کد خبر : 21227
تاریخ انتشار : چهارشنبه 28 شهریور 1403 - 10:05

کارنامه روانکارها در مرداد 1403؛

نفت سپاهان بازنده رالی تولید و درآمد در گروه روانکارها +اینفوگرافیک

نفت سپاهان بازنده رالی تولید و درآمد در گروه روانکارها +اینفوگرافیک
طبق گزارش‌های فعالیت ماهانه روانکارهای بورسی، شرکت نفت پارس در مردادماه امسال موفق شد میدان تولید و فروش این صنعت را از آن خود کند و در صدر لیست افزایش درآمد و تولید قرار بگیرد. 

به گزارش اختصاصی انرژی پرس، بررسی گزارش‌های فعالیت ماهانه شرکت‌های صنعت روانکار خبر از آن می‌دهد که مجموع درآمد چهار روانکار بورسی در مردادماه ۱۴۰۳ به رقم هشت هزار و ۱۹۲ میلیارد تومان رسیده است. این عدد در مقایسه با ماه گذشته یعنی تیر افزایش بیش از ۲۹ درصدی را تجربه کرده است. همچنین مقایسه این رقم با درآمد صنعت روانکار در مردادماه سال گذشته خبر از جهش ۳۷.۵ درصدی آن می‌دهد.

گفتنی‌ست، درآمد حاصل از فروش تمامی روانکارهای بورسی در این ماه نسبت به مردادماه سال ۱۴۰۲  افزایش داشته است. همچنین مقایسه ارقام فروش روانکارها در مرداد‌ماه با ماه گذشته یعنی تیر ۱۴۰۲ نیز این روند را نشان می‌دهد. 

با این حال باید دید کدام روانکار در مرداد ۱۴۰۳ درآمد خود را بیشتر از سایر رقبا افزایش داده است؟ انرژی‌ پرس در این گزارش وضعیت درآمدزایی روانکارهای بورسی را مورد ارزیابی قرار داده است.

بیشترین افزایش درآمد ماهانه نسبت به مرداد ۱۴۰۲  

همان‌طور که گفته شد، تمامی چهار روانکار بورسی در مرداد ۱۴۰۳ موفق به افزایش مبلغ فروش خود نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۲ شده‌اند. در این حین اما نفت پارس (شنفت) با افزایش حدود ۵۶ درصدی درآمد ماهانه خود نسبت به مرداد ۱۴۰۲ بیشترین افزایش درآمد را میان رقبای خود به ثبت رسانده است. به طوری که مبلغ فروش ماهانه نفت پارس از ۹۸۷ میلیارد تومان در مرداد ۱۴۰۲ به هزار و ۵۳۶ میلیارد تومان در این ماه رسیده است. به علاوه، این رقم نسبت به ماه گذشته یعنی تیر ۱۴۰۲ حدود ۴۷ درصد افزایش داشته است. 

همچنین نفت بهران نیز درآمد ماهانه خود را نسبت به مرداد ۱۴۰۲ حدود ۳۹ درصد افزایش داد و از هزار و ۸۸۴ میلیارد تومان در مرداد ۱۴۰۲ به دو هزار و ۶۱۳ میلیارد تومان رساند. به این ترتیب نفت بهران در جایگاه دوم بیشترین افزایش درآمد ماهانه نسبت به مرداد ۱۴۰۲ قرار گرفته است. لازم به ذکر است درآمد ماهانه این شرکت در مقایسه با تیر ۱۴۰۲ نیز حدود ۱۲ درصد افزایش داشته است. 

بیشتر بخوانید:  نفت پاسارگاد و پالایشگاه‌های اصفهان و بندرعباس، بیشترین افت گروه خود را رقم زدند

جایگاه سوم بیشترین افزایش درآمد ماهانه روانکارهای بورسی در مردادماه به نفت ایرانول تعلق می‌گیرد؛ چرا که درآمد مردادماه این شرکت حدود ۳۷ درصد افزایش داشته و به هزار و ۸۱۸ میلیارد تومان رسیده است. لازم به ذکر است درآمد نفت سپاهان نیز در مردادماه حدود ۲۷ درصد رشد کرده است. 

بیشترین افزایش مقدار تولید نسبت به مرداد ۱۴۰۲ 

همان‌طور که گفته شد درآمد تمامی چهار روانکار بورسی در مردادماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است. اما در بخش تولید، یکی از شرکت‌های این صنعت در مردادماه امسال با کاهش تولید روبه‌رو شده است. 

نگاهی به گزارش‌های فعالیت ماهانه روانکارها حکایت از آن دارد که نفت پارس در مرداد‌ماه ۱۴۰۳ توانست با افزایش ۲۹.۴ درصدی مقدار تولید خود نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۲، عنوان «بیشترین افزایش مقدار تولید، نسبت به مرداد ۱۴۰۲» را از آن خود کند. به این ترتیب پارس در مرداد ۱۴۰۳ موفق شد مقدار تولید خود را به ۴۰ میلیون لیتر برساند. 

همچنین شرکت نفت بهران نیز در این ماه موفق شد حجم تولید خود را حدود ۱۶ درصد بالا ببرد و دومین شرکت برتر این بخش لقب بگیرد. لازم به ذکر است حجم فروش نفت ایرانول نیز در مردادماه حدود سه درصد بالا رفته است. 

در طرف دیگر ماجرا شرکت نفت سپاهان در مردادماه امسال با کاهش دو درصدی مقدار تولید نسبت به مردادماه سال گذشته روبه‌رو شده است. 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.