کد خبر : 16603
تاریخ انتشار : چهارشنبه 6 تیر 1403 - 13:39

تداوم روند صعودی شاخص‌های بورسی؛

پیشتازی پتروشیمی‌های نوری، آبادان و زاگرس در بورس امروز

پیشتازی پتروشیمی‌های نوری، آبادان و زاگرس در بورس امروز
در بازار امروز بخش قابل توجهی از نمادهای پتروپالایشی بورس صعودی بودند و به این ترتیب، شاخص‌های بورسی با قدرتی بیشتر به رشد خود ادامه دادند.

به گزارش اختصاصی انرژی‌پرس، بورس تهران پس از بازگشت از تعطیلی یک روزه و در آخرین روز معاملاتی هفته، بار دیگر به صعود خود ادامه داد تا سبزپوش به استقبال آخر هفته برود. صنایع پتروپالایشی نیز در بازار روز جاری وضعیت مطلوبی داشتند و بخش عمده آنها به رشد خود ادامه دادند. بر اساس اظهارات رئیس سازمان بورس، امروز آخرین روز معاملات با دامنه نوسان مثبت و منفی ۹ درصد بود و دامنه نوسان از روز شنبه به حالت عادی بازمی‌گردد.

شاخص کل بورس امروز با رشدی ۲۰ هزار و ۵۴ واحدی معادل ۰.۹۷ درصد همراه شد و روی سطح دو میلیون و ۸۵ هزار واحد ایستاد. شاخص کل هم‌وزن نیز بازار امروز را با افزایش ارتفاعی ۰.۶۸ درصدی به پایان رساند.

کدام نمادهای پتروشیمی منفی خوردند؟

نمادهای پتروشیمی از پیشتازان اصلی بورس امروز بودند. در معاملات امروز، ۱۷ نماد این صنعت افزایش قیمت را رقم زدند و چهار پنج نماد نزولی بودند. در این بین، ۶ نماد این گروه نیز روی صفر تابلو به کار خود پایان دادند. نمادهای پتروشیمی نوری (نوری)، پتروشیمی آبادان (شپترو) و پتروشیمی زاگرس (زاگرس) نیز با ثبت رشد ۱.۹۹ درصدی، در سقف قیمت مجاز قرار گرفتند و بیشترین بازدهی ممکن را رقم زدند.

از سوی دیگر اما چهار نماد پتروشیمی دهدشت (دهدشت) با ۱.۹۸ درصد، پتروشیمی جهرم (جهرم) با ۰.۱۳ درصد، تولیدات پتروشیمی داراب (داراب) با ۰.۱۲ درصد و پتروشیمی مارون (مارون)، تنها نمادهایی لقب گرفتند که شاهد بازدهی منفی در معاملات امروز گروه پتروشیمی بودند.

از سوی دیگر، بررسی‌ها حاکی از آن هستند که نماد پتروشیمی نوری همچنان به پیشتازی خود در جذب پول حقیقی نیز ادامه داده و امروز نیز حقیقی‌ها ۵.۸ میلیارد تومان پول به این نماد تزریق کرده‌اند. در طرف مقابل اما نماد پتروشیمی خارک (شخارک) بیشترین خروج پول حقیقی در این گروه به میان حدود یک میلیارد تومان را ثبت کرده است.

بیشتر بخوانید:  نفت پاسارگاد؛ تنها نماد پالایشی مثبت بورس امروز/ کازرون و دهدشت و تخت جمشید، پتروشیمی‌های صعودی امروز

رشد ۱.۵۱ درصدی شاخص گروه پالایشی

در ادامه روند رو به بالای معاملات در روزهای اخیر، بازار امروز پالایشی‌ها نیز صعودی بود؛ به نحوی که ۱۰ نماد این گروه شاهد افزایش قیمت پایانی بودند و تنها دو نماد و نفت بهران (شبهرن) با ۱.۳۶ درصد و نفت پارس (شنفت) با ۰.۶۶ درصد افت، متحمل کاهش قیمت پایانی شدند.

از میان نمادهای صعودی نیز سهام شرکت‌های پالایش نفت لاوان (لاوان) با ۱.۹۶ درصد، پالایش نفت بندرعباس (شبندر) با ۱.۹۳ درصد و پالایش نفت اصفهان (شپنا) با ۱.۹ درصد، بیشترین شیب صعودی را داشتند.

به این ترتیب، در پایان معاملات امروز، شاخص گروه فرآورده‌های نفتی ۱.۵۱ درصد افزایش یافت و رشدی قابل توجه را تجربه کرد. همچنین در بازار امروز ۸۳ میلیارد تومان نماد پالایشی مبادله شد و خالص ورود پول حقیقی به این صنعت به حدود ۲۵ میلیارد تومان رسید.

سهامداران حقیقی در بازار امروز به استقبال نماد شتران رفتند و ۹ میلیارد تومان پول وارد معاملات این نماد کردند. از سوی دیگر اما سهام شرکت‌های پالایش نفت تبریز (شبریز) و سرمایه‌گذاری صنعت نفت (ونفت) تنها نمادهای این گروه بودند که با خروج پول حقیقی مواجه شدند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.