کد خبر : 19942
تاریخ انتشار : دوشنبه 29 مرداد 1403 - 15:31

کارنامه ظرفیت اسمی تولید پتروشیمی‌ها

کدام مدیرعامل گروه الفین و پلیمر موفق بوده است؟ +فیلم

کدام مدیرعامل گروه الفین و پلیمر موفق بوده است؟ +فیلم
بررسی گزارش‌های مالی پتروشیمی‌های گروه «پلیمر و الفین» در تیرماه امسال نشان می‌دهد، دو پتروشیمی مارون و جم پیلن، عملکرد درخشانی را در این ماه به ثبت رساندند.

به گزارش اختصاصی انرژی پرس، گزارش ماهانه پتروشیمی‌های تولیدکننده پلیمر و الفین در تیرماه ۱۴۰۳ منتشر شد و مشخص کرد مجموع درآمد شرکت‌های این صنعت در تیرماه ۱۴۰۳ به ۳۱ هزار و ۴۶۵ میلیارد تومان رسیده است. لازم به ذکر است این عدد در مقایسه با ماه گذشته یعنی خرداد ۴.۵۳ درصد افزایش داشته است. همچنین مقایسه این رقم با درآمد این صنعت در مدت مشابه سال گذشته خبر از رشد بیش از ۵۳ درصدی این عدد می‌دهد.

همچنین ۱۱ پتروشیمی فعال در زمینه الفین و پلیمر در تیرماه امسال موفق به تولید یک میلیون و ۴۸۸ هزار تن از محصولات خود شدند که نسبت به خرداد حدود ۶ درصد کاهش و در مقایسه با تیرماه سال گذشته ۱.۲ درصد افزایش داشته است.

انرژی‌پرس در این گزارش مقدار تولید و درآمد ماهانه پتروشیمی‌های فعال در زمینه پلیمر و الفین را با یکدیگر مقایسه کرده است.

بیشترین افزایش درآمد ماهانه نسبت به تیر ۱۴۰۲  

پیش از هر نکته‌ای باید گفت درآمد تمامی پتروشیمی‌های گروه «پلیمر و الفین» بورسی در تیرماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است. حال باید دید کدام پتروشیمی در این ماه موفق شده تا درآمد خود را بیشتر از سایر رقبا نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش دهد؟

بررسی و مقایسه گزارش فعالیت ماهانه پتروشیمی‌های پلیمر و الفینی در تیر ۱۴۰۳ نشان می‌دهد، پتروشیمی مارون در این ماه موفق شد درآمد خود را بیشتر از رقبای خود افزایش دهد و در صدر لیست قرار بگیرد. به نحوی که این شرکت با جهش بیش از ۲۷۱ درصدی که در درآمد ماهانه خود نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۲  به عمل آورد، توانست عنوان بیشترین افزایش درآمد ماهانه را از آن خود کند. در ماه گذشته یعنی خرداد نیز این شرکت عنوان بیشترین افزایش درآمد این گروه را به خود اختصاص داده بود.

همچنین پتروشیمی تخت جمشید، دیگر شرکت فعال در گروه «پلیمر و الفین» بود که موفق به رشد چشم‌گیر رقم درآمد خود در تیرماه شده است. به نحوی که درآمد این شرکت در تیرماه نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۷۷ درصد افزایش داشته است.

بیشتر بخوانید:  بورس تهران روی دور نوسان/ پتروشیمی آبادان بیشترین افت قیمت گروه خود را رقم زد

پتروشیمی امیرکبیر نیز دیگر پتروشیمی گروه «پلیمر و الفین» در تیرماه امسال موفق شد جهش بیش از ۷۱ درصدی را در درآمد ماهانه خود رقم بزند و عنوان سومین پتروشیمی برتر را در زمینه درآمدزایی تیرماه این گروه کسب کند.

بیشترین افزایش مقدار تولید الفین و پلیمری‌ها در تیر ۱۴۰۳

در سمت تولید گروه «پلیمر و الفین» نیز ارقام جالب توجهی به چشم می‌خورد؛ چرا که هشت پتروشیمی این گروه در تیرماه امسال موفق به افزایش تناژ فروش خود نسبت به تیرماه سال گذشته شده‌اند.

در این میان اما پتروشیمی جم پیلن عملکرد درخشانی ثبت کرد و رقم تولید خود را به ۲۳ هزار و ۸۹۳ تن در این ماه رساند. مقایسه این رقم با حجم تولید شرکت در تیرماه سال گذشته، رشد ۲۵ درصدی مقدا تولید این شرکت را مخابره می‌کند.

همچنین پتروشیمی تخت جمشید روند مثبت درآمدزایی را تولیدات خود نیز ادامه داد و عنوان دومین شرکت برتر در زمینه افزایش حجم تولید گروه «پلیمر و الفین» را به خود اختصاص داد. به نحوی که این شرکت موفق شد حجم تولید تیرماه خود را با رشد ۲۱.۴ درصدی به هفت هزار و ۳۹۳ تن برساند.

آریا ساسول نیز دیگر پتروشیمی موفق گروه «پلیمر و الفین» در تیرماه بود؛ چرا که این پتروشیمی موفق شد حجم تولید خود را حدود هفت درصد بالا ببرد و رقم ۱۶۵ هزار و ۹۲۱ تن را گزارش کند.

در سمت دیگر ماجرا اما سه پتروشیمی شازند، مارون و غدیر در این ماه کاهش حجم تولید را تجربه کردند.

بیشترین میزان تحقق ظرفیت اسمی پتروشیمی‌‌ها

در طرف دیگر ماجرا بررسی گزارش‌های مالی پتروشیمی‌های این گروه نشان می‌دهد سه پتروشیمی مارون، غدیر و شازند بیشتر از سایر رقبا، طی چهار ماه ابتدایی سال جاری ظرفیت اسمی خود را محقق کردند. به طوری که پتروشیمی مارون در این مدت ۴۰ درصد از ظرفیت اسمی سالانه خود را تولید کرده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.