کد خبر : 20970
تاریخ انتشار : چهارشنبه 21 شهریور 1403 - 9:32

کارنامه تولید و فروش صنعت اوره در مرداد 1403

کرمانشاه در صدر و خراسان رتبه آخر فهرست پردرآمدترین پتروشیمی‌های اوره‌ساز +اینفوگرافیک

کرمانشاه در صدر و خراسان رتبه آخر فهرست پردرآمدترین پتروشیمی‌های اوره‌ساز +اینفوگرافیک
نگاهی به گزارش‌های عملکرد ماهانه پتروشیمی‌های فعال در صنعت «اوره و آمونیاک» نشان می‌دهد پتروشیمی کرمانشاه در مردادماه امسال موفق شد درآمد خود را نسبت به مردادماه سال گذشته افزایش دهد و بهترین عملکرد را میان اوره‌سازان به ثبت برساند.

به گزارش اختصاصی انرژی پرس، گزارش عملکرد ماهانه پتروشیمی‌های شیراز، پردیس، خراسان و کرمانشاه که «آمونیاک و اوره» تولید می‌کنند منتشر و تکلیف درآمدزایی این صنعت در مردادماه مشخص شد. نگاهی به ارقام گزارش‌های این صنعت نشان می‌دهد سه پتروشیمی در مردادماه موفق به افزایش درآمد خود شده‌اند.

همچنین چهار پتروشیمی تولیدکننده «آمونیاک و اوره» در مردادماه امسال موفق به کسب درآمد ۶ هزار و ۹۷۷ میلیارد تومانی شدند. مقایسه این عدد با مجموع درآمد صنعت در ماه گذشته یعنی تیر خبر از رشد ۶.۵۵ درصدی درآمد این صنعت می‌دهد.

همچنین باید گفت مجموع درآمد شرکت‌های صنعت «آمونیاک و اوره» در مردادماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۱۴ درصد افزایش داشته است. انرژی پرس در این گزارش گزارش فعالیت ماهانه شرکت‌های فعال در زمینه تولید «آمونیاک و اوره» را بررسی کرده است.

بیشترین افزایش درآمد پتروشیمی‌ها در مردادماه ۱۴۰۳

بررسی و مقایسه گزارش‌های فعالیت ماهانه پتروشیمی‌های تولیدکننده «آمونیاک و اوره» در مردادماه امسال نشان می‌دهد، پتروشیمی کرمانشاه در این ماه بهترین عملکرد را از نظر رشد درآمد داشته است. چرا که درآمد این پتروشیمی از ۴۲۳ میلیارد تومان در مردادماه سال گذشته با رشد بیشتر از ۹۷ درصدی به ۸۳۵ میلیارد تومان در مردادماه امسال رسیده است.

پتروشیمی شیراز نیز توانست درآمد مردادماه خود را حدود ۱۱ درصد افزایش دهد و این رقم را از هزار و ۶۰۵ میلیارد تومان در مرداد سال گذشته به هزار و ۷۹۰ میلیارد تومان در این ماه برساند.

همچنین پتروشیمی پردیس نیز توانست در این ماه درآمد خود را افزایش دهد و عنوان سومین پتروشیمی برتر را در زمینه درآمدزایی صنعت اوره از آن خود کند. به طوری که درآمد مردادماه این پتروشیمی در این دروه حدود ۱۱ درصد افزایش داشته است.

بیشتر بخوانید:  صدرنشینی نفت ایرانول در فروش روانکارها؛ کاهش تولید نفت سپاهان

بیشترین کاهش درآمد پتروشیمی‌ها در مردادماه ۱۴۰۳

در سمت دیگر ماجرا تنها پتروشیمی خراسان بود که با افت درآمد ماهانه روبه‌رو شد. به نحوی که درآمد این شرکت با افت بیشتر از ۱۶ درصدی به ۵۹۰ میلیارد تومان رسیده است.

بیشترین کاهش مقدار تولید پتروشیمی‌ها در مردادماه ۱۴۰۳

در سمت تولید اما تمامی پتروشیمی‌های تولیدکننده«اوره و آمونیاک» در مردادماه با کاهش تولید روبه‌رو شدند. نگاهی به گزارش‌های فعالیت ماهانه شرکت‌های صنعت «اوره و آمونیاک» نشان می‌دهد پتروشیمی شیراز در این بخش کارنامه ضعیف‌تری را نسبت به رقبای خود ثبت کرده است. به طوری که این پتروشیمی در مردادماه امسال با کاهش بیش از ۲۶ درصدی حجم تولید مواجه شده است.

همچنین پتروشیمی پردیس نیز کاهش ۳.۳ درصدی حجم تولید را ثبت کرد و دومین پتروشیمی بود که در بخش تولید کارنامه ضعیفی داشته است.

همچنین دو پتروشیمی کرمانشاه و خراسان نیز در این ماه با کاهش ۱.۹ و ۰.۱ درصدی حجم فروش روبه‌رو شده‌اند.

بیشترین میزان تحقق ظرفیت اسمی پتروشیمی‌ها در پنج ماهه ابتدایی ۱۴۰۳

اما موضوع مهمی که باید در این گزارش به آن اشاره شود این است که پتروشیمی خراسان در پنج ماهه ابتدایی سال جاری یعنی از ابتدای سال تا پایان مردادماه بیشتر از سایر اوره‌سازان، از ظرفیت اسمی سالانه خود تولید کرده است.

به طوری که این پتروشیمی موفق شد تا ماه پنجم از سال جاری حدود ۵۰ درصد از ظرفیت اسمی خود را محقق کند. همچنین باید گفت حدود ۴۴ و ۳۶ درصد از ظرفیت اسمی تولید سالانه دو پتروشیمی شیراز و کرمانشاه نیز محقق شده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.