کد خبر : 35857
تاریخ انتشار : شنبه 7 تیر 1404 - 14:19

اصلاح سیاست‌های فروشگاه اپل در اتحادیه اروپا

اصلاح سیاست‌های فروشگاه اپل در اتحادیه اروپا
اپل سیاست‌های فروشگاه برنامه خود را در اتحادیه اروپا اصلاح کرده است تا از جریمه‌های فزاینده تحت مقررات رقابت دیجیتال این بلوک، اجتناب کند.

به گزارش انرژی پرس، این تلاش دقیقه نودی شرکت اپل برای اجتناب از هزینه‌های بیشتر پس از مواجهه با جریمه ۵۰۰ میلیون یورویی (۵۸۵ میلیون دلاری) در آوریل است. کمیسیون اروپا، اپل را به دلیل ممانعت از اینکه سازندگان اپلیکیشن، کاربران را به گزینه‌های ارزان‌تر خارج از فروشگاه «اپ استور» هدایت کنند، مجازات کرد و به این شرکت مهلت ۶۰ روزه داد تا از جریمه‌های دوره‌ای اضافی جلوگیری کند؛ این مهلت، پنجشنبه گذشته به پایان رسید.

تغییرات ایجاد شده توسط اپل، هدایت کاربران توسط سازندگان اپلیکیشن به سمت گزینه‌های بهتر برای محصولات دیجیتال و گزینه‌های پرداخت برای آنها را در خارج از اپ استور اپل، از جمله سایر وب‌سایت‌ها، برنامه‌ها یا فروشگاه‌های اپلیکیشن جایگزین را آسان‌تر می‌کند.

این شرکت آمریکایی همچنین در حال راه‌اندازی یک سیستم دو لایه‌ای هزینه‌ها برای تطبیق با سازندگان اپلیکیشنی است که می‌خواهند از پرداخت‌های جایگزین استفاده کنند.

اپل در بیانیه‌ای اعلام کرد: کمیسیون اروپا از اپل می‌خواهد که مجموعه‌ای از تغییرات اضافی را در فروشگاه «اپ استور» ایجاد کند. ما با این نتیجه مخالفیم و قصد داریم درخواست تجدیدنظر کنیم.

بیشتر بخوانید:  نفوذ مرورگرهای اپل و آلفابت در تلفن‌های همراه

کمیسیون اروپا با اشاره به قانون بازارهای دیجیتال اتحادیه اروپا، به اعلامیه اپل اشاره و اعلام کرد اکنون این شرایط تجاری جدید را برای انطباق با این قانون، ارزیابی خواهد کرد. این قانون برای مهار قدرت شرکت‌های بزرگ فناوری طراحی شده است و تخلف از آن، جریمه‌های سنگین معادل حداکثر ۱۰ درصد از درآمد سالانه جهانی یک شرکت را به دنبال دارد.

از جمله مفاد قانون بازارهای دیجیتال، الزام سازندگان اپلیکیشن برای مطلع کردن مشتریان از گزینه‌های خرید ارزان‌تر و هدایت آنها به سمت این پیشنهادها است.

بر اساس گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، محدودیت‌های اپل که مانع از هدایت کاربران به کانال‌های پرداخت خارجی توسط سازندگان اپلیکیشن می‌شود، با مخالفت شدید برخی از شرکت‌ها مواجه شده است. برای مثال، اسپاتیفای گزینه پرداخت درون برنامه‌ای را حذف کرد تا از پرداخت کمیسیون ۳۰ درصدی برای اشتراک‌های دیجیتال خریداری شده از طریق دستگاههای iOS اپل، اجتناب کند.

منبع: ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.