کد خبر : 22368
تاریخ انتشار : شنبه 21 مهر 1403 - 14:25

تشدید صعود شاخص کل با افزایش دامنه نوسان معاملات؛

پیشتازی پتروشیمی‌های قائدبصیر، تخت جمشید و پردیس در میان هم‌گروهی‌ها

پیشتازی پتروشیمی‌های قائدبصیر، تخت جمشید و پردیس در میان هم‌گروهی‌ها
در معاملات امروز بازار سهام، شاخص‌های کل و هم‌وزن بورس به صعود خود ادامه دادند و وضعیت معاملات در صنایع پتروپالایشی نیز بهبود پیدا کرد.

به گزارش اختصاصی انرژی‌پرس، پس از آنکه معاملات بورس تهران از اواخر هفته گذشته وارد مدار صعودی شد، سازمان بورس و اوراق بهادار در جلسه صبح امروز خود، تصمیم گرفت که دامنه نوسان معاملات سهام را به مثبت و منفی سه درصد افزایش دهد. در پی این تصمیم، معاملات در بورس کمی جان گرفت و شاخص کل بورس با قدرت بیشتری به رشد خود ادامه داد. وضعیت نمادهای پتروپالایشی بورس نیز نسبت به هفته گذشته بهبود یافت.

شاخص کل بورس تهران، امروز ۱۴ هزار و ۵۱۳ واحد، معادل ۰.۶۹ درصد رشد کرد و رقم دو میلیون و ۱۱۴ هزار واحد را به ثبت رساند. شاخص کل هم‌وزن نیز شاهد صعود اندک ۰.۰۳ واحدی بود.

در معاملات بورس امروز، معامله‌گران ۱۰ میلیارد و ۲۰۰ میلیون برگه سهم و حق تقدم رد و بدل کردند تا ارزش معاملات به سه هزار و ۱۱۵ میلیارد تومان افزایش یابد. روند خروج پول حقیقی از بازار نیز بالاخره متوقف شد و حقیقی‌ها بیش از ۱۳ میلیارد تومان در بازار تزریق کردند.

پتروشیمی زاگرس بیشترین افت قیمت گروه را ثبت کرد

وضعیت بورس امروز در صنعت پتروشیمی متعادل بود. به نحوی که طی معاملات روز جاری ۱۴ نماد پتروشیمی صعودی شدند، ۱۵ نماد در سمت منفی بازار قرار گرفتند و سه نماد نیز روی صفر تابلو به کار خود پایان دادند.

بیشترین رشد قیمت در نمادهای صعودی گروه پتروشیمی مربوط به سه نماد پتروشیمی قائدبصیر (شبصیر) با ۲.۷۶ درصد، صنایع پتروشیمی تخت جمشید (شجم) با ۲.۷۵ درصد و پتروشیمی پردیس (شپدیس) با ۲.۳۵ درصد بود. در طرف مقابل اما سهام شرکت‌های پتروشیمی زاگرس (زاگرس) با سه درصد، پتروشیمی فن آوران (شفن) با ۲.۸۶ درصد و پتروشیمی آبادان (شپترو) با ۲.۴۵ درصد کاهش قیمت، شدیدترین افت را به نام خود زدند.

بیشتر بخوانید:  مشاور مدیرعامل پتروشیمی پردیس تعیین شد

به علاوه، نماد پتروشیمی زاگرس در بازار امروز پتروشیمی‌ها، بیشترین خروج پول حقیقی به مبلغ ۷.۸ میلیارد تومان را رقم زد. از سوی دیگر اما پتروشیمی پردیس با استقابل حقیقی‌ها همراه شد و ۶.۳ میلیارد تومان پول تازه نفس جذب کرد.

کدام نمادهای پالایشی سبزپوش شدند؟

در صنعت فرآورده‌های نفتی نیز بازار کمی متعادل‌تر از هفته گذشته بود و تعدادی از نمادهای این گروه موفق شدند که در مدار صعودی قرار بگیرند. شاخص گروه پالایشی در بازار امروز پس از رشد قیمت سه نماد و افت هشت نماد، با کاهش ۰.۴۸ درصدی همراه شد. همچنین ارزش معاملات این صنعت به حدود ۸۴ میلیارد تومان رسید و خالص ورود پول حقیقی به نمادهای گروه پالایشی نیز از ۵.۵ میلیارد تومان عبور کرد.

سهام شرکت سرمایه‌گذاری صنعت نفت (ونفت) با ۱.۶۳ درصد، نفت بهران (شبهرن) با ۰.۲۴ درصد و نفت سپاهان (شسپا) با ۰.۰۷ درصد رشد قیمت، بیشترین بازدهی را در معاملات امروز گروه نفتی به نام خود زدند. از سوی دیگر اما سهام سه شرکت پالایش نفت بندرعباس (شبندر) با ۱.۱۷ درصد، نفت پاسارگاد (شپاس) با ۰.۹۵ درصد و پالایش نفت تهران (شتران) بیشترین افت قیمت را ثبت کردند.

لازم به ذکر است که در بازار امروز، بیشترین ورود پول حقیقی در میان نمادهای پالایشی با رقم چهار میلیارد تومانی، به سهام پالایش نفت اصفهان رسید.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.