کد خبر : 21459
تاریخ انتشار : چهارشنبه 4 مهر 1403 - 9:49

مدیرعامل پتروشیمی جم پیلن در گفتگو با «انرژی پرس»:

صدای اعتراض جم پیلن: ممنوعیت صادرات، ضربه مهلکی بر درآمدزایی +فیلم

صدای اعتراض جم پیلن: ممنوعیت صادرات، ضربه مهلکی بر درآمدزایی +فیلم
مدیرعامل پتروشیمی جم پیلن با ابراز نگرانی از ممنوعیت صادرات محصولات پتروشیمی به مدت دو سال، تاکید کرد که این امر خسارات جبران‌ناپذیری به شرکت وارد کرده و بازارهای صادراتی این محصول را به خطر انداخته است.

به گزارش اختصاصی انرژی پرس، رضا گنجی، مدیرعامل پتروشیمی جم پیلن، در گفتگویی اختصاصی با «انرژی پرس» به چالش‌های جدی که صنعت پتروشیمی کشور و به طور خاص شرکت جم پیلن در حوزه صادرات با آن مواجه است، اشاره کرد.

او با ابراز نگرانی از ممنوعیت صادرات محصولات پتروشیمی به مدت دو سال، تاکید کرد که این امر خسارات جبران‌ناپذیری به شرکت وارد کرده و بازارهای صادراتی این محصول را به خطر انداخته است.

گنجی اظهار کرد: با توجه به اهمیت صادرات در تداوم فعالیت‌های تولیدی، پیگیری‌های لازم برای رفع این ممنوعیت و بازگرداندن سهم بازارهای جهانی در دستور کار قرار دارد.

مدیرعامل پتروشیمی جم پیلن همچنین به مشکل تامین ارز مورد نیاز برای واردات تجهیزات اشاره کرد و خواستار ایجاد تسهیلات بیشتر برای صادرات در ازای تامین ارز مورد نیاز شد.

او بر این نکته تاکید کرد که صادرات نه تنها به حفظ سهم بازارهای جهانی کمک می‌کند، بلکه می‌تواند در تامین ارز مورد نیاز برای واردات تجهیزات نیز موثر باشد.

بیشتر بخوانید:  بهره‌برداری از دو طرح پتروشیمی در ماهشهر

ممنوعیت صادرات، تهدیدی جدی برای بقای صنعت

گنجی با اشاره به مشوق‌های صادراتی در کشورهای دیگر و با انتقاد از وضع عوارض ۱۰ درصدی بر صادرات پلی‌پروپیلن، این تصمیم را اقدامی زیان‌بار برای صنعت پتروشیمی دانست و خواستار بازنگری در این تصمیم شد. او در این باره اعلام کرد: وضع چنین عوارضی، رقابت‌پذیری محصولات پتروشیمی ایران را در بازارهای جهانی کاهش داده و باعث شده است که مشتریان به سمت محصولات رقبای خارجی روی آورند.

در پایان، مدیرعامل پتروشیمی جم پیلن بر اهمیت صادرات برای بقای واحدهای صنعتی تاکید کرد و خواستار حمایت مسئولین برای رفع موانع موجود در مسیر صادرات محصولات پتروشیمی شد. او همچنین به برند معتبر پتروشیمی جم پیلن در بازارهای جهانی اشاره کرد و ابراز امیدواری کرد که با رفع موانع موجود، این شرکت بتواند جایگاه خود را در بازارهای جهانی حفظ کند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.