کد خبر : 21522
تاریخ انتشار : چهارشنبه 4 مهر 1403 - 13:35

تداوم رشد بازار سهام با شیبی ملایم؛

نفت بهران و نفت پارس بیشترین بازدهی گروه پالایشی را ثبت کردند

نفت بهران و نفت پارس بیشترین بازدهی گروه پالایشی را ثبت کردند
در بورس امروز صنایع پتروپالایشی وضعیتی متعادل داشتند و شاخص‌های اصلی بازار نیز با شیبی ملایم‌تر به روند صعودی خود ادامه دادند.

به گزارش اختصاصی انرژی‌پرس، در ادامه روند صعودی بازار سهام، تابلو معاملات بورس تهران در آخرین روز معاملاتی هفته نیز سبزپوش بود. با این وجود، با کاهش نسبی تقاضا در بخش عمده صنایع بورسی، از جمله پتروپالایشی‌ها، شدت رشد شاخص‌های بورسی کمتر از روز گذشته بود.

نماگر اصلی بازار سهام در معاملات روز جاری رشدی دو هزار و ۳۵۵ واحدی را ثبت کرد و با این رشد ۰.۱۱ درصدی به دو میلیون و ۱۵۵ هزار واحد رسید. شاخص کل هم‌وزن نیز با رشدی ۰.۱۴ درصدی به استقبال هفته آینده رفت.

در بازار امروز، حجم معاملات سهام و حق تقدم به ۱۱.۸ میلیارد برگه کاهش یافت تا ارزش معاملات خرد نیز به سطح سه هزار و ۹۹۷ میلیارد تومان افت کند. همچنین بازار امروز با خروج پول حقیقی‌ها به پایان رسید و بیش از ۱۲۰ میلیارد توامان پول از معاملات خارج شد.

پیشتازی پتروشیمی کرمانشاه در میان هم‌گروهی‌ها

با افزایش عرضه‌ها در بازار امروز، معاملات صنعت پتروشیمی متعادل‌تر از روزهای قبل بود. طوری که در پایان معاملات، ۱۵ نماد پتروشیمی بازدهی مثبتی از خود بجا گذاشتند و ۱۶ نماد نیز منفی خوردند.

سه شرکت پتروشیمی کرمانشاه (کرماشا) با ۲.۹۸ درصد، پتروشیمی خارک (شخارک) با ۲.۵۵ درصد و پتروشیمی فن آوران (شفن) با ۲.۱۱ درصد، بیشترین صعود را در میان هم‌گروهی‌های خود ثبت کردند و از سوی دیگر، نمادهای پتروشیمی اصفهان (شصفها)، پتروشیمی کازرون (کازرو) و پتروشیمی گلستان (شستان) با افت به ترتیب، ۱.۹۶ درصد، ۱.۸ درصد و ۱.۶۸ درصدی، نمادهایی با بیشترین افت قیمت در گروه خود بودند.

بیشتر بخوانید:  پیشتازی پتروشیمی کرمانشاه در میان هم‌گروهی‌ها/ معاملات نفت بهران و نفت پارس متوقف شد

گفتنی است که در معاملات امروز پتروشیمی‌ها، سهام گروه سرمایه‌گذاری و توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی خلیج فارس (پترول) با بیشترین میزان خروج پول حقیقی مواجه شد. طوری‌ که خالص خروج پول از نماد پترول به حدود ۷.۷ میلیارد تومان رسید. در مقابل اما بیشترین خالص ورود پول حقیقی در سهام پتروشیمی کرمانشاه و با مبلغ حدود ۵.۷ میلیارد تومان رخ داد.

خروج ۱۴.۵ میلیارد تومان پول حقیقی از نماد پالایشگاه اصفهان

معاملات گروه فرآورده‌های نفتی در بازار امروز در حالی پایان یافت که قیمت پایانی ۶ نماد این گروه رشد کرد و هفت نماد دیگر با بازدهی منفی مواجه شدند. به این ترتیب شاخص گروه پالایشی‌ها با افتی ۰.۶۳ درصدی مواجه شد. همچنین با معاملاتی به ارزش ۱۱۳.۷ میلیارد تومان، حقیقی‌ها حدود ۲۴ میلیارد تومان از گروه خارج کردند.

بیشترین بازدهی در میان نمادهای پالایشی بازار امروز متعلق به نماد نفت بهران (شبهرن) با ۰.۸۴ درصد، نفت پارس (شنفت) با ۰.۶ درصد و سرمایه‌گذاری صنعت نفت (ونفت) با ۰.۵۱ درصد رشد قیمت بود. از سوی دیگر نیز نمادهای تجهیز نیروی زنگان (شزنگ)، پالایش نفت اصفهان (شپنا) و پالایش نفت تهران (شتران) با افت به ترتیب ۱.۲ درصد، ۱.۱۵ درصد و ۰.۸۶ درصدی، بیشترین کاهش قیمت را رقم زدند.

لازم به ذکر است که بیشترین خروج پول حقیقی نیز در بورس امروز به سهام پالایشگاه اصفهان اختصاص یافت؛ چراکه حقیقی‌ها ۱۴.۵ میلیارد تومان از پول خود را از این نماد خارج کردند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.