کد خبر : 22334
تاریخ انتشار : شنبه 21 مهر 1403 - 11:51

دیدار و گفت‌وگوی وزیر خارجه ایران با رئیس جمهور مصر طی روزهای آتی طی

دیدار و گفت‌وگوی وزیر خارجه ایران با رئیس جمهور مصر طی روزهای آتی طی
روزنامه العربی الجدید نوشت که وزیر خارجه ایران برای بررسی تحولات منطقه طی سفری رسمی به مصر خواهد رفت.

به گزارش انرژی پرس، اطلاعاتی که به دست «العربی الجدید» رسیده، حاکی از آن است که سید عباس عراقچی، وزیر خارجه ایران طی روزهای آتی طی سفری رسمی به قاهره سفر می‌کند تا شماری از پرونده‌های مشترک و دیدگاه دو کشور نسبت به تحولات منطقه‌ای را بررسی کند.

به گزارش العربی الجدید، عراقچی قرار است در این سفر با بدر عبدالعاطی، وزیر خارجه مصر، عباس کامل، رئیس سازمان اطلاعات این کشور و عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور مصر دیدار و گفت‌وگو کند.

برنامه سفر وزیر خارجه ایران به مصر شامل مذاکراتی پیرامون وضعیت دریای سرخ و یمن و تحولات اوضاع در غزه و حملات رژیم صهیونیستی به لبنان علاوه بر راه‌های تقویت تنش در سایه پاسخ نظامی احتمالی رژیم صهیونیستی به ایران است.

قرار است در جریان این سفر، رئیس دستگاه دیپلماسی ایران، پیام مکتوبی از سوی مسعود پزشکیان، رئیس جمهور ایران درخصوص تحرکات با هدف آرامش اوضاع در منطقه منتقل کند.

در همین راستا، عبدالله الاشعل، معاون سابق وزیر خارجه مصر به العربی الجدید گفت که ایران اهمیت زیادی برای مصر قائل است و با توجه به اهمیت نقش مصر در منطقه و روابطش با امریکا و اسرائیل به ویژه در پرونده مذاکره و تلاش برای آتش بس در غزه و با توجه به روابط قوی اسرائیل و مصر، قاهره به نقش‌آفرینی در کاهش تنش میان ایران و اسرائیل امید دارد.

بیشتر بخوانید:  تکذیب مصر در راستای خبر فروش کانال سوئز

وی افزود که انتظار می‌رود سفر وزیر خارجه ایران به قاهره، ارزشی حقیقی به مصر و نقش آن در منطقه دهد.

الاشعل اشاره کرد که روابط دیپلماتیک ایران و مصر ممکن است طی مرحله آتی در هر زمانی از سرگرفته شود؛ روابطی که نیازمند عادی‌سازی کامل روابط است و احتمالاً این اتفاق در آینده نزدیک در سایه تحولات منطقه رخ خواهد داد.

از طرفی دیگر مختار الغباشی، نائب رئیس مرکز عربی مطالعات سیاسی و استراتژیک گفت که سفر وزیر خارجه ایران به قاهره در این زمان حساس در منطقه سفری مهم و نشان دهنده اطلاع ایران از اهمیت نقش مصر در منطقه است.

وی افزود که عراقچی در این سفر، رایزنی‌هایی درباره روند‌های توقف تنش و آتش بس خواهد کرد.

منبع: میدل ایست نیوز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.