کد خبر : 17196
تاریخ انتشار : چهارشنبه 13 تیر 1403 - 14:28

کاهش قابل توجه واردات ال‌ان‌جی اروپا

کاهش قابل توجه واردات ال‌ان‌جی اروپا
بر اساس داده‌های سازمان زیرساخت گاز اروپا جریان گاز طبیعی مایع از پایانه‌های اروپا به سیستم حمل‌ونقل گاز اتحادیه اروپا در ژوئن ۲۰۲۴ کاهش یافت و به پایین‌ترین رقم خود از نوامبر ۲۰۲۱ رسید.

به گزارش انرژی پرس، به نقل از خبرگزاری تاس، بر اساس داده‌های سازمان زیرساخت گاز اروپا (GIE) جریان گاز طبیعی مایع (ال‌ان‌جی) از پایانه‌های اروپا به سیستم حمل‌ونقل گاز اتحادیه اروپا در ژوئن ۲۰۲۴ کاهش یافت و به پایین‌ترین رقم خود از نوامبر ۲۰۲۱ رسید.

واردات این گاز بر اساس مقایسه ماهانه، ۳۲ درصد و بر اساس مقایسه سالانه ۱۳ درصد کاهش یافت و اندکی بیش از ۸ میلیارد متر مکعب را ثبت کرد.

بر اساس این گزارش، تأمین گاز ال‌ان‌جی از این پایانه‌ها به سیستم حمل و نقل گاز اروپا با ۱۴.۲ درصد کاهش سالانه نسبت به ابتدای سال جاری میلادی به حدود ۵۸.۵ میلیارد متر مکعب رسیده است.

داده‌های شبکه اپراتورهای سیستم انتقال گاز اروپا (ENTSOG) نشان می‌دهد که تا ۲۶ ژوئن، این گاز در بین انواع واردات گاز اروپا در سال جاری رتبه اول را دارد و در مجموع ۳۶ درصد را به خود اختصاص داده است.

این در حالی است که بر اساس داده‌های اخیر مؤسسه مشاوره‌ای آیسیس ICIS، صادرات گاز خط لوله و همچنین ال‌ان‌جی روسیه ۱۵ درصد از کل واردات گاز اروپا را به خود اختصاص می‌دهد.

در این گزارش، تعریف اروپا، اتحادیه اروپا، بریتانیا، سوئیس، صربستان، بوسنی و هرزگوین، و مقدونیه شمالی می‌باشد.

با وجود کاهش شدید صادرات گاز روسیه به این منطقه به دلیل تحریم‌های مرتبط با اوکراین و خرابکاری در خطوط لوله نورد استریم، تعدادی از کشورهای اروپایی همچنان به شدت به گاز روسیه متکی هستند.

منبع: بازار

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.