کد خبر : 22145
تاریخ انتشار : دوشنبه 16 مهر 1403 - 13:28

روند نزولی شاخص‌های بورس ادامه دارد؛

پتروشیمی‌های خارک و کرمانشاه تنها نمادهای صعودی گروه خود بودند

پتروشیمی‌های خارک و کرمانشاه تنها نمادهای صعودی گروه خود بودند
بازار سهام امروز هم در کار خود را با افت شاخص‌های کل و هم‌وزن به پایان رساند و در صنعت پتروشیمی نیز تنها دو نماد توانستند از افت بازار جان سالم به در ببرند.

به گزارش اختصاصی انرژی‌پرس، بورس تهران در معاملات روز جاری به روند نزولی خود در روزهای اخیر ادامه داد و بخش عمده نمادها در مدار منفی حرکت کردند. وضعیت صنایع پتروشیمی و پالایشی نیز تغییر چندانی نکرد و تنها دو نماد از این گروه توانستند طعم رشد قیمت را بچشند. به این ترتیب، شاخص‌های اصلی بازار سهام بار دیگر کاهش یافتند.

شاخص کل بورس تهران بازار روز جاری را با افت هفت هزار و ۷۶۷ واحدی، معادل ۰.۳۷ درصد سپری کرد. به این ترتیب، نماگر اصلی بازار در پایان معاملات روی عدد دو میلیون و ۹۳ هزار واحدی ایستاد و مقاومت ۲.۱ میلیون واحدی را از دست داد. شاخص کل هم‌وزن نیز ۰.۲۳ درصد عقب‌نشینی کرد.

با افزایش حجم معاملات برگه سهم و حق تقدم به ۵.۴ میلیارد برگه در بازار امروز، ارززش معاملات خرد که در روز گذشته فاجعه‌بار بود نیز کمی جان گرفت و به سطح دو هزار و ۷۷ میلیارد تومان رسید. خروج پول حقیقی از بازار سهام نیز تشدید شد و رقم خالص آن در بازار امروز معادل ۶۲۶ میلیارد تومان ثبت شد.

تنها دو نماد پتروشیمی سبزپوش شدند

در بورس امروز، نمادهای گروه پتروشیمی با وجود بهبود در مقایسه با روز گذشته، همچنان وضعیت قابل قبولی نداشتند؛ چراکه تنها دو نماد این نماد بازدهی مثبتی از خود بجا گذاشتند و قیمت پایانی ۱۹ نماد کاهش یافت. ۶ نماد نیز روی صفر تابلو معامله شدند.

نماد دو شرکت پتروشیمی خارک (شخارک) با ۰.۲۱ درصد و پتروشیمی کرمانشاه (کرماشا) با ۰.۱۱ درصد، دو نمادی بودند که رشد قیمت را تجربه کردند و سه نماد پتروشیمی غدیر (شغدیر) با ۰.۹۹ درصد، پتروشیمی ارومیه (شاروم) با ۰.۹۷ درصد و پتروشیمی قائدبصیر (شبصیر) با ۰.۹ درصد، بیشترین کاهش قیمت را به نام خود زدند.

بیشتر بخوانید:  پالایشی‌ها؛ متهم ردیف اول افت بورس امروز

لازم به ذکر است که سهامداران حقیقی، بیشترین خروج پول را بار دیگر از سهام شرکت پتروشیمی نوری با نماد نوری داشتند؛ به نحوی که بیش از ۵۶ میلیارد تومان پول حقیقی از نماد این شرکت خارج شد.

خروج پول ۲۵ میلیاردی حقیقی‌ها از صنعت پالایشی

صنعت فرآورده‌های نفتی در بازار امروز، به سقوط آزاد خود ادامه داد و شاخص این گروه ۰.۴۲ درصد افت کرد. این افت در حالی بود که در روز جاری حدود ۳۸ میلیارد تومان سهام پالایشی در بورس معامله شد و حقیقی‌ها ۲۵ میلیارد تومان پول از معاملات خارج کردند.

همه ۱۳ نماد گروه پالایشی که در بازار امروز خرید و فروش شدند، معاملات خود را در سمت منفی بازار به پایان رساندند اما شدیدترین ریزش به سه نماد سرمایه‌گذاری صنعت نفت (ونفت)، پالایش نفت اصفهان (شپنا) و پالایش نفت بندرعباس (شبندر) با افت به ترتیب ۰.۹۹ درصد، ۰.۵۵ درصد و ۰.۵۱ درصدی قیمت پایانی اختصاص یافت.

افزون بر آن، بررسی تابلوی معاملات پالایشی‌ها حاکی از آن است که نماد پالایش نفت بندرعباس اصلی‌ترین قربانی خروج پول حقیقی در گروه خود بود. به نحوی که رقم خروج پول از شبندر در بازار روز جاری معادل ۴.۴ میلیارد تومان بود. این در حالیست که خالص ورود پول حقیقی در هیچ‌یک از نمادهای این صنعت در بازار امروز مثبت نشد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.