کد خبر : 14411
تاریخ انتشار : سه شنبه 8 خرداد 1403 - 12:51

رییس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی تهران؛

کاهش قیمت میوه‌های نوبرانه در روزهای پیش رو

کاهش قیمت میوه‌های نوبرانه در روزهای پیش رو
رییس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی تهران از عرضه انبوه میوه‌های نوبرانه در روزهای پیش رو و کاهش قیمت آنها خبر داد.

به گزارش انرژی پرس، اسدالله کارگر، رییس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی تهران از افزایش عرضه میوه‌های نوبرانه خبر داد و گفت: امسال میوه‌های نوبرانه مانند گوجه سبز، زردآلو، هلو، شلیل و گیلاس زودتر از سال‌های دیگر به بازار آمده و تا کمتر از دو هفته آینده به عرضه انبوه می‌رسد و قیمت آنها رو به کاهش است.

وی افزود: حجم عرضه میوه‌های نوبرانه در سال جاری بالاست و این سبب تعدیل قیمت و افزایش تقاضای آنها می‌شود تا جایی که حتی در تشریفات و مراسم هم مورد استفاده قرار می‌گیرد و این امر می‌تواند به کاهش تقاضا برای میوه‌های رسمی مانند سیب و پرتقال در فصل بهار بینجامد.

کارگر در ادامه از کشف آخرین قیمت انواع میوه و تره‌بار در بازار عمده‌فروشی تهران خبر داد و در تشریح قیمت انواع میوه‌های فصل گفت: در حال حاضر قیمت گوجه سبز در بازار عمده‌فروشی تهران بر حسب کیفیت در سه رده ۴۰ هزار تومان، ۱۵۰ هزار تومان و ۲۰۰ هزار تومان قرار دارد و نرخ توت فرنگی ۵۰ هزار تومان، ۱۱۰ هزار تومان و ۱۷۰ هزار تومان در هر کیلو است. میانگین قیمت انواع موز نیز ۶۰ هزار تومان، ۷۰ هزار تومان و ۸۰ هزار تومان در هر کیلو برآورد شده است.

بیشتر بخوانید:  میوه ۴۵درصد ارزان‌تر از سطح شهر در میادین و بازارهای میوه و تره بار

رییس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی تهران همچنین از کاهش متوسط قیمت انواع پیاز شیراز در کیفیت‌های گوناگون به ۲۰ هزار تومان و پیاز دزفول به ۱۵۰۰۰ هزار تومان در میدان عمده‌فروشی تهران خبر داد.

وی خاطرنشان کرد: قیمت هویج که در هفته‌های گذشته به دلیل بارندگی جنوب تا ۳۰ هزار تومان بالا رفته بود به طور متوسط به ۱۵۰۰۰ تومان کاهش یافته است.

همچنین  سازمان میوه و تره بار تهران قیمت انواع میوه‌های نوبرانه را در میادین این سازمان در هر کیلو به این شرح اعلام کرده است: زردآلود ۸۵۰۰۰ تومان، هلو ۵۲۰۰۰ تومان، گیلاس ۶۵۰۰۰ تومان و شاتوت ۶۰۰۰۰ تومان.

منبع: ایلنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.