کد خبر : 1744
تاریخ انتشار : سه شنبه 10 مرداد 1402 - 15:09

راه اندازی اولین واحد گازی نیروگاه سبزوار

راه اندازی اولین واحد گازی نیروگاه سبزوار
معاون توسعه طرح های شرکت برق حرارتی از وارد مدار شدن نخستین واحد گازی 183 مگاواتی نیروگاه سیکل‌ترکیبی سبزوار خبر داد.

به گزارش انرژی پرس و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو(پاون)، محمد رمضانی معاون توسعه طرح‌های شرکت برق حرارتی در جریان بازدید از طرح‌های توسعه تولید برق در استان خراسان‌رضوی در خصوص وضعیت ساخت نیروگاه ۵۴۶ مگاواتی سبزوار،گفت:  این مجموعه با برخورداری از دو واحد گازی ۱۸۳ مگاواتی و یک واحد بخار ۱۸۰ مگاواتی در حال ساخت در منطقه خراسان‌رضوی است.
وی ادامه داد: نخستین واحد گازی این نیروگاه سیکل‌ترکیبی تابستان امسال وارد مدار می‌شود و اصلی ترین هدف از اجرای آن، پاسخگویی به رشد فزاینده بار مصرف برق در شمال‌شرق کشور است.
معاون توسعه طرح‌های شرکت برق حرارتی با اشاره به پروژه ساخت نیروگاه سیکل‌ترکیبی راشد تربت حیدریه، افزود: این مجموعه نیز در راستای توسعه تولید برق در کشور و پاسخگویی به رشد مصرف در منطقه خراسان، با برخورداری از دو واحد گازی ۱۸۳ مگاواتی و یک توربین بخار ۱۸۰ مگاواتی در حال اجراست.
رمضانی با بیان اینکه نخستین واحد گازی این نیروگاه سال گذشته وارد مدار تولید شده است، اضافه کرد: نیروگاه تربت‌حیدریه با هدف تامین برق مطمئن و پایدار شبکه سراسری برق کشور، ایجاد اشتغال در منطقه و رفع مشکلات افت ولتاژ منطقه خراسان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته دومین واحد گازی این نیروگاه نیز قرار است امسال وارد مدار شود.

بیشتر بخوانید:  راه‌اندازی نیروگاه چهارم پالایشگاه آبادان در دستور کار قرار گرفت
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.