وزیر نفت با اشاره به برنامههای دولت در حوزه مدیریت مصرف و تقاضای سوخت گفت: بستهای از راهکارهای متنوع ازجمله توسعه استفاده از سوختهای جایگزین بنزین مانند سیانجی و الپیجی، انتقال سهمیه بنزین از کارتهای سوخت به کارتهای بانکی و سایر اقدامها در دست بررسی است که پس از نهاییشدن،صنعت نفت مجری ابلاغ دولت خواهد بود. ضمن اینکه اگر بتوانیم با مدیریت مصرف و اجرای راهکارهای بهینهسازی، نیاز به واردات بنزین را کاهش دهیم، این منابع میتواند در مسیر بهبود و ارتقای معیشت مردم هزینه شود.
اعضای کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی امروز در نشستی با وزیر نفت، آخرین تحولات صنعت نفت کشور را بررسی کردند.
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی بر نقش محوری مردم و صرفهجویی در عبور از چالشهای انرژی امسال تأکید کرد.
پنجمین جلسه وبیناری و مجازی مجلس با حضور وزیر نفت آغاز شد.
سرپرست معاونت نظارت بر منابع هیدروکربوری منصوب شد.
وزیر نفت با اشاره به آسیبهای واردشده به زیرساختهای انرژی از پیشرفت فراتر از انتظار در بازسازی این تأسیسات خبر داد و وعده داد این واحدها در زمانبندی کوتاهتری به چرخه تولید باز گردند.
وزیر نفت با اشاره به سالروز کشف نفت در ایران و خاورمیانه گفت: صنعت نفت طی ۱۱۸ سال گذشته در طوفان تحریم و جنگهای تحمیلی، سربلند ایستاد و اجازه نداد تولید و صادرات متوقف شود
بخشی از ظرفیت از دستدادهشده در جنگ تحمیلی را با استفاده از ظرفیت خالی سایر پالایشگاههای گازی توانستیم به مدار بازگردانیم.
اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در دیدار با وزیر نفت در جریان آخرین تحولات صنعت نفت قرار گرفتند.
وزیر نفت در پیامی ضمن قدردانی از عزیزانی که در سختترین روزهای این سرزمین، با ایثار و ازخودگذشتگی در سنگر خدمت ایستادند و جان عزیز خویش را در راه مقاومت میهنی و پایداری صنعت راهبردی نفت تقدیم کردند، یادآور شد که صنعت نفت، همچون گذشته، در بزنگاههای تاریخی همواره در کنار مردم و در خدمت منافع ملی کشور ایستاده است.
وزیر نفت در پیامی حادثه تلخ و تاسفبار واژگونی اتوبوس در محورعسلویه - کنگان که منجر به جان باختن و مصدومیت شماری از همکاران عزیز در مجتمع گاز پارس جنوبی شد را تسلیت گفت.
وزیر نفت با تأکید بر اینکه وزارت نفت مرجع تصمیمگیر درباره قیمتگذاری و سهمیهبندی نیست، بیان کرد: پیشنهاد این وزارتخانه برای مدیریت مصرف، اجرای اصلاحات غیرقیمتی است.