موجسواری مخالفان دولت با اعتراض کامیونداران؛ مطالبه معیشتی، روایت سیاسی

به گزارش «انرژی پرس»، دولت با هدف کاهش قاچاق گازوئیل، سهنرخی شدن قیمت این سوخت را اجرایی کرده اما مخالفان آن، این اقدام را علت اصلی ناآرامیها معرفی میکنند.
در حالی که خود کامیونداران و مسئولان وزارت راه تاکید دارند، مشکل اصلی آنان به وضعیت معیشتی و بیمهای مربوط است؛ موضوعی که سالهاست بارها تکرار شده اما هنوز چارهجویی مناسب برای آن دیده نمیشود.
کامیونداران، ستون فقرات حملونقل بار کشور، با مشکلاتی گسترده و ریشهدار دستوپنجه نرم میکنند. افرادی که حالا با افزایش ناگهانی ۴۰ تا ۴۵ درصدی حق بیمه تامین اجتماعی و هزینههای سرسامآور زندگی روبرو شدهاند.
افزایش ناگهانی بیمهها بدون مشورت با رانندگان، خشم آنها را بیشتر کرده است. شهباز حسن پور عضو کمیسیون صنایع با انتقاد از ضعف مدیریتی و تصمیمگیریهای سلیقهای، تاکید کرد که تامین سوخت به گونهای است که رانندگان کامیون ناچارند هفتهای یک بار خودرو را کنار بگذارند و این ضربهای مستقیم به معیشت آنهاست.
صبح امروز در جلسه کمیسیون عمران مجلس، با حضور حسن پور، مشکلات این صنف بار دیگر مورد بررسی قرار گرفت.
از سوی دیگر، مهدی خضری معاون سازمان راهداری و حملونقل جادهای به تلاش برای کاهش فشار بیمهای اشاره میکند و وعده داده در هیات دولت طرحی برای تخفیف حق بیمه کامیونداران مطرح شود. با این حال، اعتراضات همچنان ادامه دارد و موضوع تنها محدود سهمیه لاستیک نیست؛ کرایههای پایین، افزایش قیمت روغن موتور و هزینههای تعمیر و نگهداری خودرو نیز به مشکلات افزودهاند.
اگرچه افزایش تولید و تحرک در برخی حوزههای حملونقل مشاهده میشود، اما بدون اصلاحات اساسی در حمایتهای دولتی و ایجاد ساختارهای پایدار، این قشر همچنان زیر بار سنگین فشارهای اقتصادی کمر خم خواهد کرد.
برچسب ها :سهمیه گازوئیل ، سوخت کامیون ، ناترازی سوخت
- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 3 در انتظار بررسی : 3 انتشار یافته : ۰