کد خبر : 21951
تاریخ انتشار : شنبه 14 مهر 1403 - 10:45

کدام روانکار بورسی در ۶ ماه نخست امسال موفق‌تر بوده است؟ +فیلم

کدام روانکار بورسی در ۶ ماه نخست امسال موفق‌تر بوده است؟ +فیلم
گزارش‌های ماهانه شرکت‌های صنعت روانکار در ۶ ماهه ۱۴۰۳ نشان می‌دهد، درآمد تمامی شرکت‌های این صنعت در نیمه نخست سال افزایش داشته است. با این وجود اما دو شرکت نفت بهران و ایرانول بهتر از سایر رقبا عمل کردند و پیشتاز این صنعت بوده‌اند.

به گزارش اختصاصی انرژی پرس، پس از بررسی گزارش‌های مالی روانکارهای بورسی در بهار سال ۱۴۰۳ مشخص شد که تمامی شرکت‌های این صنعت وضعیت مناسبی را از نظر درآمدزایی داشتند. حال باید دید کدام‌ یک از شرکت‌های این صنعت در ۶ ماهه سال ۱۴۰۳ عملکرد بهتری را از نظر تولید و فروش به ثبت رسانده است.

وضعیت درآمدزایی صنعت روانکار در نیمه نخست ۱۴۰۳

پیش از هرچیزی باید گفت چهار روانکار بورسی در ۶ ماهه ۱۴۰۳ بیشتر از ۴۳ هزار و ۱۴۴ میلیارد تومان از فروش محصولات درآمد کسب کردند. مقایسه این عدد با درآمد صنعت روانکار در ۶ ماهه ۱۴۰۲ افزایش بیشتر از ۳۲ درصدی این رقم را مخابره می‌کند. چرا که مجموع رقم فروش روانکارهای بورسی در ۶ ماهه ۱۴۰۲ حدود ۳۲ همت ثبت شده بود.

همچنین بررسی گزارش‌های فعالیت‌ ماهانه چهار روانکار بورسی در ۶ ماهه ۱۴۰۳ نشان می‌دهد شرکت نفت بهران پردرآمدترین روانکار بورسی در ۶ ماهه ۱۴۰۳ بوده است.

بیشترین افزایش درآمد روانکارهای بورسی در ۶ ماهه ۱۴۰۳

حال باید دید کدام روانکار در ۶ ماهه سال ۱۴۰۳ عملکرد بهتری را از نظر رشد درآمدزایی داشته است. بررسی گزارش‌های مالی روانکارهای بورسی، نام شرکت نفت ایرانول (شرانل) را در صدر بیشترین افزایش درآمد حاصل از فروش ۶ ماهه ۱۴۰۳ قرار می‌دهد.

به طوری که شرکت نفت ایرانول موفق شد درآمد ۶ ماهه ۱۴۰۳ خود را به ۹ هزار و ۶۸۳ میلیارد تومان برساند. گفتنی است این عدد در مقایسه با ۶ ماهه ۱۴۰۲ حدود ۴۴ درصد افزایش داشته است. چرا که درآمد این شرکت در ۶ ماهه سال ۱۴۰۲ حدود ۶ هزار و ۷۱۰ میلیارد تومان ثبت شده بود.

رتبه دوم بیشترین افزایش درآمد ۶ ماهه نیز به شرکت نفت بهران تعلق می‌گیرد. بررسی گزارش‌های مالی این شرکت نشان می‌دهد، درآمد حاصل از فروش شرکت نفت بهران در ۶ ماهه ۱۴۰۳ به ۱۳ هزار و ۶۶۶ میلیارد تومان رسیده است. این عدد در مقایسه با ۶ ماهه سال ۱۴۰۲ بیشتر از ۳۸ درصد افزایش داشته است. لازم به ذکر است درآمد شرکت نفت بهران در ۶ ماهه ۱۴۰۲ حدود ۹ هزار و ۹۱۷ میلیارد تومان ثبت شده بود.

شرکت نفت پارس نیز در ۶ ماهه ۱۴۰۳ عملکرد خوبی در فروش از خود نشان داده است. به نحوی که این شرکت موفق شد از فروش محصولات خود در ۶ ماهه هفت هزار و ۳۱۸ میلیارد تومان درآمد کسب کند. این بدان معناست که درآمد شرکت نفت پارس در ۶ ماهه ۱۴۰۳ نسبت به ۶ ماهه ۱۴۰۲ بیشتر از ۲۶ درصد افزایش داشته است.

بیشتر بخوانید:  نفت پارس و پالایشگاه تهران بیشترین بازدهی گروه نفتی را به نام خود زدند

نفت سپاهان نیز دیگر روانکاری بود که در ۶ ماهه ۱۴۰۳ توانست «درآمد حاصل از فروش» خود را بر مدار صعودی قرار دهد. بررسی گزارش‌های مالی این شرکت در ۶ ماهه نشان می‌دهد، سپاهان موفق به ثبت درآمد ۱۲ هزار و ۴۷۸ میلیارد تومانی در ۶ ماهه ۱۴۰۳ شده است.

این بدان معناست که درآمد نفت سپاهان در ۶ ماهه ۱۴۰۳ نسبت به ۶ ماهه ۱۴۰۲ حدود ۲۲ درصد افزایش داشته است. به این ترتیب مشخص می‌شود که درآمد تمامی روانکارهای بورسی در ۶ ماهه ۱۴۰۳ نسبت به ۶ ماهه ۱۴۰۲ افزایش داشته است.

بیشترین افزایش مقدار تولید در ۶ ماهه ۱۴۰۳

در طرف دیگر ماجرا باید دید کدام شرکت در ۶ ماهه موفق شد عملکرد بهتری در بخش تولید داشته است. نگاهی به گزارش‌های مالی روانکارهای بورسی نشان می‌دهد نفت ایرانول در این بخش نیز از سایر رقبا پیشی گرفته است. چرا که مقدار تولید شرکت ایرانول در ۶ ماهه ۱۴۰۳ با رشد ۱۹.۵ درصدی از ۲۷۵ هزار مترمکعب در ۶ ماهه ۱۴۰۲ به ۳۲۹ هزار مترمکعب در ۶ ماهه ۱۴۰۳ رسیده است.

همچنین شرکت نفت بهران نیز دیگر روانکاری بود که در ۶ ماهه ۱۴۰۳ عملکرد خوبی در بخش تولید از خود ثبت کرده است. به طوری که این شرکت موفق شد مقدار تولید خود را از ۳۰۶ میلیون لیتر در ۶ ماهه ۱۴۰۲ با افزایش ۸.۶ درصدی به ۳۳۲ میلیون لیتر در ۶ ماهه ۱۴۰۳ برساند.

نفت پارس نیز دیگر روانکاری بود که در ۶ ماهه توانست مقدار تولید خود را بالا ببرد. به طوری که این شرکت مقدار تولید خود را در ۶ ماهه ۱۴۰۳ نسبت به ۶ ماهه ۱۴۰۲ حدود دو درصد افزایش داده است.

همچنین نفت سپاهان توانست در این دوره حجم تولید خود را افزایش دهد و چهارمین شرکت این بخش لقب بگیرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.