کد خبر : 16016
تاریخ انتشار : سه شنبه 29 خرداد 1403 - 13:50

بورس همچنان در مدار نزولی؛

پتروشیمی‌های قائدبصیر و کرمانشاه، تنها نمادهای صعودی گروه خود بودند

پتروشیمی‌های قائدبصیر و کرمانشاه، تنها نمادهای صعودی گروه خود بودند
با وجود بهبود نسبی معاملات در صنایع بورسی، از جمله پتروپالایشی‌ها، شاخص کل و شاخص هم‌وزن بورس به عقب‌نشینی خود ادامه دادند.

به گزارش اختصاصی انرژی‌پرس، معاملات بازار سهام در روز جاری در حالی به پایان رسید که شاخص‌های اصلی بورس به روند نزولی خود ادامه دادند. با این حال، وضعیت معاملات در صنایع پالایشی و پتروشیمی کمی بهتر از روزهای گذشته بود.

شاخص کل بورس تهران در بازار امروز ۹ هزار و ۲۹۲ واحد معادل ۰.۴۵ درصد از ارتفاع خود را از دست داد و روی سطح دو میلیون و ۳۶ هزار واحدی به استقبال آخرین روز معاملاتی هفته رفت. شاخص کل هم‌وزن بورس نیز ۰.۱۶ درصد عقب‌نشینی کرد.

در بازار روز جاری، تنها چهار میلیارد برگه سهم و حق تقدم خرید و فروش شد تا ارزش معاملات خرد بازار سهام به هزار و ۵۱۷ میلیارد تومان برسد. حقیقی‌های بازار سهام نیز ۳۰۵ میلیارد تومان از معاملات خارج کردند.

پتروشیمی فارابی بیشترین افت گروه را ثبت کرد

صنعت پتروشیمی در بورس امروز نیز وضعیت قابل قبولی نداشت و بخش عمده نمادهای این گروه در روندی نزولی قرار گرفتند. در بازار امروز، تنها دو نماد پتروشیمی قائدبصیر (شبصیر) با ۰.۲۳ درصد و پتروشیمی کرمانشاه (کرماشا) با ۰.۰۶ درصد رشد قیمت، طعم صعود را چشیدند و ۲۲ نماد منفی خوردند. نماد پتروشیمی امیرکبیر (شکبیر) نیز بدون تغییر قیمت و روی صفر تابلو به کار خود پایان داد.

در میان نمادهای نزولی، سهام شرکت‌های پتروشیمی فارابی (شفارا) با دو درصد، پتروشیمی بوعلی سینا (بوعلی) با ۱.۹۹ درصد و پتروشیمی نوری (نوری) با ۱.۹۷ درصد افت، متحمل شدیدترین کاهش قیمت شدند.

نماد پتروشیمی بوعلی سینا علاوه بر اینکه یکی از نمادهای پتروشیمی با بیشترین افت قیمت در بازار امروز بود، بیشترین خروج پول حقیقی در این گروه به مبلغ ۱۵.۵ میلیارد تومان را نیز شاهد بود. از سوی دیگر اما سهامداران حقیقی گروه سرمایه‌گذاری و توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی خلیج فارس (پترول)، بیشترین خروج ورود حقیقی را در این نماد و با مبلغ حدود ۸۷۰ میلیون تومان رقم زدند.

بیشتر بخوانید:  پتروشیمی امیرکبیر قربانی بنگاه‌داری بانک رفاه می‌شود

گفتنی است که در بازار امروز، نماد پتروشیمی تندگویان (شگویا) پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام، تقسیم سود نقدی هر سهم و اعمال آن‌ها در سامانه معاملات، با اعلام ناظر بازار به معاملات بازگشت. از سوی دیگر اما معاملات نماد پتروشیمی فارابی (شفارا)، جهت برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام در روز دوشنبه، دوم تیرماه، در پایان بازار امروز متوقف شد.

کدام نمادهای پالایشی مثبت خوردند؟

وضعیت بورس امروز در گروه فرآورده‌های نفتی، اگرچه همچنان باب میل سهامداران نبود اما با بهبود نسبی در مقایسه با روز گذشته همراه شد و سه نماد پالایش نفت لاوان (شاوان)، سرمایه‌گذاری صنعت نفت (ونفت) و پالایش نفت شیراز (شراز) با رشد به ترتیب، ۱.۹۴ درصد، ۰.۲۸ درصد و ۰.۰۸ درصدی سبزپوش شدند.

در طرف دیگر بازار ۶ نماد پالایشی متحمل کاهش قیمت شدند که در این میان، شدیدترین افت مربوط به نمادهای نفت پاسارگاد (شپاس) با ۱.۷۸ درصد، پالایش نفت بندرعباس (شبندر) با ۰.۶۳ درصد و پالایش نفت تبریز (شبریز) با ۰.۵۷ درصد بود.

تابلوی معاملات این گروه نشان می‌دهد که شاخص گروه فرآورده‌های نفتی در پایان معاملات بورس امروز به روند نزولی خود ادامه و ۰.۴۴ درصد افت کرده است. همچنین با معاملاتی به ارزش ۹۱ میلیارد تومان، خالص خروج پول حقیقی از این گروه نیز ۳۵ میلیارد تومان ثبت شد.

خروج پول حقیقی از نماد پالایش نفت بندرعباس در معاملات امرو نیز ادامه یافت و حقیقی‌ها نزدیک به ۱۰ میلیارد تومان از پول خود را از این نماد خارج کردند. در مقابل اما نماد پالایش نفت شاوان، تنها نماد پالایشی بود که ورود پول حقیقی به مبلغ ۱.۱ میلیارد تومان را تجربه کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.