کد خبر : 22330
تاریخ انتشار : شنبه 21 مهر 1403 - 11:23

میزان مبادلات تجاری میان عراق و ترکیه در سال ۲۰۲۳

میزان مبادلات تجاری میان عراق و ترکیه در سال ۲۰۲۳
وزیر بازرگانی ترکیه، در راس یک هیئت اقتصادی در چارچوب همکاری اقتصادی میان آنکارا و بغداد، به عراق سفر خواهد کرد.

به گزارش انرژی پرس، عمر بولات، وزیر بازرگانی ترکیه، در راس یک هیئت اقتصادی شامل تجار ترکیه‌ای در چارچوب همکاری اقتصادی میان آنکارا و بغداد، به عراق سفر خواهد کرد.

به گزارش رووداو، محمد حنون، سخنگوی وزارت بازرگانی عراق اعلام کرد بولات در روزهای ۱۸ و ۱۹ اکتبر جاری به عراق سفر خواهد کرد.

حنون تصریح کرد این وزیر ترکیه‌ای در اولین روز از سفر خود به عراق، بنا بر دعوت محمد تمیم، معاون نخست وزیر و وزیر برنامه‌ریزی عراق و با حضور وزیر ساخت و ساز و مسکن و وزیر منابع آبی و شرکت‌های پیمانکاری ترکیه‌ای، در جلسه‌ای شرکت خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:  آبادان، میزبان نخستین اجلاس قطب اکو

بولات در این سفر با بخش خصوصی B2B، با حضور نمایندگان شورای بازرگانی ترکیه و عراق و اتحادیه اتاق بازرگانی و اتحادیه صنایع عراقی و اتحادیه پیمانکاران عراقی، جلسه‌ای برگزار خواهد کرد.

پیش از این مقام ترکیه‌ای از قصد آنکارا برای ارتقای روابط خود با بغداد به عنوان یکی از مهم‌ترین شرکای بازرگانی خود به سطوح بسیار بالاتر خبر داده بود.

میزان مبادلات تجاری میان عراق و ترکیه در سال ۲۰۲۳، ۲۰ میلیارد دلار برآورد شد و پیمانکاران ترکیه‌ای هزار و ۱۰۱ پروژه به ارزش ۳۴.۶ میلیارد دلار در عراق اجرا کردند.

منبع: میدل ایست نیوز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.