کد خبر : 2327
تاریخ انتشار : شنبه 28 مرداد 1402 - 11:28

۱۱ میلیارد تومان پاداش مشترکان خوش مصرف برق سیستان بلوچستان

۱۱ میلیارد تومان پاداش مشترکان خوش مصرف برق سیستان بلوچستان
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان سیستان و بلوچستان، شمار مشترکان خوش مصرف برق در این استان را بیش از 144 هزار نفر خواند و میزان پاداش تعلق گرفته به این مشترکان را 11 میلیارد تومان برشمرد.

به گزارش انرژی پرس و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، محمد رئیسی مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان سیستان و بلوچستان گفت: از ابتدای اجرای طرح پاداش ۲۰ برابری مدیریت مصرف برق در این استان، حدود ۱۱ میلیارد تومان پاداش تاکنون به مشترکان خوش مصرف برق سیستان و بلوچستانی تعلق گرفته است.

رئیسی در ادامه اظهار داشت: بیش از ۱۴۴ هزار مشترک سیستان و بلوچستانی شامل این پاداش شدند و با همکاری این مشترکان ۱۱ میلیون کیلووات ساعت صرفه‌جویی برق صورت گرفته است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان سیستان و بلوچستان در تشریح این طرح بیان کرد: مشترکانی که نسبت به دوره مشابه سال گذشته کاهش مصرف برق داشته باشند تا ۲ هزار تومان به ازای هر کیلووات ساعت پاداش دریافت خواهند کرد.
وی با بیان اینکه این عدد ۲۰ برابر میزانی است که برق در اختیار مشترکان قرار می گیرد، گفت: به عبارت دیگر در صورتی که یک کیلووات ساعت صرفه‌جویی شود، برای مشترکانی که زیر الگوی مصرف هستند تا ۲۰ برابر می‌توانند از پاداش برخودار باشند.
وی با اشاره به اینکه طرح‌های تشویقی سال گذشته مخصوص مشترکان کم‌مصرف بوده است، گفت: طی طرح سال‌جاری، مشترکان پرمصرف نیز در صورت کاهش مصرف برق خود نسبت به مدت مشابه سال گذشته، می‌توانند از پاداش مصرف برق بهره‌مند شوند.
مدیر‌عامل شرکت توزیع نیروی برق استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه تمامی مشترکان برق این استان در صورت رعایت راهکارهای ساده مصرف برق می‌توانند از این طرح بهره‌مند شوند، افزود: استفاده از دمای آسایش ۲۴ درجه، استفاده از دور کند کولر آبی، استفاده از سایبان برای سیستم های سرمایشی، خاموش کردن لامپ‌های اضافه و استفاده از نور طبیعی روز و استفاده از وسایل برقی پر‌مصرف در ساعات اوج بار مصرف از جمله این راهکار‌ها است.
گفتنی است، استان سیستان و بلوچستان از جمله استان های است که با ناترازی برق به میزان قابل توجهی رو به روست.
بیشتر بخوانید:  مصرف برق کشور نسبت به پارسال 6 هزار مگاوات افزایش یافت
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.