کد خبر : 15512
تاریخ انتشار : سه شنبه 22 خرداد 1403 - 13:54

عوامل موثر در ریزش قیمت بیت کوین

عوامل موثر در ریزش قیمت بیت کوین
قیمت بیت کوین در روز قبل دوباره کاهش یافت و به زیر مرز ۶۸٬۰۰۰ دلار سقوط کرد. به نظر می‌رسد شرایط حساس اروپا، آسیا و آمریکا به ریزش بازارهای مالی از جمله بیت کوین کمک کرده است.

به گزارش انرژی پرس، به نظر می‌رسد افزایش جریان خروج سرمایه ETFهای اسپات بیت کوین روی ریزش آن موثر بوده‌ است. شرایط اقتصادی آمریکا هم احتمالاً در این مسئله دخیل بوده‌ است.

به گزارش کوین دسک، بیت کوین  BTC: $۶۷۲۴۰ حدود ۲ درصد کاهش یافته‌ و به محدوده ۶۷٬۷۰۰ دلار رسیده‌ است. این در حالی است که BTC تا چند روز قبل در نزدیکی محدوده ۷۲٬۰۰۰ دلار قرار داشت. در این مدت قیمت اتریوم  ETH: $۳۵۴۵.۹۶ هم حدود ۲.۵ درصد کاهش یافت و به محدوده ۳٬۵۰۰ دلار رسید.

بعضی از تحلیلگران باور دارند ریزش قیمت بیت کوین به خاطر جریان خروجی ETFهای اسپات آن به وجود آمده است. داده‌های وب سایت فاساید اینوسترز (Farside Investors) نشان می‌دهد که در روز قبل صندوق‌های مذکور به طور خالص ۶۴.۹ میلیون دلار سرمایه را از دست دادند. این جریان خروجی، اولین جریان خروجی ETFهای اسپات بیت کوین از ۲۳ مه (۳ خرداد) محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید:  قیمت ارزهای دیجیتالی هشتم خرداد ۱۴۰۳

علاوه بر این شرایط اقتصادی جهان هم به ریزش قیمت بیت کوین و بازار ارزهای دیجیتال کمک کرده است. به عبارت دقیق‌تر به نظر می‌رسد سقوط ۱ درصدی بازار سهام چین و نگرانی‌های مربوط به کاهش نقدینگی ژاپن روی این اتفاق موثر بوده‌ است. علاوه بر این شاخص دلار آمریکا هم در روزهای قبل رشد کرده و فشار خود روی بازارهای پرریسکی مثل بازار ارزهای دیجیتال را افزایش داده‌ است. در این میان انتخابات اروپا هم نااطمینانی سرمایه‌گذاران بازارهای مالی را افزایش داده است.

شایان ذکر است که شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) آمریکا در روز چهارشنبه منتشر می‌شود و به نظر می‌رسد فعالان بازار ارزهای دیجیتال منتظر نتایج آن هستند. علاوه بر این در این روز نشست فدرال رزرو هم برگزار می‌شود تا این بانک دوباره درباره نرخ بهره آمریکا تصمیم‌گیری کند. تحلیلگران باور دارند که این مسئله هم روی ریزش قیمت بیت کوین موثر بوده است.

منبع: نوبیتکس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.