های نفتی، معاملات امروز را با افت ۰.۴۸ درصدی به پایان رساند و طی معاملاتی به ارزش ۱۴۱.۵ میلیارد تومان، خالص خروج پول حقیقی از این گروه از ۳۱ میلیارد تومان گذر کرد.

در بازار امروز سهام پالایش نفت اصفهان، بار دیگر بیشترین رقم خروج پول حقیقی را با مبلغ ۱۳.۸ میلیارد تومانی در میان هم‌گروهی‌های خود ثبت کرد. از سوی دیگر اما بیشترین ورود پول حقیقی با مبلغی بیش از دو میلیارد تومان، به سهام نفت ایرانول اختصاص پیدا کرد.

تداوم استقبال حقیقی‌ها از نماد پارسان

بخش عمده نمادهای گروه محصولات شیمیایی نیز در بازار امروز با افت قیمت مواجه شدند و سبب شدند که شاخص این گروه افتی ۰.۴۲ درصدی را رقم بزند. در بازار روز جاری بیشتر از ۳۹۷ میلیارد تومان سهام شیمیایی معامله شد و خالص خروج پول سهامداران حقیقی از این صنعت رقم ۳۸.۳ میلیارد تومان را ثبت کرد.

بررسی تابلو معاملات صنعت محصولات شیمیایی حاکی از آن است که امروز ۱۹ نماد این صنعت با رشد قیمت به کار خود پایان دادند و ۴۱ نماد منفی خوردند. قیمت پایانی پنج نماد نیز بدون تغییر باقی ماند.

نمادهای توکا رنگ فولاد سپاهان (شتوکا) با ۶.۹۷ درصد، پلی اکریل (شپلی) با ۲.۹۷ درصد و تولید مواد اولیه الیاف مصنوعی (شمواد) با ۰.۸۱ درصد رشد بیشترین افزایش قیمت را در بین هم‌گروهی‌های خود رقم زدند. در طرف دیگر بازار اما شرکت صنایع شیمیایی فارس با نماد شفارس شاهد بیشترین افت قیمت، معادل ۲.۵ درصد بود و نمادهای صنایع شیمیایی سینا (شسینا) با ۲.۳۴ درصد و سرمایه‌گذاری صنعت پتروشیمی (وپترو) با ۲.۰۴ درصد نیز در ادامه این فهرست قرار گرفتند.

استقبال اشخاص حقیقی از سهام شرکت گسترش نفت و گاز پارسان در بازار امروز نیز ادامه یافت و نماد پارسان میزبان بیش از ۱۱ میلیارد تومان پول حقیقی بود. از سوی دیگر اما نماد وپترو، بیشترین خروج پول حقیقی به مبلغ ۱۰.۱ میلیارد تومان را ثبت کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.