کد خبر : 13776
تاریخ انتشار : شنبه 29 اردیبهشت 1403 - 12:29

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس:

آمار تولید بنزین دقیق نیست / وزارت نفت در بخش پالایش کم کاری می‌کند

آمار تولید بنزین دقیق نیست / وزارت نفت در بخش پالایش کم کاری می‌کند
سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی برخی آمارها در خصوص افزایش تولید بنزین را دقیق ندانست و گفت در بخش صنعت پالایش شاهد کم کاری و عقب ماندگی از سوی وزارت نفت هستیم.

به گزارش انرژی پرس، مصطفی نخعی سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس، در خصوص وعده وزارت نفت مبنی بر افزایش ظرفیت پالایش نفت کشور به یک میلیون تا سال ۱۴۰۴، اظهار کرد: در بحث پالایش فرآورده‌های نفتی شاهد کم کاری و عقب ماندگی از سوی وزارت نفت هستیم. علیرغم تلاش‌هایی که در سایر حوزه‌ها انجام می‌شود اما در پالایش و پخش به واقع مشکلات جدی داریم.

وی با انتقاد از برخی آمارها، تاکید کرد: به نظر می‌رسد حتی آمارهایی که در خصوص تولید بنزین و افزایش تولید بنزین مطرح می‌شود، دقیق نیست. حتما با توجه به اهدافی که در برنامه هفتم توسعه پیش بینی شده و با توجه به مجوزها و تاکیداتی که در بودجه‌های سنواتی از جمله بودجه ۱۴۰۳ در همین ارتباط داشتیم کمیسیون انرژی مجلس دوازدهم حتما یکی از کارهایی که باید انجام دهد ورود به این حوزه است.

نخعی، در پاسخ به اینکه آیا نمی‌خواهید از ابزارهای نظارتی خود استفاده کنید، تصریح کرد: ما به صورت مرتب جلساتی را با وزارت نفت داشتیم و مسئولان در جلسات حاضر شدند و گزارشاتی را ارائه کردند. این موضوعات هم موضوعاتی نیست که یک شبه حل شود. مسئولان وزارت نفت زمان خواستند و باید در یک زمان منطقی باید موضوع را به لحاظ نظارتی دنبال کنیم. مطمئنا اگر احساس کنیم اقدام خاصی از سوی وزارت نفت انجام نمی‌شود حتما کمیسیون از بعد نظارتی ورود خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:  دستاوردسازی بنزینی وزیر نفت

فعلا از بنزین بی کیفیت گزارشی نرسیده است

مصطفی نخعی سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس در گفت و گو با میز نفت، با اشاره به برخی خبرها مبنی بر بی‌کیفیت بودن بنزین وارداتی، گفت: ما اگر بخواهیم به این موضوع ورود کنیم طبیعتا باید گزارشات رسمی به ما برسد. اما تا این لحظه  از مبادی قانونی که ناظر بر این موضوع هستند از جمله اداره استاندارد هیچ پالس یا سیگنال مشخص و یا گزارش رسمی به ما داده نشده است.

وی ادامه داد: طبیعتا تا زمانی‌که گزارشی به دست ما نرسد نمی‌توان به این موضوع ورود کرد.

منبع: میز نفت

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.