کد خبر : 22976
تاریخ انتشار : سه شنبه 1 آبان 1403 - 12:45

مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس:

پروژه‌های پارک‌های شیمیایی متوقف نشده‌اند؛ اولین پارک در چابهار جان می‌گیرد +فیلم

پروژه‌های پارک‌های شیمیایی متوقف نشده‌اند؛ اولین پارک در چابهار جان می‌گیرد +فیلم
مدیرعامل شرکت ملی پتروشیمی خلیج فارس با بیان این موضوع که پروژه پارک‌های شیمیایی متوقف نشده اعلام کرد: اولین پارک در چابهار ظرف دو ماه آینده کلنگ‌زنی می‌شود.

به گزارش اختصاصی «انرژی پرس»، عبدالعلی علی‌عسگری، مدیرعامل شرکت ملی پتروشیمی خلیج فارس، در گفت‌وگوی اختصاصی با «انرژی پرس» به تشریح وضعیت پروژه‌های پارک‌های شیمیایی پرداخت.

او ضمن تایید آغاز فاز جدید توسعه صنایع پتروشیمی کشور با کلنگ‌زنی نخستین پارک شیمیایی در چابهار، به شایعات توقف این پروژه‌ها پایان داد.

علی‌عسگری با تاکید بر اهمیت مطالعات و برنامه‌ریزی دقیق برای اجرای چنین پروژه‌های بزرگ، اعلام کرد که فعالیت‌ها در این زمینه همچنان ادامه دارد.

او افزود: این کارها نیازمند زمان هستند، چرا که بنیان‌گذاری یک پروژه بزرگ مستلزم دقت و انجام مطالعات جامع در زمینه مکان‌یابی، اخذ مجوزها، انتخاب پروژه و تامین مالی است.

بیشتر بخوانید:  بیش از ۸۰ درصد تجهیزات گروه صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس داخلی‌سازی شده است

مدیرعامل خلیج فارس با اشاره به اهمیت انتخاب صحیح لایسنس و مذاکره با طرف‌های خارجی و داخلی برای تامین مالی، خاطرنشان کرد که این فرآیندها به طور موازی در حال انجام است. او تاکید کرد که عجله در اجرای این پروژه‌ها نه تنها به نفع نیست بلکه می‌تواند به آینده آن‌ها آسیب برساند.

علی‌عسگری در پایان با اعلام خبر آغاز عملیات اجرایی نخستین پارک شیمیایی در چابهار طی دو ماه آینده، به شفاف‌سازی این موضوع پرداخت و گفت: مطالعات، اخذ مجوزها و انتخاب پیمانکار برای این پروژه به پایان رسیده و به زودی شاهد آغاز عملیات اجرایی آن خواهیم بود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.