کد خبر : 21645
تاریخ انتشار : شنبه 7 مهر 1403 - 14:05

نیروگاه‌های برق آمریکا بخاطر توفان هلن تعطیل شدند

نیروگاه‌های برق آمریکا بخاطر توفان هلن تعطیل شدند
توفان هلن، شرکت‌های برق بزرگ آمریکا را مجبور کرد نیروگاه‌های خود را تعطیل کرده یا فعالیت آنها را در روز جمعه آهسته کنند.

به گزارش انرژی پرس، شرکت «ساوترن»، یکی از راکتورهای هسته‌ای جورجیا را خاموش کرد و شرکت «دوک انرژی»، تولید دو واحد زغال سوز خود را متوقف کرد.

توفان هلن، بیش از ۳.۵ میلیون خانه و کسب و کار را در فلوریدا، جورجیا، کارولینا و سایر ایالت‌های جنوب شرقی و غرب میانه آمریکا بدون برق گذاشت و در مسیر حرکت خود به سمت شمال، خطوط برق را تخریب کرد و به سایر بخش‌های شبکه‌ برق منطقه آسیب زد. توفان هلن در مجموع خدمات برق را برای بیش از ۵.۲ میلیون مشتری مختل کرد.

شرکت «ساوترن»، همچنین پس از این که توفان به سیستم برق منطقه آسیب زد، تولید یک راکتور هسته‌ای دیگر را در نیروگاه برق هسته‌ای «ادوین آی هَچ» در جورجیا کاهش داد. این شرکت اعلام کرد این نیروگاه هسته‌ای بر اثر توفان، آسیب قابل توجهی ندید.

سخنگوی شرکت «جورجیا پاور» گفت: «شبکه برق از توفان آسیب قابل توجهی دید و برای حفظ ثبات شبکه، فعالیت‌ها در نیروگاه «هَچ» را تنظیم کردیم. واحد یک، خاموش شد و واحد ۲، با نیروی کمتری کار می‌کند. تاسیسات تولید بزرگ‌تر این شرکت می‌توانند تقاضای برق مشتریان را تامین کنند». این شرکت به زمان بازگشت فعالیت‌ها به وضعیت عادی اشاره نکرد.

در این بین، شرکت «دوک انرژی» در مجتمع نیروی «کریستال ریور»، دو واحد تولید برق را که با زغال سنگ کار می‌کنند، در آستانه ورود توفان، از مدار خارج کرد تا از صدمه دیدن تجهیزات جلوگیری کرده و فعالیت عادی آنها را پس از توفان تضمین کند.

بر اساس گزارش رویترز، ده‌ها هزار نفر از کارکنان شرکت‌های نیرو برای ارزیابی صدمات و انجام تعمیرات در سیستم برق جنوب شرقی که با بادهای قوی و سیلاب روبرو شده است، بسیج شده‌اند.

منبع: ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.