کد خبر : 22985
تاریخ انتشار : سه شنبه 1 آبان 1403 - 15:20

شاخص کل ابرکانال دو میلیون واحدی را از دست داد؛

پالایشگاه‌های اصفهان، لاوان و تهران در قعر جدول بازدهی گروه نفتی

پالایشگاه‌های اصفهان، لاوان و تهران در قعر جدول بازدهی گروه نفتی
با تداوم روزهای سرخ‌پوش بازار سرمایه، شاخص کل بورس تهران به سقوط آزاد خود ادامه داد و وارد کانال یک میلیون واحدی شد.

به گزارش اختصاصی انرژی‌پرس، در نخستین روز معاملاتی بورس تهران در آبان ماه ۱۴۰۳، سقوط بازار سهام ادامه یافت و شاخص کل بورس ابرکانال دو میلیون واحدی را از دست داد. ریزش تمام‌عیار نمادهای پالایشی در بازار امروز نیز ادامه یافت و در گروه پتروشیمی نیز اکثر قریب به اتفاق نمادها با بازدهی منفی به کار خود پایان دادند.

شاخص کل بورس با افت ۱۳ هزار و ۳۶۹ واحدی، معادل ۰.۶۷ درصد، در پایان معاملات امروز روی پله یک میلیون و ۹۹۳ هزار واحدی شد. شاخص هم‌وزن بورس نیز ۰.۶۳ درصد عقب‌نشینی کرد.

با جابجایی ۶.۳ میلیارد برگه سهم و حق تقدم در معاملات امروز بازار سهام، ارزش معاملات خرد بورس معادل هزار و ۷۷۶ میلیارد تومان بود. حقیقی‌های بازار نیز به طور خالص ۱۸۳ میلیارد تومان از معاملات خارج کردند.

چهار نماد پتروشیمی در مدار صعودی

در معاملات امروز نمادهای پتروشیمی، تنها قیمت چهار نماد افزایش یافت و ۱۸ نماد شاهد کاهش قیمت بودند. چهار شرکت صنایع پتروشیمی تخت جمشید (شجم)، پتروشیمی فن آوران (شفن)، پتروشیمی خارک (شخارک) و پتروشیمی کرمانشاه (کرماشا) با رشد به ترتیب ۲.۲۸ درصد، ۱.۸۶ درصد، ۰.۱۶ درصد و ۰.۰۵ درصدی در روز جاری، تنها نمادهای صعودی گروه خود بودند اما از سوی دیگر، سهام شرکت‌های پتروشیمی غدیر (شغدیر) با ۲.۹۹ درصد، پتروشیمی بوعلی سینا (پارس) با ۲.۸۵ درصد و پتروشیمی ارومیه (شاروم) با ۱.۸۹ درصد کاهش قیمت، بیشترین افت را به سهامداران خود تحمیل کردند.

بیشتر بخوانید:  پرفروش‌ترین پالایشگاه‌ های شهریور ماه ۱۴۰۲

به علاوه، بررسی‌ها حاکی از آن هستند که بیشترین خروج پول در معاملات امروز پتروشیمی‌ها، مربوط به سهام پتروشیمی نوری بود. طوری که خالص خروج پول حقیقی از نماد نوری از ۶.۳ میلیارد تومان عبور کرد.

پرچمداران پالایشی بیشترین افت قیمت گروه خود را ثبت کردند

امروز نمادهای گروه فرآورده‌های نفتی، همسو با کلیت بازار با افت شدیدی مواجه شدند و شاخص این صنعت کاهش ۱.۷۳ درصدی را تجربه کرد. همچنین ارزش معاملات در این گروه به حدود ۴۶ میلیارد تومان رسید و حقیقی‌ها، خروج پول ۴۰۴ میلیون تومانی را از این صنعت رقم زدند.

به علاوه در بازار امروز، بار دیگر همه ۱۲ نماد پالایشی که خرید و فروش شدند با افت قیمت به کار خود پایان دادند و هیچ نمادی رشد قیمت را تجربه نکرد. در این بین، نمادهای پالایش نفت اصفهان (شپنا) با سه درصد، پالایش نفت لاوان (شاوان) با ۲.۹۹ درصد و پالایش نفت تهران (شتران)، با ۳.۹۳ درصد افت، شاهد بیشترین کاهش قیمت در بین نمادهای این صنعت بودند.

لازم به ذکر است که نماد پالایشگاه‌ها اصفهان و تهران با وجود قرارگیری در میان نمادهای پالایشی با بیشترین افت قیمت، بیشترین رقم ورود پول حقیقی در این گروه را به نام خود زدند و هر یک ۱.۲ میلیارد تومان پول حقیقی جذب کردند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.