کد خبر : 22609
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 مهر 1403 - 13:26

صادرات ٣ میلیون تن قیر کشور

صادرات ٣ میلیون تن قیر کشور
رییس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با بیان اینکه سالانه ٣ میلیون تن قیر از کشور صادر می‌شود، گفت: ارزآوری صنعت قیر برای کشور بین ١ تا٢ میلیارد دلار است.

به گزارش انرژی پرس، محمد مهدی حیدری در نشست امروز با اشاره کیفیت قیر تولیدی در ایران اظهار داشت: اهمیت کیفیت قیر و آسفالت برای وزارت راه و شهرسازی به عنوان بزرگترین مصرف‌کننده بسیار مهم است چراکه ۴٩ درصد قیر تولید شده در کشور در پروژه‌های مجموعه‌های وزارت راه و شهرسازی مصرف می‌شود .

وی ادامه داد: برای کیفی‌سازی صنعت قیر اقداماتی انجام شده که بارزترین آن دو جداره کردن تانکر حمل قیر و  ایجاد و استقرار ۵٠ آزمایشگاه قیر است.

رییس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با بیان اینکه صنعت قیر جزو صنایع ارزآور کشور است، تاکید کرد: میزان ارزآوری صادرات قیر برای کشور  ١ تا ٢ میلیارد دلار است. در حال حاضر. در کشور ۵.۵ تن قیر در کشور تولید می‌شود که ٢.۵ میلیون تن در کشور مصرف می شود و ٣ میلیون تن دیگر آن به صادرات می‌رسد و معمولا صادرات قیر کشور به کشورهای آفریقا، حاشیه خلیج فارس، هند و چین است.

بیشتر بخوانید:  علاقه‌مندی آفریقایی‌ها برای توسعه تجارت با ایران/ توسعه بازارهای صادراتی در دولت سیزدهم

حیدری افزود: یکی از مشکلات صادرات قیر در حال حاضر ، مشکلات مربوط به تعهد ارزی است که امیدواریم راهکاری را وزارت اقتصاد و بانک مرکزی در نظر گرفته شود.

وی با اشاره به مصرف بالای صفر برای نگهداری از راه‌های کشور اظهار داشت: در کشورمان ٣٠٠ هزار کیلومتر راه داریم که در نگهداری از این سرمایه ملی، کیفیت قیر و  آسفالت بسیار اهمیت دارد و از این رو استفاده از فناوری‌های نوین و توان دانش فنی در کارت‌های کیفیت قیر اهمیت پیدا می‌کند و امروز شاهد تولید قیر در کشور با ١٠ سال ضمانت کیفی هستیم.

منبع: ایلنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.