کد خبر : 20100
تاریخ انتشار : پنجشنبه 1 شهریور 1403 - 11:41

کاهش صادرات هند به عراق

کاهش صادرات هند به عراق
ارزش صادرات هند به عراق در 6 ماه نخست سال جاری با کاهش 16 درصدی در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته به 803 میلیون دلار رسید.

به گزارش انرژی پرس، منار العبیدی، کارشناس اقتصادی عراقی اعلام کرد ارزش صادرات هند به عراق در نیمه اول سال ۲۰۲۴ در مقایسه مدت مشابه سال ۲۰۲۳، ۱۶ درصد کاهش یافته است.

به گزارش الفرات نیوز، العبیدی افزود ارزش صادرات هند به عراق در ۶ ماه نخست سال جاری به ۸۰۳ میلیون دلار رسیده که در سال گذشته ۹۵۹ میلیون دلار بوده است.

وی بیان کرد کاهش ارزش صادرات هند به عراق، نتیجه کاهش ۵۴ درصدی سوخت این کشور بوده که از ۳۳۷ میلیون دلار در نیمه اول سال گذشته به ۱۵۶ میلیون دلار در مدت مشابه سال جاری رسیده است.

این کارشناس اقتصادی گفت: صادرات غلات هند به عراق در ۶ ماه اول سال جاری با افزایش ۱۱ درصدی در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته با ۱۹۱ میلیون دلار، به ۲۱۳ میلیون دلار رسیده است.

بیشتر بخوانید:  هند صادرات شکر خود را محدود می کند

العبیدی خاطر نشان کرد: صادرات دارو از هند به عراق در ۶ ماه اول سال جاری در مقایسه با ۶ ماه اول سال گذشته، ۸۲ درصد، صادرات آلومینیوم ۱۵۱ درصد و صادرات مواد شیمیایی ۱۰۱ درصد افزایش یافته است.

وی در پایان بیان کرد: صادرات هند به عراق سالانه حدود ۲ میلیارد دلار برآورد می‌شود و انتظار می‌رود با کاهش ارزش سوخت وارداتی از هند در نتیجه آغاز به تولید پالایشگاه کربلا صادرات هند به عراق کاهش یابد.

منبع: میدل ایست نیوز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.