کد خبر : 14534
تاریخ انتشار : چهارشنبه 9 خرداد 1403 - 16:32

برگزاری مجمع ۱۴۰۳ شرکت پتروشیمی خراسان با حضور اکثریت سهامداران

برگزاری مجمع ۱۴۰۳ شرکت پتروشیمی خراسان با حضور اکثریت سهامداران
مجمع شرکت پتروشیمی خراسان امروز با حضور اکثریت سهامداران تشکیل شد.

به گزارش انرژی پرس، جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت پتروشیمی خراسان با حضور اکثریت سهامداران، اعضای هیئت مدیره، مدیرعامل، نماینده سازمان بورس و بازرس قانونی برگزار شد.

گزارش هیئت مدیره قرائت شد

در ابتدای این جلسه مدیرعامل شرکت گزارشی از هیئت مدیره را قرائت کرد و بیان داشت: شرکت پتروشیمی خراسان در سالی که گذشت سال به نسبت سختی را پشت سر گذاشت، تولید شرکت در مقایسه به سال قبل رشد نکرده و دلیل آن هم به تعداد روزهای قطعی گاز برمیگردد که در سال ۴۰۲ ما شاهد قطعی ۶۵ روزه گاز بودیم و این در حالی بود که در سال گذشته این روزها ۵۲ روز بود.

وی ادامه داد: از جمله سیاست ها و برنامه های شرکت در بخش فروش می توان به استمرار فروش، تقویت ارزش مشتری، حفظ و ارتقای کیفیت محصولات، توسعه بازارهای صادراتی، تمرکز بر تامین نیاز بخش صنعتی بازارهای جدید اشاره کرد.

کنترل هزینه های عملیاتی/برنامه های توسعه ای شرکت

وی افزود: در بخش هزینه های عملیاتی نیز استفاده بهینه از ظرفیت های تولید، استقرار و توسعه سیستم های نگهداری تعمیرات، ارتقا قابلیت اطمینان و دسترسی به یوتیلیتی، تعمیران اساسی واحد های تولیدی و یوتیلیتی و بهینه سازی مصارف آب از طریق بازیافت پساب اجرایی شده و دنبال می شود.

مدیرعامل شرکت عنوان کرد: با توجه به مازاد ۸۰ تنی آمونیاک به صورت روزانه در خراسان، شرکت پروژه های توسعه ای ترتیب داده که در سال جاری به بهره برداری خواهد رسید همچنین شرکت در حال انجام مطالعات برای تولید سدیم سیانید و سولفات آمونیوم است.

بیشتر بخوانید:  پتروشیمی‌های گلستان، جم و خراسان تنها صعودی‌های گروه خود بودند

وی خبر داد: مطابق با توافق صورت گرفته با شرکت آب منطقهای، قرارداد ۵.۵ میلیون مترمکعبی پساب شهر بجنورد برای ۲۰ سال با مبلغ پایه ۷۰۰ تومان و رشد متناسب با تورم انعقاد شده است.

خراسان برای بحران قطعی گاز چه کرد

این مقام مسئول در خصوص قطع گاز گفت: برای قطع گاز چند برنامه مدنظر است، نخست طرح ذخیره سازی و استفاده از LNG Miniها که هنوز در مرحله‌ی مطالعات است و قطعی نیست. همچنین برای حل این مشکل در بلندمدت به سمت باالدست صنعت رفته و قرارداد برای سه میدان منعقد شده است.

رئیس مجمع در پاسخ به سوال سهامداران در خصوص طلب اوره سازان از دولت پاسخ داد: طلب شرکت های اوره ساز از دولت مسئله ای است که ما پیگیر آن هستیم و امیدواریم در سال ۴۰۳ با توجه به ورود معاون اول ریاست جمهوری به این موضوع، برطرف شود. پیگیری مطالبات برای ما مهم تر بوده و باید آن را به جد دنبال کنیم.

نرخ آب و برق چند؟

وی در پاسخ به نرخ برق و آب و مبنای تعیین آن به سهامداران گفت: آب بر اساس توافق با سازمان آب و با رقم ۵۷۰۰ تومان است. برق هم هر کیلووات ۱۵۰۰ تومان تعیین شده است.

در پایان و پس از قرائت گزارش حسابرسی و دستور پیگیری از سمت رئیس مجمع به بندهای حسابرس، به ازای هر سهم ۱۴۰۰ تومان سود بین سهامداران تقسیم شد و این موضوع به تصویب مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت رسید.

منبع خبر: سازمان خبری – تحلیلی بورس ۲۴

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.