کد خبر : 21519
تاریخ انتشار : چهارشنبه 4 مهر 1403 - 13:27

جلسه کمیسیون انرژی مجلس برای بررسی تأمین سوخت زمستانی با حضور معاون وزیر نفت

جلسه کمیسیون انرژی مجلس برای بررسی تأمین سوخت زمستانی با حضور معاون وزیر نفت
سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس گفت: مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی در نشست این کمیسیون اهم کارها و اقدام‌های فوری پالایش و پخش را در زمینه سوخت زمستانی در سه حوزه تولید و تأمین، انتقال و مصرف دسته‌بندی و تشریح کرد.

به گزارش انرژی پرس، جلیل مختار در تشریح نشست روز سه‌شنبه (سوم مهر) کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به حضور محمدصادق عظیمی‌فر، مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران به‌منظور بررسی تأمین پایدار سوخت زمستانی کشور گفت: کمیسیون انرژی با توجه به فرارسیدن فصل سرد سال و لزوم ارزیابی شرایط فعلی و احصای چالش‌ها و برطرف کردن آنها، از معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش و مدیران عامل پالایشگاه‌های نفتی منتخب دعوت کرد ضمن ارائه گزارش شرکت متبوع خود به پرسش‌های نمایندگان پاسخ دهند.

وی افزود: عظیمی‌فر در این نشست ضمن ارائه وضع مصرف فرآورده در بخش‌های مختلف، وضع تولید و ذخایر سوخت مایع در کشور را برای نمایندگان تشریح کرد. خوشبختانه در شهریور با تدابیر شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی، با همکاری پالایشگاه‌های کشور و با وجود افزایش متوسط مصرف بنزین به مقدار ۱۰ میلیون لیتر در روز، عرضه و توزیع بنزین تکافوی تقاضاهای ایجادشده را به نحو مناسبی داد.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: به‌طور میانگین در ۶ ماهه امسال نسبت به بازه مشابه در سال ۱۴۰۲، مصرف بنزین ۸ درصد و مصرف گازوئیل ۶ درصد افزایش داشته است که این رشد شتابان صرفاً با تمرکز بر رویکردهای عرضه‌محور و افزایش تولید مهار نخواهد شد و باید اقدام‌هایی درباره مدیریت مصرف و متنوع‌سازی سبد سوخت انجام شود.

مختار اظهار کرد: در این نشست عظیمی‌فر اهم کارها و اقدام‌های فوری پالایش و پخش را در زمینه سوخت‌ زمستانی در سه حوزه تولید و تأمین، انتقال و مصرف دسته‌بندی و اعلام کرد آثار اجرای این اقدام‌ها سبب تأمین پایدار سوخت مایع و حفظ ذخایر راهبردی کشور خواهد شد.

وی با تأکید بر رویکرد تعاملی کمیسیون انرژی به‌منظور حل چالش‌های صنعت نفت به‌ویژه در حوزه پالایش و پخش گفت: نمایندگان کمیسیون پرسش‌ها و نظرهای خود در زمینه تخصیص خوراک به پالایشگاه‌های کوچک‌مقیاس، توزیع عادلانه سوخت در استان‌های مرزی، افزایش پوشش جایگاه‌های سی‌ان‌جی، ساماندهی کارت آزاد جایگاه‌های عرضه بنزین، تصویب اساسنامه پالایش و پخش به‌منظور ساماندهی مباحث مربوط به حکمرانی، استفاده از ظرفیت صندوق بهینه‌سازی، فرمول قیمت خوراک عرضه‌شده به پالایشگاه‌ها و لزوم توجه به تعمیرات اساسی پالایشگاه‌ها مطابق با جدول زمان‌بندی را مطرح کردند و مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران نیز به پرسش‌ها پاسخ داد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.