کد خبر : 19785
تاریخ انتشار : شنبه 27 مرداد 1403 - 14:32

شاخص کل بورس کانال دو میلیون واحدی را پس گرفت؛

پیشتازی پالایشگاه‌های اصفهان، بندرعباس و تهران در گروه نفتی بورس امروز

پیشتازی پالایشگاه‌های اصفهان، بندرعباس و تهران در گروه نفتی بورس امروز
با بهبود معاملات بورس در نخستین روز هفته، شاخص‌های اصلی بازار سهام در مدار صعودی قرار گرفتند و بخش عمده پتروپالایشی‌ها، سبزپوش شدند.

به گزارش اختصاصی انرژی‌پرس، بورس تهران که در آخرین روز معاملاتی هفته قبل و در پی حمایت‌های شبکه بانکی، به مدار صعودی بازگشته بود، با افزایش دامنه نوسان به مثبت و منفی دو درصد در بازار امروز، روند صعودی خود را قدرتمندتر ادامه داد. صنایع پتروپالایشی نیز همانند اغلب دیگر صنایع بورسی، با کاهش فشار فروش و افزایش تعداد نمادهای صعودی همراه شدند.

نماگر اصلی تالار شیشه‌ای، پس از رشد ۱۴ هزار و ۲۳۸ واحدی، معادل ۰.۷۱ درصد، بار دیگر کانال دو میلیون واحدی را پس گرفت و روی پله دو میلیون و ۱۲ هزار واحد ایستاد. شاخص کل هم‌وزن نیز رشدی ۰.۳۶ درصدی را ثبت کرد.

در بازار امروز ۳.۹ میلیارد برگه سهم و حق تقدم خرید و فروش شد و به این ترتیب، ارزش معاملات خرد به هزار و ۲۴۹ میلیارد تومان رسید. حقیقی‌های بازار نیز حدود ۱۶۱ میلیارد تومان نیز در معاملات روز جاری تزریق کردند.

پیشتازی قائدبصیر در گروه پتروشیمی

در نخستین روز معاملاتی هفته جاری اغلب نمادهای پتروشیمی صعودی شدند. به نحوی که از میان ۳۰ نماد معامله شده این گروه در بازار امروز، ۱۸ نماد افزایش قیمت داشتند، پنج نماد روی صفر تابلو معامله شدند و هفت نماد نیز منفی خوردند.

در میان نمادهای صعودی، سه نماد پتروشیمی قائدبصیر (شبصیر) با ۱.۹۶ درصد، پتروشیمی شیراز (شیراز) با ۱.۸۷ درصد و پتروشیمی نوری (نوری) با ۱.۸۴ درصد رشد، بیشترین افزایش قیمت را داشتند. از سوی دیگر نیز نمادهای پتروشیمی آبادان (شپترو) با ۱.۷۵ درصد و دو نماد پتروشیمی شازند (شاراک) و پتروشیمی فارابی (شفارا) هر یک با ۰.۴۹ درصد شاهد بیشترین افت قیمت بودند.

بیشتر بخوانید:  پالایشگاه بندرعباس و تجهیز نیروی زنگان؛ تنها نمادهای نفتی صعودی در بورس امروز

افزون بر آن، تابلوی معاملات پتروشیمی‌ها نشان می‌دهد که بیشترین ورود پول حقیقی این گروه در بازار امروز، معادل ۷.۴ میلیارد تومان و در نماد پتروشیمی قائدبصیر ثبت شده است. این در حالیست که پتروشیمی بوعلی سینا (بوعلی) با ۲.۱ میلیارد تومان، شاهد بیشترین خروج پول حقیقی بود.

کدام نمادهای پالایشی منفی خوردند

در صنعت فرآورده‌های نفتی نیز روند بازار صعودی بود؛ طوری که پس از رشد قیمت هشت نماد و افت دو نماد، شاخص این صنعت با افزایش ۰.۶ درصدی مواجه شد. همچنین ارزش معاملات این صنعت ۲۴.۶ میلیارد تومان بود و خالص ورود پول حقیقی به آن از ۶.۲ میلیارد تومان عبور کرد.

نمادهای پالایش نفت اصفهان (شپنا) با ۱.۱۲ درصد، پالایش نفت بندرعباس (شبندر) با ۱.۱۲ درصد و پالایش نفت تهران (شتران) با ۰.۵۳ درصد، بیشترین بازدهی مثبت را به نام خود زدند و سهام دو شرکت نفت سپاهان (شسپا) با ۰.۴ درصد و نفت پارس (شنفت) با ۰.۳۲ درصد افت قیمت نیز، تنها نمادهای سرخ‌پوش پالایشی در بازار امروز بودند.

به علاوه در بازار امروز، بیشترین ورود پول حقیقی در میان نمادهای پالایشی با رقم ۳.۹ میلیارد تومانی به سهام پالایش نفت اصفهان با نماد شپنا رسید. از سوی دیگر سهامداران حقیقی پالایش نفت تبریز نیز حدود یک میلیارد تومان از این نماد خارج کردند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.