کد خبر : 22559
تاریخ انتشار : دوشنبه 23 مهر 1403 - 14:05

روند صعودی بورس متوقف شد؛

پتروشیمی‌های کرمانشاه، ‌خارک و پارس تنها نمادهای صعودی گروه خود بودند

پتروشیمی‌های کرمانشاه، ‌خارک و پارس تنها نمادهای صعودی گروه خود بودند
معاملات امروز بازار سرمایه با بازگشت شاخص‌های کل و هم‌وزن به مدار نزولی پایان یافت. در صنعت پالایشی بورس، همه نمادها منفی خوردند و در صنعت پتروشیمی نیز تنها سه نماد طعم رشد قیمت را چشیدند.

به گزارش اختصاصی انرژی‌پرس، بورس تهران که در روزهای اخیر، توانسته بود به روند نزولی خود پایان دهد، در بازار روز جاری و در پی فروش قابل توجه اوراق دولتی در بازار سرمایه، شاهد اقتی قابل توجه بود؛ طوری که حدود ۸۶ درصد از نمادهای بازار سرخ‌پوش شدند. این افت در صنایع پتروپالایشی نیز مشهود بود و اکثر قریب به اتفاق نمادهای این صنایع نیز با افت قیمت به کار خود در بورس امروز پایان دادند.

بورس پالایش

شاخص کل بورس امروز ۲۴ هزار و ۷۶۲ واحد ریخت و ۱.۱۷ درصد از ارتفاع خود را از دست داد تا روی سطح دو میلیون و ۸۹ هزار واحدی قرار بگیرد. شاخص کل هم‌وزن نیز ۰.۸۹ درصد از ارتفاع خود را از دست داد. معامله‌گران در بازار روز جاری تنها ۵.۸ میلیارد برگه سهم و حق تقدم خرید و فروش کردند تا ارزش معاملات خرد به دو هزار و ۷۴ میلیارد تومان کاهش یابد. حقیقی‌های بورس نیز حدود ۴۱۳ میلیارد تومان از پول خود را از بازار خارج کردند.

تنها ۳ نماد پتروشیمی شاهد رشد قیمت بودند

با وجود اینکه نمادهای پتروشیمی در روزهای اخیر شاهد بهبود نسبی در معاملات خود بودند، اکثر آنها در معاملات روز جاری، همسو با کلیت بازار افت قیمت را تجربه کردند. به نحوی که در معاملات امروز ۲۲ نماد پتروشیمی منفی خوردند و تنها سه نماد افزایش قیمت پایانی را تجربه کردند. چهار نماد نیز بدون تغییر قیمت به کار خود پایان دادند.

شرکت‌های پتروشیمی کرمانشاه (کرماشا) با ۲.۱۱ درصد، پتروشمی خارک(شخارک) با ۱.۸۴ درصد و پتروشیمی پارس (پارس) با ۰.۴۷ درصد افزایش قیمت پایانی، تنها نمادهای صعودی گروه پتروشیمی در بورس امروز بودند. از سوی دیگر، سهام شرکت‌های بوعلی سینا (بوعلی) با ۲.۷۶ درصد، پتروشیمی زاگرس (زاگرس) با ۲.۶۲ درصد و گروه سرمایه‌گذاری و توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی خلیج فارس (پترول) با ۲.۴۹ درصد افت نیز بیشترین کاهش قیمت را به خود اختصاص دادند.

بیشتر بخوانید:  کلاف سردرگم اصلاح قیمت پتروشیمی‌ها

شایان ذکر است که در بازار امروز پتروشیمی‌ها، سهام شرکت صنایع پتروشیمی نوری بیشترین خروج پول حقیقی را تجربه کرد. چراکه سهامداران حقیقی نماد نوری بیش از ۱۶ میلیارد تومان از پول خود را از این نماد خارج کردند.

نقشه گروه پالایشی سرخ‌پوش شد

معاملات امروز بازار سهام در نمادهای پالایشی در شرایطی به پایان رسید که حتی یک نماد این صنعت نیز نتوانست بازدهی مثبت داشته باشد و ۱۲نماد این گروه افت قیمت داشتند. نماد تجهیز نیروی زنگان (شزنگ) اما با وجود افت دو درصدی آخرین قیمت، تغییری را در قیمت پایانی خود شاهد نبود.

از سوی دیگر اما سهامداران نماد پالایش نفت تهران (شاوان) با ۲.۹۴درصد، پالایش نفت اصفهان (شپنا) با ۲.۷۵ درصد و شرکت‌ نفت پاسارگاد (شپاس) با ۲.۷۲ درصد افت، بیشترین کاهش ارزش دارایی‌های خود را تجربه کردند.

به این ترتیب، شاخص گروه فرآورده‌های نفتی در پایان بازار امروز ۱.۸۱درصد افت کرد. همچنین طی معاملاتی به ارزش تنها ۵۶ میلیارد تومان، سهامداران حقیقی حدود ۹ میلیارد تومان از این گروه خارج کردند؛ بیشترین خروج پول اما این بار دیگر مربوط سهام پالایش نفت اصفهان بود و خالص خروج پول حقیقی از شپنا در بازار امروز، چهار میلیارد تومان رقم خورد. این در حالیست که پالایش نفت بندرعباس (شبندر) توانست ۳.۳ میلیارد از پول حقیقی‌ها را جذب کند.

بورس

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.