کد خبر : 17193
تاریخ انتشار : چهارشنبه 13 تیر 1403 - 14:19

بورس سبزپوش به تعطیلات رفت

پیشتازی پتروشیمی‌های بوعلی سینا و شیراز در بورس امروز/ نمادهای سرمایه‌گذاری صنعت نفت و پتروشیمی کرمانشاه به مجمع رفتند

پیشتازی پتروشیمی‌های بوعلی سینا و شیراز در بورس امروز/ نمادهای سرمایه‌گذاری صنعت نفت و پتروشیمی کرمانشاه به مجمع رفتند
با تداوم معاملات مثبت در گروه‌های پتروپالایشی، بورس تهران به صعود خود ادامه داد و با لباس سبز به استقبال آخر هفته رفت.

به گزارش اختصاصی انرژی‌پرس، بازار سهام در آخرین روز معاملاتی هفته جاری موفق شد که به روند صعودی خود ادامه دهد و شاخص‌های بورسی توانستند باردیگر رشد کنند. همچنین بررسی‌ها نشان می‌دهد که حال نمادهای پتروپالایشی همچنان خوب است و بخش عمده آنها در مدار صعودی حرکت می‌کنند.

شاخص کل بورس در بازار امروز شاهد رشدی ۱۰ هزار و ۳۶۰ واحدی معادل ۰.۵ درصد بود و به کانال دو میلیون و ۱۰۰ هزار واحدی رسید. شاخص هم‌وزن نیز صعوی ۰.۲۸ درصدی را تجربه کرد.

بررسی‌ها نشان می‌دهند که در بازار امروز ۶.۱ میلیارد برگه سهم رد و بدل شده تا ارزش معاملات خرد در پایان بازار به دو هزار و ۸۵ میلیارد تومان برسد. حقیقی‌ها نیز ۲۶۴ میلیارد تومان از بازار خارج کردند.

بیشترین افت قیمت گروه پتروشیمی برای کدام نماد بود؟

همانند بخش عمده صنایع، بورس امروز در صنعت پتروشیمی نیز صعودی بود؛ به نحوی که ۱۴ نماد این گروه صعودی بودند، ۹ نماد منفی خوردند و سه نماد نیز بدون تغییر در قیمت پایانی به استقبال معاملات هفته آینده رفتند.

نمادهای پتروشیمی بوعلی سینا (بوعلی)، پتروشیمی شیراز (شیراز) و پتروشیمی قائدبصیر (شبصیر) با رشد به ترتیب ۳.۷۵ درصد، ۳.۴ درصد و ۱.۶۷ درصد بیشترین بازدهی را در میان نمادهای پتروشیمی به خود اختصاص دادند و در طرف دیگر، نماد شرکت‌های پتروشیمی غدیر، کازرون و تخت جمشید بیشترین افت قیمت را رقم زدند؛ شغدیر ۴.۹۵ درصد ریخت، کازرو ۲.۹۷ درصد افت کرد و شجم نیز با کاهش قیمت ۱.۰۴ درصدی مواجه شد.

به علاوه پتروشیمی بوعلی سینا علاوه بر ثبت بیشترین رشد قیمت در گروه خود، با ۲.۷ میلیارد تومان بیشترین ورود پول حقیقی را شاهد بود اما سهامداران حقیقی بیش از ۴.۴ میلیارد تومان از سهام پتروشیمی شیراز (شیراز) خارج کردند.

بیشتر بخوانید:  عقب‌نشینی بورس در آخرین روز معاملاتی هفته/ چوب حراج سهامدار عمده به سهام شپنا و شبندر

در بازار امروز، نمادهای پتروشیمی بوعلی سینا و پتروشیمی جم، پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه و نماد پتروشیی اصفهان پس از افشای اطلاعات با اهمیت گروه الف بازگشایی شدند و معاملات خود را از سر گرفتند. از سوی دیگر اما نماد پتروشیمی کرمانشاه جهت برگزاری مجامع عادی سالیانه متوقف شد.

پالایشی‌ها یکدست سبزپوش شدند

در گروه پالایشی بورس امروز ۱۲ نماد معامله شدند که دو نماد روی صفر تابلو به کار خود پایان دادند و باقی نمادهای این گروه صعودی شدند.

به این ترتیب شاخص گروه فرآورده‌های نفتی در بورس امروز، رشد ۰.۲۹ درصدی را ثبت کرد. ارزش معاملات در این گروه نیز به حدود ۹۸ میلیارد تومان رسید و معامله‌گران حقیقی، حدود دو میلیارد تومان وارد معاملات گروه پالایشی کردند.

بیشترین بازدهی مثبت در معاملات امروز پالایشی‌ها به سهام نفت بهران با نماد شبهرن رسید که رشدی ۱.۵۵ درصدی را شاهد بود. نمادهای پالایش نفت لاوان (شاوان) با ۱.۱۹ درصد و سرمایه‌گذاری صنعت نفت (ونفت) با ۰.۹۵ درصد رشد نیز در رده‌های بعد جای گرفتند.

بیشترین ورود پول حقیقی درگروه پالایشی بورس امروز به نماد پالایش نفت اصفهان اختصاص یافت. طوری که امروز ۱۲ میلیارد تومان وارد نماد شپنا شد و این نماد بیشترین ورود پول در میان هم‌گروهی‌های خود را تجربه کرد. از سوی دیگر اما پالایش نفت بندرعباس (شبندر) با ۸.۶ میلیارد تومان، بیشترین خروج پول حقیقی را تجربه کرد.

لازم به ذکر است که با اعلام ناظر بازار، نماد معاملاتی شرکت‌های نفت سپاهان، نفت پارس و نفت ایرانول بار دیگر بازگشایی شدند. از سوی دیگر اما نماد سرمایه‌گذاری صنعت نفت به منظور برگزاری مجمع عادی سالیانه، متوقف شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.