کد خبر : 16389
تاریخ انتشار : یکشنبه 3 تیر 1403 - 15:19

بررسی رویکرد بازار و روند قیمتی کاردانو

بررسی رویکرد بازار و روند قیمتی کاردانو
مطابق گزارش سایت AMBCrypto، شبکه کاردانو (ADA) در انتظار یک به‌روزرسانی بسیار مهم است که می‌تواند منجر به جهش قیمت این توکن شود.

به گزارش انرژی پرس، شرکت اینپوت اوتپوت هنگ‌کنگ (IOHK)، شرکت اصلی پشتیبان کاردانو، در گزارش خود به بهینه‌سازی‌هایی که این به‌روزرسانی بزرگ در قرارددادهای هوشمند، سرویس‌های کیف پول،‌ هسته اصلی فناوری کاردانو و بسیاری دیگر ایجاد خواهد کرد، اشاره کرده است.

سوالی که حالا به ذهن همه می‌رسد این است که آیا کاردانو (ADA) برای یک جهش قیمتی بزرگ آماده است؟

بررسی رویکرد بازار و روندهای قیمتی کاردانو

با وجود ثبات نسبی قیمت کاردانو بعد از یک ریزش شدید در ماه می (اردیبهشت ۱۴۰۳)، درصد آدرس‌های فعال این شبکه از ماه ژانویه امسال تاکنون کاهش یافته است. افزایش تعداد آدرس‌های فاقد موجودی کاردانو در اواخر ماه مارس (اوایل فروردین) با روند نزولی قیمت آن ارتباط مستقیم دارد و بیانگر این نکته است که تعداد هولدرهایی که پوزیشن‌های خود را رها کرده‌اند یا لیکوئید شده‌اند، رو به افزایش است.

بررسی بازار قیمت کاردانو

نرخ پذیرش کاردانو در اوایل فوریه (اوایل بهمن ۱۴۰۲) به اوج رسید؛ اما بعد از مدت کوتاهی به میزان چشم‌گیری کاهش یافت و روند نزولی آن که رابطه معکوسی با تحرکات قیمتی این توکن داشت، تا زمان جهش قابل‌توجه آن در ماه ژوئن (خرداد ۱۴۰۳) ادامه داشت. رشد مجدد نرخ پذیرش کاردانو مشخصا به به‌روزرسانی‌های آینده این شبکه مرتبط است که اعضای جامعه کاربری را همانطور انتظار می‌رفت، هیجان‌زده کرده است.

با اینکه قیمت کاردانو در نمودارها کمی بازیابی شد، اما نتوانست مومنتوم صعودی خود را حفظ کند. این وضعیت بیانگر واکنش محتاطانه و حتی منفی سرمایه‌گذاران و نشانه ادامه رالی نزولی این ارز دیجیتال است.

بررسی قیمت کاردانو

علاوه بر این کاردانو به طور معمول در حوالی قیمت ۰.۳۷۷ دلار با کمی نوسان شروع به تثبیت قیمت می‌کند که حاکی از عدم وجود یک مومنتوم صعودی یا نزولی قدرتمند در بازار است.

بیشتر بخوانید:  قیمت ارزهای دیجیتالی نوزدهم خرداد ۱۴۰۳

به نظر می‌رسد که میانگین متحرک ۵۰ روزه (خط قرمزرنگ) در حوالی قیمت ۰.۳۸۵ دلار به عنوان یک سطح مقاومتی عمل کرده است و میانگین متحرک ۲۰۰ روزه (خط آبی‌رنگ) در نزدیک قیمت ۰.۳۷۶ دلار هم نقش یک سطح حمایتی کوتاه‌مدت را بر عهده دارد. خط شاخص مکدی (MACD) و خط سیگنال هم در چند نقطه همپوشانی دارند. این همپوشانی‌ها تقریبا به خطر صفر نمودارها چسبیده‌اند و این وضعیت نشانه این است که مومنتوم‌های کاردانو،‌ چه صعودی و چه نزولی، از قدرت چندانی برخوردار نبوده‌اند.

لازم به ذکر است که ریزش قیمت کاردانو در نمودارها با افزایش حجم معاملات روزانه همراه بوده و باعث افزایش فشار فروش در بازار شده است.

بررسی بازار کاردانو

 

در پایان باید به درصد بالای آدرس‌های «در ضرر» کاردانو اشاره کرد که نشانه رویکرد نزولی گسترده و افزایش فشار بازار به قیمت این ارز است. مخصوصا اگر هولدرها تصمیم بگیرند که بعد از جهش قیمت و نزدیک شدن آن به قیمت خرید، اندوخته‌های خود را به فروش برسانند و از بازار خارج شوند.

چنانچه به‌روزرسانی‌های آینده شبکه کاردانو بتواند کارآیی و کاربردپذیری این ارز دیجیتال را تقویت کند، تعداد آدرس‌های «در سود» این شبکه افزایش خواهد یافت و وضیعت بازار به نفع این توکن تغییر خواهد یافت. با این کار اعتماد بازار به سود‌آوری آینده کاردانو تقویت خواهد شد و قیمت آن هم افزایش خواهد یافت.

منبع: بیت۲۴

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.