کد خبر : 22565
تاریخ انتشار : دوشنبه 23 مهر 1403 - 16:08

خسارت یک میلیارد دلاری شرکت ملی حفاری به صنعت نفت

خسارت یک میلیارد دلاری شرکت ملی حفاری به صنعت نفت
توقف غیرمنتظره 31 چاه نفتی، تولید روزانه کشور را 46 هزار بشکه کاهش داده و یک میلیارد دلار خسارت به بار آورده است. سوءمدیریت در شرکت ملی حفاری عامل اصلی این بحران است.

به گزارش اختصاصی انرژی‌پرس، بررسی‌ها نشان می‌دهد شرکت ملی حفاری طی سال گذشته به دلیل سوءمدیریت در عملیات تعمیرات چاه‌های نفتی، متحمل خسارت هنگفتی بالغ بر یک میلیارد دلار شده است.

این خسارت به دلیل توقف طولانی‌مدت عملیات حفاری در ۳۱ چاه و از دست رفتن فرصت تولید روزانه بیش از ۴۶ هزار بشکه نفت خام به وجود آمده است.

ماجرای تعمیرات زیان‌بار

به این صورت که هر یک از این چاه‌ها به طور متوسط ۱۰۰ روز معطل تعمیرات مانده است. با توجه به اینکه هر چاه به طور متوسط روزانه ۱۵۰۰ بشکه نفت تولید می‌کند، در مجموع روزانه ۴۶۵۰۰ بشکه نفت از چرخه تولید خارج شده است.

این تاخیر طولانی در عملیات تعمیرات، به معنای از دست رفتن فرصت تولید حجم قابل توجهی نفت خام بوده و در نتیجه به کاهش درآمدهای ارزی کشور منجر شده است.

چالش پاک‌نژاد در شرکت ملی حفاری

براساس برآوردها، عدم تولید روزانه ۴۶ هزار بشکه نفت خام در طول یک سال، خسارتی بالغ بر یک میلیارد دلار به صنعت نفت کشور وارد کرده است. این در حالی است که محسن پاک‌نژاد، وزیر نفت، وعده افزایش تولید ۴۰۰ هزار بشکه نفت را در دولت چهاردهم داده است.

اما به نظر می‌رسد وزیر نفت برای تحقق این وعده، باید عملکرد شرکت‌ ملی حفاری را بهبود دهد، مشکلات فعلی آن را حل کن و در مجموع اوضاع آشفته شرکت ملی حفاری را سروسامان دهد دهد تا دیگر شاهد خسارت‌های هنگفت به صنعت نفت کشور نباشیم.

با توجه به اهمیت شرکت ملی حفاری در صنعت نفت کشور و نقش آن در تولید نفت خام، لازم است اقدامات جدی برای بهبود عملکرد این شرکت و جلوگیری از تکرار چنین خسارت‌های هنگفتی صورت گیرد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.