کد خبر : 22710
تاریخ انتشار : چهارشنبه 25 مهر 1403 - 14:46

بورس با لباس سرخ به استقبال هفته آینده رفت؛

پالایش نفت لاوان تنها سبزپوش گروه پالایشی بود

پالایش نفت لاوان تنها سبزپوش گروه پالایشی بود
فشار فروش سهام در معاملات امروز گروه پتروشیمی کم شد تا تعداد بیشتری از نمادهای این گروه سبزپوش شوند. در گروه پالایشی اما تنها یک نماد توانست در مسیر صعودی قرار بگیرد.

به گزارش اختصاصی انرژی پرس، معاملات امروز بورس تهران در حالی به پایان رسید که شاخص‌ کل و هم‌وزن بورس باز هم به حرکت خود روی مدار نزولی ادامه دادند. با این تفاوت که با تشدید فشار فروش نمادهای کوچک و متوسط بازار، شدت افت شاخص هم‌وزن بیشتر شد اما شاخص کل به لطف بهبود وضعیت شاخص‌سازها، با شیب کمتری به روند نزولی خود ادامه داد.

شاخص کل بورس در معاملات امروز سه هزار و ۵۱۷ واحد، معادل ۰.۱۷ درصد عقب‌نشینی کرد و روی پله دو میلیون و ۶۵ هزار واحدی به استقبال هفته آینده رفت. شاخص کل هم‌وزن نیز با کاهشی ۰.۵۵ درصدی به کار خود در بازار روز جاری پایان داد.

در بورس امروز ۷.۴ میلیارد برگه سهم و حق تقدم توسط معامله‌گران خرید و فروش شد و به این ترتیب، ارزش معاملات خرد رقم دو هزار و ۱۷۳ میلیارد تومان را ثبت کرد. خروج پول حقیقی از معاملات در بازار امروز نیز ادامه یافت و معامله‌گران حقیقی ۱۹۲ میلیارد تومان از بازار خارج کردند.

بهبود نسبی معاملات در گروه پتروشیمی

معاملات بورس در شرایطی به پایان رسید که با وجود بهبود کلی وضعیت گروه پتروشیمی همچنان بخش عمده این گروه پتروشیمی، به روند نزولی خود ادامه دادند. طوری امروز هشت نماد پتروشیمی بازدهی مثبت داشتند و ۱۴ نماد این گروه نیز با کاهش قیمت پایانی مواجه شدند.

در میان نمادهای صعودی، بیشترین رشد قیمت متعلق به سه نماد پتروشیمی پردیس (شپدیس)، پتروشیمی شیراز (شیراز) و پتروشیمی خارک (شخارک) بود که به ترتیب ۲.۰۷ درصد، ۰.۹۳ درصد و ۰.۶۷ درصد رشد قیمت را تجربه کردند.

در طرف دیگر بازار اما نمادهای گروه سرمایه‌گذاری و توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی خلیج فارس (پترول) با ۲.۹۹ درصد، پتروشیمی ارومیه (شاروم) با ۲.۵۸ درصد و پتروشیمی زاگرس (زاگرس) با ۰.۹۲ درصد افت، بیشترین کاهش قیمت را رقم زدند.

بیشتر بخوانید:  پالایشی‌ها؛ متهم ردیف اول افت بورس امروز

همچنین بررسی‌ها نشان می‌دهند که سهام شرکت پتروشیمی پردیس بیشترین خروج پول حقیقی در گروه پتروشیمی بازار امروز را به خود اختصاص داده است؛ به نحوی که حقیقی‌های نماد شپدیس پنج میلیارد تومان پول از معاملات این نماد بیرون کشیدند. در مقابل اما بیشترین ورود پول حقیقی در این گروه به سهام پترول با مبلغ ۲.۳ میلیارد تومانی اختصاص یافت.

بیشترین افت گروه نفتی به پالایشگاه تهران رسید

روند نزولی نمادهای پالایشی نیز در معاملات روز جاری ادامه یافت. طوری که شاخص صنعت فرآورده‌های نفتی، افتی ۱.۸۸ درصدی را در معاملات امروز ثبت کرد. این افت در حالی رخ داد که در روز جاری کمتر از ۹۳ میلیارد تومان سهام در این گروه مبادله شد. حقیقی‌های بازار اما حدود ۶ میلیارد تومان پول وارد معاملات این صنعت کردند.

در بازار امروز تنها یک نماد پالایشی شاهد بازدهی مثبت بود و ۱۱ نماد دیگر با افت قیمت معاملات را به پایان بردند. پالایش نفت لاوان (شاوان) با رشد ۰.۱۲ درصدی قیمت پایانی، تنها سبزپوش گروه خود بود و سهامداران شرکت‌های پالایش نفت تهران (شتران) با ۲.۹۲ درصد، پالایش نفت بندرعباس (شبندر) با ۲.۷۹ درصد و نفت پاسارگاد (شپاس) با ۲.۳۱ درصد، بیشترین کاهش قیمت دارایی‌های خود را متحمل شدند.

در معاملات روز جاری، ورود پول حقیقی به سهام دو شرکت پالایش نفت بندرعباس و تهران بیش از سایر نمادهای این گروه بود و حقیقی‌ها ۳.۸ میلیارد تومان پول تازه نفس به هر یک از این نمادها تزریق کردند. از سوی دیگر، در پایان معاملات امروز، نفت سپاهان با رقم ۱.۸ میلیارد تومانی، بیشترین خروج پول حقیقی را تجربه کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.