کد خبر : 17382
تاریخ انتشار : یکشنبه 17 تیر 1403 - 13:36

تداوم روند صعود شاخص‌های بورسی؛

پتروشیمی پردیس و پترول پیشتازان گروه خود بودند/ ارزش معاملات خرد در سقف سه ماهه

پتروشیمی پردیس و پترول پیشتازان گروه خود بودند/ ارزش معاملات خرد در سقف سه ماهه
رشد نمادهای پتروپالایشی و شاخص‌های اصلی بازار سهام در حالی ادامه یافت که ارزش معاملا خرد در بازار امروز رشدی قابل توجه را تجربه کرد.

به گزارش اختصاصی انرژی‌پرس، بورس تهران در ادامه روزهای صعودی خود، امروز نیز موفق شد روند رو به بالای خود را ادامه دهد. با این وجود، رشد شاخص‌های بورسی در مقایسه با روز گذشته، کمی تعدیل شد. با این حال صنایع بورسی، از جمله پتروپالایشی‌ها همچنان وضعیت مطلوبی دارند.

شاخص کل بورس تهران طی روز جاری رشدی ۳۷ هزار و ۶۳۱ واحدی، معادل ۱.۷۲ درصد را به ثبت رساند و روی پله دو میلیون و ۲۲۶  هزار واحدی قدم گذاشت. شاخص کل هم‌وزن نیز با صعودی ۱.۶ درصدی به کار خود پایان داد.

در معاملات امروز، حجم معاملات سهام و حق تقدم رشدی قابل توجه را تجربه کرد و به ۱۳.۶ میلیارد برگه افزایش یافت. به این ترتیب، ارزش معاملات خرد بازار سهام نیز با جهشی شدید به چهار هزار و ۸۷۰ میلیارد تومان رسید که در سه ماه گذشته بی‌سابقه بوده است. با این حال بازار امروز با خالص خروج پول ۱۷۰ میلیارد تومانی اشخاص حقیقی روبه‌رو شد.

سه نماد پتروشیمی بازگشایی شدند

نمادهای گروه پتروشیمی در بازار امروز عملکرد مثبتی داشتند و بخش عمده نمادهای این گروه رشد قیمت را تجربه کردند. بررسی وضعیت امروز این گروه حاکی از آن است که ۱۷ نماد پتروشیمی شاهد رشد قیمت پایانی بودند و هشت نماد متحمل افت قیمت شدند.

در این میان، نمادهای پتروشیمی پردیس (شپدیس) با ۵.۸۴ درصد، گروه سرمایه‌گذاری و توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی خلیج فارس (پترول) با ۵.۶۲ درصد و پتروشیمی زاگرس (زاگرس) با ۵.۱۴ درصد رشد، بیشترین بازدهی مثبت را ثبت کردند. در مقابل اما نمادهای پتروشیمی بوعلی سینا (بوعلی)، پتروشیمی ممسنی (ممسنی) و پتروشیمی کازرون (کازرو) بیشترین افت قیمت را معادل به ترتیب ۱.۶۵ درصد، ۱.۳۹ درصد و ۰.۷۹ درصد شاهد بودند.

بیشتر بخوانید:  تداوم نوسانات بورس/ پالایشگاه‌های لاوان و تهران بیشترین افت قیمت گروه نفتی را رقم زدند

گفتنی است که سهامداران حقیقی نماد پتروشیمی پردیس در بازار امروز بیشترین خروج پول در گروه پتروشیمی‌ها را رقم زدند. به نحوی که نماد شپدیس در بازار امروز شاهد خالص خروج پول ۱۴.۴ میلیارد تومانی بود. از سوی دیگر اما حقیقی‌های پتروشیمی شیراز، ۲.۳ میلیارد تومان به این نماد تزریق کردند.

لازم به ذکر است که با اعلام ناظر بازار در معاملات امروز، سه نماد پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، پتروشیمی نوری (نوری) و پتروشیمی فارابی (شفارا)، پس از از برگزاری مجامع عمومی خود بازگشایی شدند و به روند معاملات بازگشتند.

استقبال ۱۱ میلیاردی حقیقی‌‌ها از نماد پالایشگاه لاوان

معاملات امروز پالایشی‌ها نیز همچون باقی صنایع بورسی صعودی بود؛ به نحوی که ۹ نماد این گروه شاهد افزایش قیمت پایانی بودند و تنها دو نماد نفت پاسارگاد (شپاس) با ۲.۰۲ درصد و تولید نیروی زنگان (شزنگ) با دو درصد افت، متحمل کاهش قیمت پایانی شدند.

از میان نمادهای صعودی نیز سهام نفت پارس (شنفت) با ۵.۲۴ درصد، پالایشگاه نفت لاوان (شاوان) با ۳.۱۷ درصد و پالایش نفت تهران (شتران) با ۳.۰۲ درصد، بیشترین شیب صعودی را داشتند.

به این ترتیب، در پایان معاملات امروز، شاخص گروه فرآورده‌های نفتی ۱.۸۲ درصد افزایش یافت. همچنین در بازار امروز ۲۱۶ میلیارد تومان نماد پالایشی مبادله شد و خالص ورود پول حقیقی به این صنعت به حدود ۲۹.۵ میلیارد تومان رسید.

سهامداران حقیقی در بازار امروز استقبال گرمی از نماد پالایش نفت لاوان نشان دادند و حدود ۱۱ میلیارد تومان پول وارد معاملات این نماد کردند. این در حالیست که بیشترین خروج پول حقیقی در نماد نفت پارس با مبلغ ۲.۶ میلیارد تومانی رخ داد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.