کد خبر : 22507
تاریخ انتشار : یکشنبه 22 مهر 1403 - 15:26

راه‌اندازی کریدور هوایی برای کمک به مردم لبنان

راه‌اندازی کریدور هوایی برای کمک به مردم لبنان
عربستان سعودی یک کریدور هوایی برای کمک رسانی به مردم لبنان ایجاد کرده و قرار است ظرف مدت 10 روز کمکهای گوناگونی برای این کشور ارسال کند.

به گزارش انرژی پرس، عربستان سعودی از راه‌اندازی کریدور هوایی برای ارسال کمک‌های گوناگون به مردم لبنان به مدت ۱۰ روز خبر داد.

به گزارش سی ان ان، این کریدور هوایی به مدت ۱۰ روز ادامه خواهد داشت و هر روز یک یا دو هواپیما به میزان ۴۰ تن مواد غذایی و کمکهای مختلف به لبنان حمل خواهند کرد.

در همین حال مقامات عربستان سعودی اعلام کردند، عملیات ایجاد یک پل هوایی را برای ارسال کمک‌های غذایی، پزشکی و وسایل لازم برای ایجاد سرپناه و اسکان آوارگان لبنانی، در پی ادامه جنگ بین حزب الله و ارتش اسرائیل آغاز کرده‌اند.

خبرگزاری رسمی عربستان سعودی گزارش داد: مرکز امداد و کمک‌های بشردوستانه ملک سلمان عملیات ایجاد یک پل هوایی را برای مردم برادر لبنان به منظور حمایت از آنان در رویارویی با شرایط بحرانی کنونی را آغاز کرده است و در همین چارچوب یک فروند هواپیما روز یکشنبه از فرودگاه بین‌المللی ملک خالد ریاض به عنوان طلایه دار پرواز‌های این کریدور هوایی، با کمک‌های پزشکی و وسایل لازم برای ایجاد سرپناه، راهی فرودگاه بین‌المللی بیروت شد.

بیشتر بخوانید:  ملک سلمان 10 میلیون دلار به لبنان کمک کرد.

این منبع افزود: این کریدور هوایی در راستای اجرای دستورات سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان سعودی و شاهزاده محمد بن سلمان ولیعهد این کشور انجام گرفت.

منبع: میدل ایست نیوز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.