کد خبر : 19924
تاریخ انتشار : دوشنبه 29 مرداد 1403 - 14:09

تداوم سبزپوشی بورس تهران؛

پیشتازی پالایشگاه‌های بندرعباس، تهران و اصفهان در بورس امروز

پیشتازی پالایشگاه‌های بندرعباس، تهران و اصفهان در بورس امروز
صعود نمادهای پرچمدار پالایشی سبب شد که شاخص کل گروه فرآورده‌های نفتی بازار امروز را با رشدی ۱.۲۴ درصدی به کار خود پایان دهد.

به گزارش اختصاصی انرژی‌پرس، در ادامه روند صعودی بازار سهام، شاخص کل و هم‌وزن بورس تهران امروز نیز به رشد خود ادامه دادند. همچنین بخش عمده صنایع، از جمله پتروشیمی‌ها و پالایشی‌های بورس در معاملات امروز بازدهی مثبت را برای سهامداران خود رقم زدند.

شاخص کل بورس در معاملات روز جاری هفت هزار و ۴۸۳ واحد، معادل ۰.۳۷ درصد عقب‌نشینی کرد و کار خود را روی پله دو میلیون و ۳۸ هزار واحدی به پایان رساند. شاخص کل هم‌وزن نیز ۰.۱۲ درصد به ارتفاع خود افزود.

پس از آنکه معامله‌گران بورسی در بازار امروز ۶.۵ میلیارد برگه سهم و حق تقدم رد و بدل کردند، ارزش معاملات خرد بازار به هزار و ۹۴۹ میلیارد تومان افزایش یافت. با این وجود، روند تزریق پول حقیقی به بازار متوقف شد و حقیقی‌ها به طور خالص ۸۱ میلیارد تومان از بازار خارج کردند.

پتروشیمی تخت جمشید پیشتاز گروه خود شد

صنعت پتروشیمی بورس، امروز هم به روزند صعودی خود ادامه داد و بیشتر نمادهای این صنعت سبزپوش شدند. طوری که ۱۸ نماد این گروه بازدهی مثبت داشتند و ۱۰ نماد با افت قیمت کار خود را به پایان بردند.

در بین نمادهای صعودی، بیشترین رشد به سهام سه شرکت صنایع پتروشیمی تخت جمشید (شجم)، پتروشیمی پردیس (شپدیس) و پتروشیمی بوعل سینا (بوعلی) اختصاص یافت و این سه نماد به ترتیب ۱.۹۹ درصد، ۱.۸۱ درصد و ۱.۶ درصد رشد قیمت را به ثبت رساندند.

از سوی دیگر سه نماد پتروشیمی ممسنی (ممسنی) با دو درصد، پتروشیمی فارابی (شفارا) با ۱.۲۶ درصد و پتروشیمی آبادان (شپترو) با ۰.۴ درصد افت، متحمل بیشترین کاهش قیمت در میان هم‌گروهی‌های خود شدند.

بیشتر بخوانید:  پتروشیمی های زاگرس، پردیس و شیراز در صدر فهرست بیشترین درآمد ماهانه اسفند ۱۴۰۲/ عملکرد ضعیف پتروشیمی تندگویان در تولید

در بازار امروز نمادهای پتروشیمی، سهام شرکت پتروشیمی پردیس، بیشترین خروج پول حقیقی معادل ۵.۶ میلیارد تومان را تجربه کرد. پتروشیمی بوعلی سینا (بوعلی) اما از سوی دیگر با مبلغ ۴.۵ میلیارد تومانی، بیشترین ورود پول حقیقی در این گروه را به نام خود زد.

سه نماد پالایشی منفی خوردند

تابلوی بازار نشان می‌دهد که سهام شرکت‌های پالایشی در بازار امروز هم شرایطی مطلوب داشتند و بخش عمده آنها در مدار صعودی قرار گرفنتد. امروز تنها سه نماد نفت ایرانول (شرانل) با ۰.۵ درصد، نفت بهران (شهبرن) با ۰.۰۹ درصد و نفت سپاهان (شسپا) با ۰.۰۲ درصد افت قیمت پایانی، در سمت منفی بازار قرار گرفتند و ۱۰ نماد دیگر این گروه صعودی بودند. در این میان، نماد پالایشگاه‌های بندرعباس (شبندر)، تهران (شتران) و اصفهان (شپنا) با رشد به ترتیب ۱.۶۳ درصد، ۱.۵۳ درصد و ۱.۵۱ درصد، قدرتمندترین صعود را ثبت کردند.

به این ترتیب، شاخص گروه فرآورده‌های نفتی با رشد ۱.۲۴ درصدی همراه شد. همچنین با ثبت ارزش معاملات ۸۷ میلیارد تومانی، حقیقی‌ها بیش از ۱۹ میلیارد تومان در معاملات این صنعت تزریق کردند.

سهامداران حقیقی در بازار امروز از نماد پالایش نفت اصفهان استقبال کردند و با تزریق بیش از ۱۰ میلیارد تومان پول تازه نفس به استقبال شپنا رفتند. از سوی دیگر اما بیشترین خروج پول به نماد پالایش نفت تبریز (شبریز) رسید که با خروج پول حقیقی ۲.۶ میلیون تومانی مواجه شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.