کد خبر : 21900
تاریخ انتشار : پنجشنبه 12 مهر 1403 - 10:02

معاونت برنامه‌ریزی پترول در گفتگو با «انرژی پرس»:

چرا به تکرار اشتباهات در صنعت پتروشیمی پایان نمی‌دهیم؟

چرا به تکرار اشتباهات در صنعت پتروشیمی پایان نمی‌دهیم؟
سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و توسعه کسب‌وکار پترول نسبت به تکرار اشتباهات گذشته در صنعت پتروشیمی هشدار داد و از مسئولان خواست تا با درس گرفتن از تجربه ناموفق واحدهای متانول، در توسعه واحدهای PDH و پلی‌پروپیلن، زنجیره ارزش را در اولویت قرار دهند.

به گزارش «انرژی پرس»، عبدالرحیم قنبریان سرپرست معاونت برنامه ریزی و توسعه کسب و کار پترول، در مصاحبه‌ای اختصاصی با «انرژی پرس»، نسبت به تکرار اشتباهات گذشته در صنعت پتروشیمی هشدار داد.

قنبریان با اشاره به تجربه ناموفق واحدهای متانول در کشور، ابراز نگرانی کرد که واحدهای PDH نیز بدون توجه به زنجیره ارزش، دچار سرنوشت مشابهی خواهند شد.

او در این باره اظهار کرد: در گذشته شاهد بودیم که بدون توجه به نیاز بازار و توسعه صنایع پایین‌دستی، واحدهای متانول بسیاری احداث شد و امروزه با مازاد تولید مواجه هستیم، اگر در مورد واحدهای PDH و پلی پروپیلن نیز همین رویه تکرار شود، با مشکلات جدی مواجه خواهیم شد.

قنبریان بر اهمیت تعریف زنجیره ارزش پیش از احداث واحدهای جدید تاکید کرد و گفت: باید قبل از اینکه واحدهای جدیدی را تعریف کنیم، به این فکر کنیم که محصولات تولیدی این واحدها در چه صنایع پایین‌دستی مورد استفاده قرار می‌گیرند و آیا بازار مناسبی برای این محصولات وجود دارد یا خیر.

بیشتر بخوانید:  ارائه ابزارهای نوین تأمین مالی برای توسعه زیرساخت های صنعت پتروشیمی در دستور کار بانک شهر

بدون برنامه‌ریزی؛ تکرار تراژدی متانول در واحدهای PDH

سرپرست معاونت برنامه ریزی و توسعه کسب و کار پترول همچنین به متولیان صنعت پتروشیمی توصیه کرد که از همین حالا به فکر توسعه زنجیره ارزش در واحدهای پلی پروپیلن باشند و از تکرار اشتباهات گذشته جلوگیری کنند.

او معتقد است که با توجه به تجربیات گذشته، باید از تکرار چنین اشتباهاتی پرهیز کرد و با برنامه‌ریزی دقیق و جامع، به سمت توسعه زنجیره ارزش در صنعت پتروشیمی حرکت کرد.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.