کد خبر : 20908
تاریخ انتشار : دوشنبه 19 شهریور 1403 - 13:28

بازگشت بورس به روند صعودی؛

پیشتازی پتروشیمی‌های تخت جمشید و زاگرس در بورس امروز

پیشتازی پتروشیمی‌های تخت جمشید و زاگرس در بورس امروز
در بورس امروز بخش عمده پالایشی‌ها به روند صعودی بازگشتند اما در گروه پتروشیمی، کفه ترازو همچنان به سمت نمادهای سرخ‌پوش سنگینی می‌کرد.

به گزارش اختصاصی انرژی پرس، بورس تهران پس از دو روز نزولی، در بازار امروز بار دیگر به روند صعودی خود بازگشت و شاخص‌های اصلی بازار سهام به حرکت خود روی مدار صعود ادامه دادند. بهبود معاملات در بورس امروز، در صنایع پتروپالیشی نیز مشهود و بخش عمده این نمادها بار دیگر سبزپوش شدند.

شاخص کل بورس تهران، بازار روز جاری را با رشدی هفت هزار و ۸۰۵ واحدی، معادل ۰.۳۷ درصد و قرارگیری روی سطح دو میلیون و ۹۵ هزار واحدی به پایان رساند. شاخص کل هم‌وزن نیز رشدی ۰.۷۱ درصدی را در بازار امروز تجربه کرد.

با جابجایی ۷.۳ میلیارد برگه سهم و حق تقدم میان معامله‌گران بورسی در بازار امروز، ارزش معاملات خرد رقم دو هزار و ۳۱۵ میلیارد تومانی را ثبت کرد. حقیقی‌های بازار نیز ۳۱۲ میلیارد تومان پول تازه‌نفس به بازار تزریق کردند.

تداوم پیشتازی نمادهای سرخ‌پوش در گروه پتروشیمی

با وجود اینکه بهبود نسبی در وضعیت نمادهای گروه پتروشیمی بازار امروز مشهود بود، همچنان بخش عمده نمادهای این صنعت در مدار نزولی معامله شدند. بررسی وضعیت امروز این گروه حاکی از آن است که ۱۴ نماد پتروشیمی شاهد رشد قیمت پایانی بودند و ۱۶ نماد متحمل افت قیمت شدند.

در این میان، نمادهای صنایع پتروشیمی تخت جمشید (شجم) با ۲.۹۵ درصد، پتروشیمی زاگرس (زاگرس) با ۲.۹۲ درصد و پتروشیمی قائدبصیر (شبصیر) با ۲.۴۶ درصد رشد، بیشترین بازدهی مثبت را ثبت کردند. در مقابل اما نمادهای پتروشیمی ممسنی (ممسنی)، پتروشیمی دهدشت (دهدشت) و پتروشیمی آبادان (شپترو)، بیشترین افت قیمت را معادل به ترتیب سه درصد، ۲.۸۳ درصد و ۲.۰۹ درصد شاهد بودند.

بیشتر بخوانید:  پتروشیمی نوری پرچمدار بیشترین درآمد؛ پتروشیمی پارس رکوردار بیشترین کاهش درآمد

گفتنی است که سهامداران حقیقی پتروشیمی زاگرس در بازار امروز بیشترین خروج پول در گروه پتروشیمی‌ها را رقم زدند. به نحوی که نماد زاگرس در بازار امروز شاهد خالص خروج پول ۴.۱ میلیارد تومانی بود. از سوی دیگر اما نماد پتروشیمی نوری که در بازار روز گذشته شاهد بیشترین خروج پول حقیقی بود، در بازار امروز مورد استقبال سهامداران حقیقی قرار گرفت و ۵.۷ میلیارد تومان پول تازه‌نفس جذب کرد.

نفت ایرانول تنها نماد نزولی گروه پالایشی شد

معاملات امروز بورس در صنعت پالایشی با بازگشت بخش عمده نمادهای این گروه به سمت سبزپوش بازار دنبال شد و سهام نفت ایرانول (شرانل) با افت ۰.۰۷ درصدی قیمت پایانی، تنها نماد سرخ‌پوش گروه خود لقب گرفت.

در بازار امروز ۱۰ نماد پالایشی بازدهی مثبت داشتند که در این میان نمادهای پتروشیمی بندرعباس (شبندر) با ۲.۳۶ درصد، پالایش نفت اصفهان (شپنا) با دو درصد و نفت بهران (شبهرن) با ۱.۴ درصد رشد، پیشتاز بودند.

به این ترتیب شاخص گروه فرآورده‌های نفتی در پایان معاملات با رشدی ۱.۶۲ درصدی همراه شد. همچنین ارزش معاملات نمادهای پالایشی به ۱۰۳ میلیارد تومان رسید و بیش از ۴۰ میلیارد تومان پول حقیقی وارد این گروه شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.