کد خبر : 14616
تاریخ انتشار : جمعه 11 خرداد 1403 - 8:51

کارنامه روانکارها در اردیبهشت ۱۴۰۳ 

صدرنشینی نفت ایرانول در فروش روانکارها؛ کاهش تولید نفت سپاهان

صدرنشینی نفت ایرانول در فروش روانکارها؛ کاهش تولید نفت سپاهان
بررسی گزارش‌های فعالیت ماهانه روانکارهای بورسی نشان می‌دهد، مجموع درآمد این صنعت در اردیبهشت‌ماه نسبت به دو ماه فروردین ۱۴۰۳ و اردیبهشت ۱۴۰۲ بیشتر از ۴۰ درصد افزایش داشته که خبر از وضعیت خوب این صنعت می‌دهد.

به گزارش اختصاصی انرژی پرس، بررسی گزارش‌های فعالیت ماهانه شرکت‌های صنعت روانکار خبر از آن می‌دهد که مجموع درآمد چهار روانکار بورسی در اردیبهشت ۱۴۰۳ به رقم چشم‌گیر هفت هزار و ۶۶۰ میلیارد تومان رسیده است. این عدد در مقایسه با ماه گذشته یعنی فروردین جهش ۴۰.۴ درصدی را تجربه کرده است. همچنین نکته مهمی که باید به آن اشاره کرد این است که این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۴۰.۶ درصد رشد کرده است.

 

کارنامه روانکارهای بورسی اردیبهشت ۴۰۳

همچنین باید گفت درآمد حاصل از فروش هر چهار روانکار بورسی در اردیبهشت ۱۴۰۳ نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۲افزایش داشته است. در طرف دیگر نیز مقایسه ارقام فروش روانکارها در اردیبهشت‌ماه با ماه گذشته یعنی فروردین ۱۴۰۲ خبر از افزایش درآمد تمامی شرکت‌های صنعت روانکار پارس می‌دهد.

با این حال باید دید کدام روانکار در اردیبهشت ۱۴۰۳ درآمد خود را بیشتر از سایر رقبا افزایش داده است؟ انررژی‌ پرس در این گزارش وضعیت درآمدزایی روانکارهای بورسی را مورد ارزیابی قرار داده است.

وضعیت درآمدزایی روانکارهای بورسی(میلیارد تومن)

بیشترین افزایش درآمد ماهانه نسبت به اردیبهشت ۱۴۰۲

همان‌طور که گفته شد، هر چهار شرکت روانکار در اردیبهشت ۱۴۰۳ موفق به افزایش مبلغ فروش خود نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۲ شده‌اند. در این حین اما نفت ایرانول (شرانل) با افزایش حدود ۶۰ درصدی درآمد ماهانه خود نسبت به اردیبهشت ۱۴۰۲ بیشترین افزایش درآمد را میان رقبای خود به ثبت رسانده است. به طوری که مبلغ فروش ماهانه نفت ایرانول از ۹۴۴ میلیارد تومان در اردیبهشت ۱۴۰۲ به هزار و ۵۰۸ میلیارد تومان در این ماه رسید. به علاوه، این رقم نسبت به ماه گذشته یعنی فروردین ۱۴۰۲ حدود ۱۲ درصد افزایش داشته است.

همچنین نفت بهران نیز درآمد ماهانه خود را نسبت به اردیبهشت ۱۴۰۲ بیشتر از ۵۴ درصد افزایش داد و از هزار و ۶۴۱ میلیارد تومان در اردیبهشت ۱۴۰۲ به دو هزار و ۵۳۶ میلیارد تومان رساند. به این ترتیب نفت بهران در جایگاه دوم بیشترین افزایش درآمد ماهانه نسبت به اردیبهشت ۱۴۰۲ قرار گرفته است. لازم به ذکر است درآمد ماهانه این شرکت در مقایسه با فروردین ۱۴۰۲ حدود ۵۶ درصد افزایش داشته است.

بیشتر بخوانید:  افزایش ۲۰ درصدی تولید در پتروشیمی‌های پترول نسبت به سال گذشته

مبلغ فروش نفت پارس نیز در این ماه افزایش خوبی را به خود دیده است. به نحوی که درآمد ماهانه پارس در اردیبهشت ۱۴۰۳ نسبت به اردیبهشت ۱۴۰۲ بیشتر از ۲۸ درصد رشد کرده است. به این ترتیب درآمد این شرکت از هزار و ۵۰ میلیارد تومان در اردیبهشت ۱۴۰۲ به هزار و ۳۵۳ میلیارد تومان در این ماه رسیده است. همچنین مقایسه رقم فروش این شرکت با فروردین ۱۴۰۲ خبر از رشد حدود ۴۶ درصدی این عدد می‌دهد.

بیشترین افزایش درآمد ماهانه نسبت به اردیبهشت ۱۴۰۲

بیشترین افزایش مقدار تولید نسبت به اردیبهشت ۱۴۰۲ 

بر خلاف عملکرد روانکارها در بخش فروش، رقم تولید تمامی شرکت‌های این صنعت صعودی نبوده است. چرا که مقدار تولید نفت سپاهان در اردیبهشت ۱۴۰۳ نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۲کاهش داشته است. این روند در ماه گذشته نیز تکرار شده بود.

حال باید دید کدام شرکت در این ماه موفق شد عنوان بیشترین افزایش مقدار تولید را نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۲ از آن خود کند؟

نگاهی به گزارش‌های ماهانه روانکارها حکایت از آن دارد که نفت ایرانول مانند ماه گذشته در اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ نیز توانست با افزایش ۳۵.۷ درصدی مقدار تولید نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۲، عنوان «بیشترین افزایش مقدار تولید، نسبت به اردیبهشت ۱۴۰۲» را از آن خود کند. به این ترتیب ایرانول در اردیبهشت ۱۴۰۳ موفق شد مقدار تولید خود را به ۵۲ هزار و ۴۵ مترمکعب برساند.

نفت پارس نیز در اردیبهشت ۱۴۰۳ توانست مقدار تولید خود را نسبت به اردیبهشت ۱۴۰۲ حدود ۱۷ درصد بالا ببرد و به ۳۹ میلیون لیتر برساند. همچنین نفت بهران دیگر شرکتی بود که در اردیبهشت ۱۴۰۳ موفق به افزایش مقدار تولید خود نسبت به اردیبهشت ۱۴۰۲ شده است. به طوری که رقم تولید این شرکت در این ماه با رشد ۱۵.۸ درصدی نسبت به اردیبهشت ۱۴۰۲ به ۶۰ میلیون و ۹۲۴ هزار لیتر رسیده است.

بیشترین افزایش مقدار تولید نسبت به اردیبهشت ۱۴۰۲

در مقابل اما مقدار تولید نفت سپاهان در اردیبهشت ۱۴۰۳ نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۲با کاهش کمتر از یک درصدی به ۶۰ هزار و ۷۸۸ تن رسیده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.