کد خبر : 16968
تاریخ انتشار : دوشنبه 11 تیر 1403 - 14:07

بورس به تعادل بازگشت؛

پیشتازی پتروشیمی کرمانشاه در میان هم‌گروهی‌ها/ معاملات نفت بهران و نفت پارس متوقف شد

پیشتازی پتروشیمی کرمانشاه در میان هم‌گروهی‌ها/ معاملات نفت بهران و نفت پارس متوقف شد
با بهبود معاملات صنایع پتروپالایشی در بورس امروز، شاخص کل نیز به روند صعودی خود بازگشت. شاخص هم‌وزن اما نزولی باقی ماند.

به گزارش اختصاصی انرژی‌پرس، پس از ریزش سنگین بازار سهام در روز گذشته، بورس امروز کمی متعادل‌تر شد و شاخص کل بار دیگر صعودی شد. با این وجود شاخص هم‌وزن بورس همچنان در مدار نزولی به حرکت خود ادامه داد. در این میان، وضعیت نمادهای پتروپالایشی نیز با بهبودی نسبی در معاملات خود همراه شدند.

شاخص کل بورس در بازار روز جاری دو هزار و ۲۰۸ واحد، معادل ۰.۱۱ درصد رشد کرد و روی سطح دو میلیون و ۷۵ هزار واحدی به استقبال معاملات روز آتی رفت. شاخص کل هم‌وزن اما با عقب‌نشینی ۰.۰۱ واحد درصدی به کار خود پایان داد.

بررسی تابلوی معاملات نشان می‌دهد که با کاهش قابل توجه حجم معاملات سهام و حق تقدم به ۴.۷ میلیارد برگه در بازار امروز، ارزش معاملات خرد نیز کاهشی شده و رقم هزار و ۸۲۷ میلیارد تومان را ثبت کرده است. در این میان، حقیقی‌های بورس نیز ۳۳۰ میلیارد تومان از بازار خارج کردند.

کدام نمادهای پتروشیمی منفی خوردند؟

معاملات صنعت پتروشیمی در مقایسه با روز گذشته وضعیت قابل قبول‌تری داشت اما همچنان بخش عمده نمادهای این گروه به روند نزولی خود ادامه دادند. در بازار امروز، ۹ نماد پتروشیمی رشد قیمت داشتند، ۱۰ نماد منفی خوردند و پنج نماد نیز بدون تغییر قیمت پایانی به استقبال هفته آینده رفتند.

در بین نمادهای صعودی، بیشترین رشد قیمت مربوط سهام شرکت‌های پتروشیمی کرمانشاه (کرماشا) با ۴.۰۸ درصد، صنایع پتروشیمی تخت جمشید (شجم) با ۳.۴۷ درصد و پتروشیمی قائدبصیر (شبصیر) با ۰.۹۲ درصد افزایش قیمت پایانی بود.

در طرف دیگر معاملات اما نمادهای پتروشیمی دهدشت (دهدشت) با ۲.۹۶ درصد، پتروشیمی کازرون (کازرو) با ۲.۹۴ درصد و پتروشیمی ارومیه (شاروم) با ۲.۶۹ درصد افت، متحمل بیشترین کاهش قیمت شدند.

بیشتر بخوانید:  یکه‌تازی پتروشیمی تخت جمشید در بازار سهام

به علاوه پنج نماد پتروشیمی داراب (داراب)، پتروشیمی فسا (فسا)، پتروشیمی امیرکبیر (شکبیر)، صنابع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) و شرکت سرمایه‌گذاری نفت، گاز و پتروشیمی تامین (تاپیکو) نیز روی صفر تابلو معاملات را به پایان بردند.

لازم به ذکر است که در میان همه نمادهای گروه پتروشیمی، بیشترین خروج پول حقیقی به سهام پتروشیمی نوری تعلق یافت. طوری که حقیقی‌ها ۴.۵ میلیارد تومان از نماد نوری خارج کردند. بیشترین ورود پول حقیقی نیز در نماد پتروشیمی کرمانشاه و با رقم ۲.۱ میلیارد تومانی رخ داد.

پیشتازی نفت پاسارگاد در گروه نفتی

بورس امروز در صنعت فرآورده‌های نفتی به روند صعودی خود بازگشت؛ طوری که پس از رشد قیمت پنج نماد و افت دو نماد، شاخص این صنعت با افزایش ۰.۱۵ درصدی مواجه شد. همچنین ارزش معاملات این صنعت ۵۵ میلیارد تومان بود و خالص خروج پول حقیقی از آن به ۱۵.۶ میلیارد تومان رسید.

نمادهای نفت پاسارگاد (شپاس) با ۰.۴ درصد، پالایش نفت اصفهان (شپنا) با ۰.۳۸ درصد و پالایش نفت لاوان (شاوان) با ۰.۱۱ درصد، بیشترین بازدهی مثبت را به نام خود زدند و سهام دو شرکت پالایش نفت تهران (شتران) با ۰.۰۸ درصد و سرمایه‌گذاری صنعت نفت (ونفت) با ۰.۰۵ درصد افت قیمت نیز، تنها نمادهای سرخ‌پوش پالایشی در بازار امروز بودند.

به علاوه در بازار امروز، بیشترین خروج پول حقیقی در میان نمادهای پالایشی با رقم ۴.۳ میلیارد تومانی به سهام پالایش نفت اصفهان با نماد شپنا رسید. سهامداران حقیقی پالایش نفت تبریز (شبریز) نیز ۴.۲ میلیارد تومان از این نماد خارج کردند.

همچنین با اعلام ناظر بازار، سهام دو شرکت نفت‌ بهران‌ (شبهرن) و نفت پارس (شنفت) پس از افشای اطلاعات با اهمیت گروه الف متوقف شدند و در روزهای آتی معامله نخواهند شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.