کد خبر : 21253
تاریخ انتشار : چهارشنبه 28 شهریور 1403 - 12:22

مدیرعامل پتروشیمی جم پیلن در گفتگو با «انرژی پرس»:

جم پیلن، از آزمایشگاه تا بازار: جهشی بزرگ در تولید گریدهای جدید +فیلم

جم پیلن، از آزمایشگاه تا بازار: جهشی بزرگ در تولید گریدهای جدید +فیلم
مدیرعامل پتروشیمی جم پیلن اعلام کرد که این شرکت با تمرکز بر توسعه گریدهای جدید و کاهش هزینه‌های تولید، توانسته است به رشد قابل توجهی در تولید و فروش دست یابد.

به گزارش انرژی پرس، رضا گنجی، مدیرعامل پتروشیمی جم پیلن، در گفتگویی اختصاصی با «انرژی پرس» به تشریح دستاوردها و برنامه‌های آینده این شرکت پرداخت و با تاکید بر اهمیت نوآوری و تحقیق و توسعه، از راه‌اندازی بخش R&D در آذر ماه سال ۱۴۰۲ خبر داد.

او اظهار کرد: یکی از محورهای اصلی فعالیت بخش R&D، توسعه گریدهای جدید پلی‌پروپیلن است. این گریدها با هدف افزایش کیفیت محصولات، کاهش هزینه‌های تولید و افزایش قابلیت صادرات طراحی شده‌اند.

مدیرعامل پتروشیمی جم پیلن در این خصوص توضیح داد: ما با فعالیت ویژه در حوزه تولید و رونمایی از گریدهای جدید، به دنبال گریدهایی هستیم که هم در بازار داخلی رقابت‌پذیر باشند و هم قابلیت صادرات داشته باشند؛ این گریدها باید در عین حال که کیفیت بالایی دارند، قیمت تمام شده را کاهش دهند و به کاهش مصرف انرژی کمک کنند.

گنجی با اشاره به اینکه دو گرید جدیدی که در سال جاری معرفی شده‌اند، در صنعت بسته‌بندی مواد غذایی کاربرد دارند، عنوان کرد: این گریدها به دلیل کیفیت بالا و قیمت تمام شده کمتر، می‌توانند به کاهش هزینه‌های تولید محصولات غذایی کمک کنند و در نهایت به نفع مصرف‌کننده تمام شود.

پیشروی پتروشیمی جم پیلن با تولید گریدهای جدید

بیشتر بخوانید:  تقسیم ۹۰ درصدی سود سهام در مجمع سال ۴۰۳ پتروشیمی جم پیلن/جم پیلن ۲۴۳۰ به ازای هر سهم سود داد

آنطور که مدیرعامل پتروشیمی جم پیلن بیان کرد، بخش دیگری از فعالیت‌های بخش R&D این مرکز، کاهش هزینه‌های تولید از طریق بهینه‌سازی مصرف مواد شیمیایی است؛ او در این خصوص گفت: ما در تلاش هستیم تا با کاهش مقدار مصرف مواد شیمیایی و تولید داخلی آن‌ها، هزینه‌های تولید را کاهش دهیم. همچنین، با ایجاد تغییراتی در فرآیند تولید، می‌توانیم به حداقل رساندن مصرف این مواد کمک کنیم.

او اعلام کرد که با تمرکز بر توسعه گریدهای جدید و کاهش هزینه‌های تولید، پتروشیمی جم پیلن توانسته است به رشد قابل توجهی در تولید و فروش دست یابد.

مدیرعامل این شرکت با اشاره به افزایش ۳۰ درصدی فروش در پنج ماهه اول سال، گفت: با وجود چالش‌های متعدد، توانستیم با برنامه‌ریزی دقیق و تمرکز بر تولید گریدهای با ارزش افزوده بالا، به موفقیت‌های چشمگیری دست یابیم.

او همچنین افزود: پتروشیمی جم با همکاری پالایشگاه تهران در تلاش است تا زنجیره ارزش خود را توسعه دهد و با سرمایه‌گذاری در پروژه‌های جدید، به تولید محصولات متنوع‌تری بپردازد.

او با اشاره به ۶۰ پروژه پیشنهادی به پالایشگاه تهران گفت: با اجرای این پروژه‌ها، می‌توانیم به تولید محصولات با ارزش افزوده بالاتر پرداخته و سهم بیشتری از بازار را به خود اختصاص دهیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.