کد خبر : 20374
تاریخ انتشار : سه شنبه 6 شهریور 1403 - 14:55

کدام کشور‌ها بزرگترین بدهکاران دولتی در جهان هستند؟

کدام کشور‌ها بزرگترین بدهکاران دولتی در جهان هستند؟
یونان بزرگترین بدهکار جهان است و لبنان در رده پنجم قرار دارد.

به گزارش انرژی پرس، به نقل از عمون، بر اساس داده‌های موسسه رتبه‌بندی مودی و بانک جهانی، یونان در صدر بزرگترین بدهکاران دولتی در دوران مدرن، به ویژه بین سال‌های ۱۹۸۳ تا ۲۰۲۲ است.

نکول ۲۶۴.۲ میلیارد دلاری یونان در سال ۲۰۱۲ بزرگترین نکول تاریخ در نظر گرفته می‌شود و زمانی رخ داد که این کشور برای پنجمین سال متوالی از رکود اقتصادی رنج می‌برد و یونان تنها پس از ۹ ماه دوباره نکول کرد.

قبل از فروپاشی، یونان باوجود اینکه یکی از سریع‌ترین کشور‌های اروپایی در حال رشد بود، کسری بودجه زیادی داشت.

در وهله دوم، آرژانتین نتوانست سود بدهی خارجی خود را که در سال ۲۰۰۱ بالغ بر ۸۲.۳ میلیارد دلار بود، پرداخت کند، و مانند یونان که از زمان استقلال خود در سال ۱۸۱۶، چندین بار بدهی خود را نکول کرده است. آرژانتین بزرگترین بدهکار به صندوق بین المللی پول است.

بیشتر بخوانید:  بانک جهانی میانگین قیمت نفت امسال را اعلام کرد

روسیه در جایگاه سوم قرار گرفت، زیرا در سال ۱۹۹۸ از پرداخت بدهی به ارزش ۷۲.۷ میلیارد دلار، مصادف شد با بحران ارزی که در آن سال بیش از دو سوم ارزش روبل را از بین برد و مانند چندین کشور ونزوئلا، پاکستان و اوکراین پس از بحران مالی آسیایی در سال ۱۹۹۷ به بی ثباتی در بازار‌های مالی جهانی منجر شد.

لبنان به دلیل عدم پرداخت بدهی به ارزش ۳۱.۳ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۳ در جایگاه پنجم قرار گرفت. لبنان پس از عدم پرداخت اوراق قرضه یورو در مارس ۲۰۲۰ در جایگاه پنجم قرار گرفت و ارزش بدهی‌های لبنان که نپرداخت به ۳۱.۳ میلیارد دلار است..

منبع: ایبِنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.